BIM februari 2024
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Jag ammar henne fortfarande 1-2 ggr per dygn och funderar på om det strular till det lite? det gör ju också att jag inte vågar boosta med bisolvon, d-vitamin eller andra saker. Har istället tänkt försöka bli mer hälsosam frOm nu och sen dra ned på amningen till en gång per dag. Funkar inte det så får jag trappa Ned till varannan dag kanske för att sedan sluta helt om ett par månader.
hur är det för dig? Eller för er andra som läser i tråden.
Någon som kör smep-metoden? Fattar att man ska köra varannan dag från cd8 till pos ältes, då kör man tre dagar på raken, sen paus en dag men sen då? Är på cd8 idag och brukar få äl runt cd17
CD 11 för mig idag. Började äl-testa på dag 9 enligt clearblues sida (rosa test). neg imorse men testade en gång till på eftermiddagen och till min förvåning fick jag utslag och positivt idag cd 11.. tidigt då jag brukar få utslag dag 12 men oftast 13?
vi har kört på varannan dag sedan cd 8 och bestämde oss nu att mysa 3-4 dagar i rad för säkerhets skull.
Jag har varit rädd för att äl-tester och sex på planerad tid ska ge minskad lust men min sambo är överförtjust och är just nu den som påminner mig om att testa och vill helst köra på flera gånger om dagen, hans engagemang får i sin tur mig att hålla glöden uppe.
Men, är det dumt att ha sex flera gånger per dag nu under äl-dagen eller ska man hålla sig till bara en gång/dag?
hoppas på ett lyckat försök denna månaden, vi är iallafall riktigt taggade nu när det blev utslag lite tidigare.
Det går bra. Inga känningar alls. Vill verkligen detta ska gå vägen denna gången. Hade konstiga äl-tester denna månaden men hoppas ändå det kan ha tagit. ena ältestet sa tisdag andra sa torsdag men hade sex tis och onsdag men inte torsdag för det blev förhinder i allt med sex o göra! Men hoppas ändå där fanns simmare från onsdagen på torsdagen. Så är väl antingen äl+3 eller äl+5 nu.
när hade du ägglossning?
Kör också typ efter smep denna gång. Fattar inte heller varför man ska ha sex fem dagar efter utslag på ägglossningstickan? 🙈 kanske för att vara på säkra sidan utifall äl visade sig vara senare? så Trött på sex just nu haha
Kan ni hjälpa mig hur jag ska tänka kring ÄL test.
Jag har testat varje dag sen mensens sista dag, tog ut spiral i december och vet ingenting om min cykel därför har jag testat så mycket. Igår på CD18 fick jag stegring på ÄL test men strecket var inte lika starkt som teststrecket. Gjorde typ fyra test igår med 4 timmars mellanrum och det var en stegring men strecket blev aldrig lika starkt som kontrollstrecket. På kvällen vid 21 tog jag clearblue ÄL test och fick glad gubbe. Så antog att jag ändå hade LH stegring och förhoppningsvis är fertil idag eller imorgon. Min fråga nu är - att min temp gick ner imorse efter att ha gått upp igår, gjorde ett till ÄL test som fortfarande har ett väl synligt streck men fortfarande inte lika starkt som kontrollstrecket.
Hur ska jag tänka?? Haha - ska vi köra som aldrig förr nu eller ska jag fortsätta smep tills äl stickorna är riktigt positiva? Eller ta clearblue gubbens indikation och köra på?
Jag känner alltid min ägglossning så jag kommer veta när den inträffat men då är det lite sent att bara hinna ha sex en gång och efter ägglossning. Vad jag förstår det som är det bättre att ha haft sex dagen innan och på ÄL dagen... inte när den inträffat. Mycket tankar nu.
Va tvungen att ta ett digitalt.
Men känns ändå falskt positivt vågar inte tro på detta.
Stanna stanna kvar
Äl+7 idag?. 🥱 kan tiden gå nå segare än vad det gör nu?. jag har redan hunnit frågat mig själv fem gånger idag om det är för tidigt att testa än 🙈 men det vet jag ju att det är så förstår inte varför jag ens tänker tanken?
Tappen hög, lite mjuk i ?kratern?, mycket flytningar? lite skillnad mot tidigare cykler. tidigare fått mens på dag 10-12 så egentligen borde det vara bim-3 eller -5 idag. Men att det kan visa positivt på bim -5 kanske är för dom som har 14 dagar lutealfas 🤷?♀️
okej. Så då är bim-5 egentligen äl+9 om man har en lutealfas på 14dgr. Så ganska ovärt att testa före äl+9 då :)
@pippi kan inte citera. Tror att de som tar bim-5 är när man har 14 dgr lutealfas.
Men om det är svårt att låta bli finns ju billiga tidiga stickor typ babyplan eller easy at home. Så gör det inte så mycket om man testar någon dag för tidigt
God morgon!
tog ett nytt tidigt test imorse. Det har blivit starkare ????
Jag har BIM tisdag eller onsdag, men jag trodde att testa tidigt skulle ge MYCKET starkare streck så här nära inpå? Det är ju BIM - 3 eller 4. ÄL +12.
Blir teststrecket aldrig lika starkt som kontrollstrecket?