• Juliab

BIM februari 2024

Min mens kom idag :( så jag lägger in mig här. 

har ätit bidtorrninggele två cykler från CD1-ÄL, men Det verkar inte göra något skillnad för mig  Även kört med extranumret D-vitamin. Min man har börjat med diverse tillskott också (Zink, multivitaminer, Omega3 etc etc) och jag hoppade på det också för en vecka sedan. 
    vi ska på fertilitetsutredning den här cykeln, så får vi se om det är någon orsak till problemen eller inte. Jag hoppas nästan på att det ska vara något ?fel?, så att man kan få hjälp ???? . det här är så frustrerande  

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    8/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
  • Juliab
    Anonym (Anonym 8) skrev 2024-01-15 10:30:10 följande:

Blir tokig. 

tagit ägglossningstest. 

enligt cb digitalt är det 0 (låg fertilitet) 
    Även tagit graviditetskollens test o fick detta (gröna) 

känns aldrig som mina tester blir 100% bra. 

Det ser ut som att det snart kommer att bli positivt. 
  • Juliab
    Miatheone skrev 2024-01-17 15:15:47 följande:

Försökt i 1.5 år nu att få till barn nr2 utan att lyckas. Många i min närhet som blir gravida superenkelt känns det som. Hoppas på ett plus nu 

Förstår känslan. mina vänner nästan stoltserar och skryter om hur lätt de kan bli gravida. Alla lyckas på första försöket hela tiden. Det är otroligt triggande. 

hur lång tid tog det med första? 

• Juliab
    amiilee skrev 2024-01-21 16:06:26 följande:

Min temp är fortfarande låg och har sannolikt ÄL onsdag kommande vecka så nu har bebisverkstaden börjat om här hemma? sexar varannan dag fram till bekräftad ÄL from CD 9. 

Hej hopp! 

Just detta har jag funderat lite på, vi Brukar gör samma sak fast från CD10. Men efter att ha läst lite olika saker så verkar det som att tesen om att spermier kan överleva upp till fem dagar bara är under förutsättning att fertilt sekret finns. Annars dör de ganska snabbt. Så, finns det någon mening egentligen att ha sex från CD 9/10 utan fertilt sekret om ägglossning väntas först flera dagar framåt? 

å andra sidan har man ju inget att förlora på det heller 🤪

• Juliab
    Hejkoala skrev 2024-01-22 06:34:00 följande:

Får man gråta av sig/ klaga här? 

måste göra det.
    jag är så otroligt ledsen. Vi är på 5:e försöker nu. Vi kämpar med att få nr 3. Kämpat o kämpat o ändå så människor omkring mig skriver : åh gravid på första försöket, de va så lätt att bli gravid nu. Ger mig tips på att ta äl-tester, ha sex regelbundet, - som om jag inte vet det. Känns som de som blivit gravida på första försöket o sen ska ge mig tips? hur tänker de? Blir så ledsen. Med barn nr 2 tog de 8 månader men då var det egentligen bara 6 månader vi körde all in med allt. Detta barnet nu nr 3 är så efterlängtat och kommer fylla vår familj med så mycket glädje.

hur besvarar ni allt ni får till er om att ?vi blev så lätt gravida, första försöket? och sen alla ?tips?. 
    sen de jobbiga är, varje månad kommer frågan: ÄR DU GRAVID ÄN? En tjatar sönder på mig då hon vill våra barn ska vara nära i ålder..

förlåt för gnälligt inlägg behövde bara skriva av mig.. 

Åh jag känner PRECIS som du. Det är fördjävla jobbigt. Jag har en nära vän som frågat mig kanske fyra gånger rakt ut om jag kanske inte borde skaffa nr 2 nu? Hon är gravid så klart. Gick på första gången. Säger att det är så himla lätt om man tempar. Som att jag inte försökt just det?
  • Juliab

Jag gjorde ett ÄL-test igår på CD11 som var positivt (digitalt), och la in det i min Natural cycles-app. Idag säger appen att jag ska göra ett till. Men instruktionerna för testet är att sluta testa när man fått ett positivt test. hur brukar ni göra? Jag trodde det gav fel info om man testade flera positiva. Eller är det för att ta reda på när hormonet slutat? 

• Juliab

Jag uppdaterar listan då jag fick positivt ÄL-test igår. 

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    20/2 fancy, tredje barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
  • Juliab
    Cececilia skrev 2024-01-24 08:09:16 följande:
    Du har rätt, finns ingen anledning att fortsätta egenärligen. Speciellt inte med digitala, stickorna kan man få lite mer info om när peak var så dem kan fortsätta om man vill. Men digitala visar ju bara positivt eller inte. Bara ligga med jämna mellanrum till tempökning. 😊 Märkt på cb digitala att de ger positivt snabbare än stickor. Lycka till 🤞
    Det känns surt den här månaden. Jag åkte utomlands på jobb igår. hemma igen på lördag. Vi lyckades få till det i förrgår kväll.. så jag hoppas på pigga simmare. men annars är det kört för den här cykeln :( 
  • Juliab
    Cececilia skrev 2024-01-24 11:52:31 följande:
    Åh dålig tajming, men det kan gå 🙏  annars är snart nästa ägglossning här igen 😊 om pluset kommer några månader hit och dit kommer inte spela någon roll i slut änden 😊
    Egentligen vet jag att du har rätt, och ibland lyckas jag tänka så också. Men jag blir så stressad av att en av mina bästa vänner är gravid och även en annan i min närhet. Det känns som att jag hamnar efter mer och mer. Det spelar eg ingen roll alls men det påverkar mig ändå 😓
  • Juliab

Jag har råkat trycka på ?sluta prenumerera? på notiserna här. Är det någon som vet hur man får tillbaka notiser? 

Svar på tråden BIM februari 2024