Inlägg från: bebissugen91 |Visa alla inlägg
  • bebissugen91

BIM februari 2024

Hoppar in i denna tråden efter att precis haft mens. Inne på 6r försöket nu och det börjar ta ordentligt på psyket ☹️ även om det inte är så jättelång tid så har jag en massa katastroftankar om att något är fel, kommer aldrig kunna ge min sambo barn osv.
    På måndag har jag bokat tid för en HSSG undersökning (äggledarspolning), detta för att kunna tillåta mig själv att slappna av lite. Vill kunna känna att jag gjort allt jag kunnat och bara låta det ha sin gång sen. Hoppas att jag under besöket kan få bekräftat att äggstockarna ser okej ut och att jag faktiskt har ägglossning. Får positiva test varje månad men har förstått att det inte är en garanti för att jag faktiskt släpper ägg. Tempa vill jag inte göra för jag kommer att bli manisk.
    Besöket kostar 4500kr men ger det mig lite svar och ro så är det värt varenda krona!

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    20/2 fancy, tredje barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
    29/2, bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket
  • bebissugen91

På måndag ska jag göra en HSS undersökning, en spolning av livmoder och äggledare för att se så där är fri passage. Någon som gjort en sådan?

• bebissugen91

Jag har bara bokat in en spolning, 4500kr landar det på men det får vara så. Vill mest utesluta att det är det som är problemet så att jag kan slappna av lite. Hur upplevde ni undersökningen? Tittar dom närmare på äggstockarna, om man har någon äggblåsa som håller på att mogna? Ska ha ägglossning 2 dagar efter spolningen nämligen. Får positiva ältest varje månad men förstått att det inte är en garanti för att man faktiskt ägglossar. Hade varit skönt att få en bekräftelse på det med. 

• bebissugen91

Nu har jag varit på äggledarspolning. Allt såg jättefint ut 😊 fin livmoder och fri passage. Har en ledande äggblåsa med ägglossning imorgon. Så skönt att veta att jag faktiskt ägglossar och inte bara har positiva ältester som inte leder till ägglossning i slutändan. Får inte ha sex förrän imorgon kväll pga infektionsrisk så jag hoppas vi hinner. Större chans att bli gravid pga spolningen nu kommande cykler enligt fertilitetsläkaren.

• bebissugen91
    amiilee skrev 2024-01-29 16:49:01 följande:
    Vad skönt att det gick bra! Vi fick inga restriktioner efter min spolning utan det var snarare ?passa på att ligga nu?. Det är omdiskuterat om spolning ökar chans för graviditet. Har ej kunnat bevisas vetenskapligt (läste på rätt mycket om detta inför spolningen). Men håller såklart tummarna att det går vägen för er! ❤️
    Konstigt att det kan vara så olika rekommendationer. Vart gjorde du din spolning? Funderar på att trotsa det. Kanske dumt men vill inte missa chansen denna månaden. 
    Har också läst på en massa om det finns en större chans eller inte. Märkligt att läkaren sa så.

Tack så mycket ❤️ gjorde ni en full utredning?
  • bebissugen91

Amilee - 
    Fick ni den utredningen landstingsfinansierad? Eller får ni det när det går ett år?
    Vi är mitt uppe i försök 6 nu och jag gjorde enbart spolningen. Mest för att jag nojjar så mycket, men allt såg så fint ut. Har dock inte tagit hormonprover och så. Min sambo har väntat barn tidigare(även om det slutade i missfall i v12) så förmodligen är allt ok från hans sida.

Hoppas ni får ert plus snart ❤️

• bebissugen91

Ändrar mim bim till 13/2 

15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    13/2 - bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    20/2 fancy, tredje barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
    27/2 Nellys, andra barnet, 6:e försöket
  • bebissugen91
    Lusse88 skrev 2024-02-05 16:45:02 följande:

Mensen kom igen.
    Så vi satsar på försök 4 nu i februari.
    Jobbigt det här, månad efter månad trots äl-tester... Ser att vi är många som försökt flera månader. Använder ni äl-tester eller nåt? Jag började med rosenrot denna cykeln. Nån som testat det?

