Inlägg från: Svartahallon |Visa alla inlägg
  • Svartahallon

BIM februari 2024

Hoppas in här jag med efter mensens ankomst häromdagen. 
    Börjar denna månad tempa, annars inga ändringar i försöken. Ska dock försöka engagera sambon lite mer i detta. Han är såklart med på att vi försöker, men känner ingen stress och att det inte gör något om det blir bebis om 9 månader eller 3 år typ. Jag däremot är betydligt mer hängiven i detta efter att ha längtat i så så så många år och äntligen fått med honom på tåget haha. 

Hoppas på många plus när februari kommer! 

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    20/2 fancy, tredje barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
  • Svartahallon
    Juliab skrev 2024-01-29 14:09:58 följande:

Jag förstår din känsla. 

jämfört med andra är våra åtta månaders försök inte länge. Men för mig/oss är det det. Åtta besvikelser. Vi trodde att jag med lite tur kunde vänta oss ett syskon till våren, särskilt med tanke på att det gått lätt innan. Men tyvärr?.  Jag trodde också att innan nyår är jag definitivt gravid. SÅ lång tid kan det inte ta. Men jo. 
    härom dagen skickades formulär för semesteransökningarna på jobbet ut inför sommaren. Det var jag helt övertygad om att jag inte skulle behöva tänka på. Men jo. 😭. 

så otroligt jobbigt. Så frustrerande. 

och denna två veckors-väntan varje månad. Är. Hemsk. 

Känner med er båda så mycket! Det här "bara" vårt tredje försök och vet att det kan ta så så så mycket längre tid. Känner i min situation att jag blivit "snuvad" på så många försök av min sambo. Det är han som stoppat pga att han inte varit redo, medan jag varit redo och aktivt längtat efter barn i 6 år. Ska det liksom ta flera år nu innan vi får ett efterlängtat barn? Önsketänkte också om att det skulle komma en bebis i augusti och föräldraledigheten påbörjades direkt efter massor av semester. Har så många nära som föder på riktigt varenda månad detta år, men känns som att jag bara står och kollar på när tiden rusar förbi. Som jag redan gjort i 6 år, men utan att ha en sambo som är hyffsat med på det.

Blir dessutom så ledsen över att min mens flippat ur denna månad. Hållit på i en vecka till och från, i princip bara brunt och räcker med trosskydd som skydd en hel dag. Pricken över i:et i denna väntan. 
  • Svartahallon

Gick in på dag 13 med konstig mens idag... De senaste 6 dagarna har det varit mer menslikt än innan. Hoppas såklart att det ger med inom kort och att ÄL blir på fredag som beräknat. Men hoppet känns svagt för det helt ärligt. Har som jag tidigare skrivit aldrig haft såna här problem så känns så otroligt tråkigt att det kommer när vi försöker att få till en bebis. Känner mig så hjälplös att jag inte ens får ångesten typ haha. Men jag glädjs så år er som plussar här. Stort grattis till er!! 🥰

• Svartahallon

Min konstiga "mens" fortsätter, men avtar sakta men säkert. NC bad mig idag att ta ett ägglossning test (har beräknad ägglossning till helgen). Och det blev positivt enligt deras beta-funktion som läser av tester. Jag hade kanske velat ha strecket lite starkare för att bekräfta. Kan lägga upp bilden här. Min temperatur är fortsätt låg så får se om den sticker iväg inom kort. Har ju inte heller vanliga flytningar så kan inte (har inte provat) känna något fertilt sekret. 

Min fråga är då - kan blodblandat urin ge ett falskt "positivt" test? Alltså påverkar mens höjningen på något sätt? Kan detta vara att kroppen gör sig redo men att det inte kommer lossa? 

• Svartahallon

Ja men nu när du säger det, jag tänkte att kontrollstrecket var den andra linjen! Brukar aldrig få så starka teststreck så hjärnan sållade nog bort det haha. Då är det verkligen positivt! Vilken spännande cykel denna månad haha. 

Håller tummarna att temperaturen ökar från och med imorgon! Och att sambon är på humör när han kommer hem😅.

• Svartahallon
    fancyr skrev 2024-02-06 09:30:12 följande:
    haha vi håller tummarna!! :)

Jag plussade nu på lunchen! Läste i BIM Januari om en som har exakt samma historia som mig och var tvungen att testa. Ett solklart positivt test. Men styrkan på testlinjen gör mig orolig för att det istället är ett missfall. Får återkomma helt enkeltSkäms

• Svartahallon
    fancyr skrev 2024-02-06 15:19:14 följande:
    Hahaha what?? Du är gravid alltså?? Jäklar vilken överraskning!! 🥳 grattis
    Men eller hur!! Kom så jäkla oväntat 😅
    Hade ett samtal inbokat med kvinnokliniken idag som jag bokade innan jag tog testet. Hon sa att hon inte kan säga att det är ett missfall och bad mig vänta 4 (!!!!!) veckor innan jag testar igen. Skulle inte boka in några besök hos bm eller nåt innan det. Känns inte alls kul faktiskt. Vill ju veta nu nu nu om det finns ett levande litet liv där inne. Blödningarna är inte typiska missfallsblödningar enligt henne, men svårt att säga. Vågar verkligen inte hoppas på detta, lycka och oro sliter i mig från olika håll🤞
Svar på tråden BIM februari 2024