Inlägg från: Jagälskarsommaren |Visa alla inlägg
  • Jagälskarsommaren

BIM februari 2024

Hej, 

brukar inte skriva så ofta då jag kände att jag behövde ta paus från allt, men brukar läsa inlägg med jämna mellanrum.

Det blir min och sambos 19e försök. det känns helt overkligt att skriva detta! Trodde aldrig vi skulle hamna här. Fick ett tidigt missfall augusti 2023 och har mått ganska dåligt mentalt sedan dess. Nu har jag bestämt mig att tänka positivt och inte ge upp förrän vi fått vår lilla regnbåge. Hoppas alla vi som kämpar blir gravida snart!  

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    8/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA

• Jagälskarsommaren
    fancyr skrev 2024-01-19 07:48:54 följande:

Oj inser att jsg skickat i fel grupp. Skulle vara för januari 2024 . Det kanske var ett tecken 🤪

Håller tummarna Skrattande
  • Jagälskarsommaren

Svar till Hejkoala: 
    kunde inte citera av någon anledning. 
    Jag tror att många inte  förstår vad dessa ord innebär för någon som kämpar och att det sätter ännu mer press på en. Jag personligen har inte varit med om någon i min närhet som tjatar, så jag vet inte om mitt råd hjälper. Men jag hade förklarat att det är jobbigt att prata om det och du behöver inte tjata gällande graviditet. Dessutom kommer DU berätta när DU är redo och vill. Och att du uppskattar alla råd och tips, men att du hojtar till om du vill höra dem. 

Och bara för att det hände på första försöket, finns det inga garantier på att det sker lika fort nästa gång. Alla är olika och allas situation skiljer sig. Folk är väldigt snabba på att generalisera och jämföra. 

• Jagälskarsommaren

Hej! 

Jag och sambon har försökt att få barn  över 1,5 års tid.

Imorse hände något skumt, så vill gärna bolla det med er andra. Testade med CB early igår, är på äl +9 Visade inget efter ett par minuter, så jag struntade i det och ställde testen tillbaka i förpackningen. 

När jag vaknade imorse, tänkte ah jag kikar på den igen, och till min förvarning var det ETT STRECK!!! 

Har läst att man inte ska läsa av dem efter flera timmar, då dem kan visa felaktig resultat. Tänkte testa om ett par dagar om det är så att mensen inte kommer. Har någon varit med om det? 

• Jagälskarsommaren
    Bolla99 skrev 2024-01-31 14:15:44 följande:

Jag har tyvärr upplevt torkstreck på dessa flera gånger som uppkommit efter tiden man ska läsa av - därmed inte sagt att ditt inte är ett äkta plus. Hade det varit jag hade jag tagit ett nytt likadant idag!! Håller tummarna för dig :)

Tack snälla för ditt svar! 🙏 
    tanken slog mig när jag insåg att det var ett tjockt streck, istället för en smal linje, som kännetecknas oftast av tunnare streck ( det jag hann googla upp). Men får väl avvakta och se. 
  • Jagälskarsommaren
    Nimet123 skrev 2024-01-31 17:44:15 följande:
    Kunde inte hålla mig som vanligt och gjorde ett till test. Bim-5 . Gravid med 5e barnet🙏
    hoppas det blir flera plus i gruppen🌸
    Åh stort grattis! 🥰
Svar på tråden BIM februari 2024