Jag använder clearblue fertilitetsmonitor på morgonen och så testar jag med vanliga stickor på kvällen. Har inte testat rosenrot men hört gott om det, är nyfiken på munkpeppar också. Drygt att mensen kommer varje månad. För en vecka sen gjorde jag en äggledarspolning för qtt utesluta att det är äggledarna som är problemet..
  • bebissugen91
    condii skrev 2024-02-05 18:49:11 följande:

Jag är på försök 6. Kör med både ÄL-tester (digitalt och vanliga stickor) och tempning för det mesta.  Någon månad har jag försökt att inte hålla på för mycket utan försökt att ?bara låta det hända?, för har fått för mig att alla tester osv kanske stressat mig och därför blir det inget. Såklart har jag då istället missat ägglossningen, har oregelbunden cykel så vet aldrig när den blir av. 

Får typ panik när jag läser alla som har ätit det ena efter det andra kosttillskottet, sköljt äggledare etc. Känns som det finns en miljard olika anledningar till att det inte blivit något än, i vilken ände ska man ens börja?? Känner mig helt överväldigad över allt som kan vara fel. Vilken jäkla prövning detta är mentalt alltså? Har så svårt att acceptera att det inte blir något de gånger vi faktiskt har ?gjort allt rätt? och prickat in ÄL. Då borde det ju funka 🥺

Är också inne på försök nr 6. Är det första barnet för er också? 💕
  • bebissugen91
    condii skrev 2024-02-06 13:35:04 följande:

Ja, första barnet för oss med 🥰 Har ni någon strategi, ÄL-tester eller så? 

Ältester morgon och kväll under fertila perioden och så sex varje dag nästan under de dagarna. Kudde under rumpan och benen mot sänggaveln 😂 det är väl typ det. Börjar bli ordentligt stressad också 😫 jag som gjorde äggledarspolning i Lund förra veckan. Mest för att jag ska kunna slappna av mer och utesluta att det är det som varit problemet. 
    Hur ser er strategi ut?
  • bebissugen91
    condii skrev 2024-02-06 19:23:14 följande:

Det är något liknande för oss. vissa månader har vi haft sex varje dag under den fertila perioden, andra har det blivit varannan dag. Använder ÄL-tester och tempning men känns ändå jättesvårt då min cykel är så oregelbunden. Jag kanske får ta och lägga till kudden och det där med sänggaveln 😂  

Testade inositol under två cykler. Första cykeln fick jag ägglossning i ett tidigare skede än normalt, medan andra cykeln blev den längsta jag någonsin haft så blev skräckslagen och lade av med det direkt. 

Men kan man göra en äggledarspolning bara sådär? Det är inget man liksom får rekommenderat efter en undersökning eller så? Usch, googlade nyss på det och känner att jag nog aldrig vill göra det! Folks berättelser påminner om när jag satte in spiral, AJ AJ 😰 

Vad tycker du om tempning? Jag är nyfiken på det men samtidigt så orolig att det skulle stressa mig ännu mer över det hela 😫

Förstår att du la av med inositolen. Jag är rädd att rosenrot ska ha samma effekt på min cykel och det vill jag inte. Även om jag läst mycket om det.

Jag kontaktade en fertilitetsklinik och frågade om dom bara gör spolningar utan utredning och då hittade jag en klinik i Lund, Lunds IVF center. Fick dock betala 4500kr ur egen ficka men det fick det vara värt för att jag ska kunna slappna av lite.Vart bor du någonstans? 
    Det gjorde ont, jag ska inte ljuga. Men inget man inte klarar av under en kort stund 😊 kunde gå och jobba sen.
  • bebissugen91

Neg testa tidigt gravtest idag, bim -4. 
    Förbereder mig för mens på tisdag och för sörsök nr 7.

• bebissugen91

Tack, vad fina ni är. Har inga symtom heller så mest troligt blir det inget denna månad heller. Känns psykiskt tungt att gå över 6 månader spärren. Hinner med en ägglossning till denna månaden så jag hänger kvar här 😊 

• bebissugen91
    fancyr skrev 2024-02-09 15:37:55 följande:
    man måste inte ha symtom för att vara gravid :)
    Haha ja jotack det är jag med på
Svar på tråden BIM februari 2024