• Hejkoala

BIM februari 2024

Lussebullen88 skrev 2024-01-17 13:20:31 följande:

Lila och rosa blev det denna månad. Har använt stickor förr men tyckte det var bökigt att avläsa.

Okej får inte till de denna månaden. Brukar få fast gubbe på lila men endast fått det på de rosa igår,  fick fast igår på rosa, sen blinkande på lila igår och idag (tom kollat nu på efm med lila men ändå blinkande). vill inte missa men känns ju som äl bör va idag då rosa gav fast gubbe igår samt ett vanligt test för ägglossning, sån sticka? 
    kanske inte tillräckligt men hormon denna månaden? 

• Hejkoala

Min kropp måste ballat ur.
    fick på rosa cb fast gubbe i förrgår. Blinkande på lila.
    igår blinkande på lila.
    idag fast gubbe på cb lila. Så dom möter ju hela olika för skulle haft höjning i tisdags men sen även idag? 

• Hejkoala
    pippi12345 skrev 2024-01-21 09:11:08 följande:
    1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    8/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA

Ägglossningen kom en dag tidigare för mig så uppdaterar bimlistan med en dag 😅 måste detta gå vägen nu! 
    hur går de är för er andra som har bim i början av februari?

Det går bra. Inga känningar alls. Vill verkligen detta ska gå vägen denna gången. Hade konstiga äl-tester denna månaden  men hoppas ändå det kan ha tagit. ena ältestet sa tisdag andra sa torsdag men hade sex tis och onsdag men inte torsdag för det blev förhinder i allt med sex o göra! Men hoppas ändå där fanns simmare från onsdagen på torsdagen. Så är väl antingen äl+3 eller äl+5 nu. 

när hade du ägglossning? 

• Hejkoala

Får man gråta av sig/ klaga här? 

måste göra det.
    jag är så otroligt ledsen. Vi är på 5:e försöker nu. Vi kämpar med att få nr 3. Kämpat o kämpat o ändå så människor omkring mig skriver : åh gravid på första försöket, de va så lätt att bli gravid nu. Ger mig tips på att ta äl-tester, ha sex regelbundet, - som om jag inte vet det. Känns som de som blivit gravida på första försöket o sen ska ge mig tips? hur tänker de? Blir så ledsen. Med barn nr 2 tog de 8 månader men då var det egentligen bara 6 månader vi körde all in med allt. Detta barnet nu nr 3 är så efterlängtat och kommer fylla vår familj med så mycket glädje.

hur besvarar ni allt ni får till er om att ?vi blev så lätt gravida, första försöket? och sen alla ?tips?. 
    sen de jobbiga är, varje månad kommer frågan: ÄR DU GRAVID ÄN? En tjatar sönder på mig då hon vill våra barn ska vara nära i ålder..

förlåt för gnälligt inlägg behövde bara skriva av mig.. 

• Hejkoala

Ser ni det jag ser? Äl+9/10, varit HELT blankt i 2 dagar.  hoppas inte detta är något spökstreck. 
    Snälla lilla du, stanna kvar nu! 
  • Hejkoala
    Hejkoala skrev 2024-01-26 06:39:45 följande:
    Ser ni det jag ser? Äl+9/10, varit HELT blankt i 2 dagar.  hoppas inte detta är något spökstreck. 
    Snälla lilla du, stanna kvar nu! 

Va tvungen att ta ett digitalt. 
    Men känns ändå falskt positivt vågar inte tro på detta. 

Stanna stanna kvar 

• Hejkoala
    pippi12345 skrev 2024-01-26 09:12:32 följande:
    Det är klart att det inte är negativt 🙈 varför skulle det vara falskt positivt på två tester? Stort grattis 😊
    För jag haft 2 utomkved o då ligger det inte rätt så blir ?falsk gravidiet?. får kolla i v5 om de ligger rätt. Är 50/50 varje gång så därför är jag rädd! Men hoppas så att det är ett äkta positivt test 🙏🏼
  • Hejkoala
    Nimet123 skrev 2024-01-26 13:57:39 följande:
    Omg grattis♥️ hoppas jag oxå får plus🙏 och alla andra som kämpar. 

Tack! 

körde bisolvon-metoden denna månaden och det verkade fungera för oss 🙏🏼

• Hejkoala
    Juliab skrev 2024-01-27 11:41:56 följande:
    Skulle skriva "Vad har du/ni försökt med innan" . inte sedan 🧐

Jag åt från mensens sista dag, 1 tablett, sen ökade jag till 2 tabletter 3 dagar innan äl, sen dagen innan äl 3 tabletter och åt 3 tabletter tills 2 dagar efter ägglossning! 

om detta hjälpte vet jag ju inte 100% men ja va första gången vi provat.

provat smep 3 gånger tidigare, tempade första 2 gångerna men gav upp för de gav mig inget faktiskt sen nu då sista gången Bisolvon o de funkade på första försöket vi provade!

eller just det! Tog 15 ml Bisolvon förresten på morgonen på äl sen 2 tabletter middag o kväll  

håller Tummarna för dig ????

• Hejkoala

Fancyr: äl är den dagen min app sa ägglossning, så dagen efter positivt äl test. fick ökning på tisdagen och sen ägglossning antagligen onsdagen :) 

lycka Till tjejer ????

• Hejkoala
    Hejkoala skrev 2024-01-27 14:24:44 följande:

Fancyr: äl är den dagen min app sa ägglossning, så dagen efter positivt äl test. fick ökning på tisdagen och sen ägglossning antagligen onsdagen :) 

lycka Till tjejer ????

Vill lägga till när jag skriver 2 och 3 tabletter så är det under en hel dag, dvs morgon o kväll samt morgon middag kväll. tog inte alla på en gång utan under dagen :) 
  • Hejkoala

Juliab: Jag tycker det ser ut som det är positivt, ser rosa ut och inte som ett spökatreck! Väntar och håller alla tummar och tår för dig att nästa test är det streck på! uppdatera gärna efter test :) 

• Hejkoala

Tog ett digitalt nu då jag tyckt de som jag tog för nån vecka sen var svaga. Bim var ju i torsdags.. Så nu hoppas jag detta håller hela vägen så det blir en oktober bebis :) 
  • Hejkoala

Juliab: grattis så kul! När är du beräknad då? Jag blir runt den 8/10 om mina uträkningar stämmer :) 

Svar på tråden BIM februari 2024