Inlägg från: Anonym (Sopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sopp)

BIM februari 2024

känner mig deppig och hoppar in här. har aldrig varit gravid så vet inte ens om det kommer gå..
    har regelbunden cykel på 25-26 dagar, känner alltid av tydlig äl och får pos på äl-tester men hinner inte ens testa på bim dagen för mensen hinner alltid före.

BIM-lista februari 2024

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket

3/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
  • Anonym (Sopp)

CD 11 för mig idag. Började äl-testa på dag 9 enligt clearblues sida (rosa test). neg imorse men testade en gång till på eftermiddagen och till min förvåning fick jag utslag och positivt idag cd 11.. tidigt då jag brukar få utslag dag 12 men oftast 13?
    vi har kört på varannan dag sedan cd 8 och bestämde oss nu att mysa 3-4 dagar i rad för säkerhets skull. 
    Jag har varit rädd för att äl-tester och sex på planerad tid ska ge minskad lust men min sambo är överförtjust och är just nu den som påminner mig om att testa och vill helst köra på flera gånger om dagen, hans engagemang får i sin tur mig att hålla glöden uppe. 
    Men, är det dumt att ha sex flera gånger per dag nu under äl-dagen eller ska man hålla sig till bara en gång/dag?
    hoppas på ett lyckat försök denna månaden, vi är iallafall riktigt taggade nu när det blev utslag lite tidigare.

• Anonym (Sopp)
    Lägger in mig på listan på nytt. hade bim 3/2, mensen kom en dag innan som vanligt.
    Såg även att jag skrivit femte försöket, det var fel, detta blir 5:e riktiga försöket.
    By bim blir 28/2. Kan iallafall trösta mig med att mensen är regelbunden och vi har kul medan vi försöker.. får se hur länge man tycker såObestämd

1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 - bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    14/2 Flowerpower33, tredje barnet, 3e försöket efter MF
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    15/2 Båten, fjärde barnet, första försöket.
    17/2 Condii, 1a barnet, 6e försöket
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    18/2 fancyf, tredje barnet, tredje försöket
    19/2 Bebe0623, 3e barnet, tredje försöket efter MA
    22/1 ems1991, andra barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
    27/2 Nellys, andra barnet, 6:e försöket
    28/2 sopp, första barnet, 5:e försöket
    29/2 pippi12345, tredje barne, 6:e försöket
  • Anonym (Sopp)

Imorse fick jag pos utslag på ältestet. 
    vi har haft sex varannan dag sen mensen slut men idag på dag 12 tänkte vi köra varje dag i tre dagar.
    så får vi hoppas att det blir vår tur nu.. femte seriösa försöket även om vi kört oskyddat innan dess i många månader.
    Jag läser om plussen här på sidan, grattis till er som plussat! så roligt!
    ju längre tiden går blir jag orolig att något är fel och åldern gör ju inte oron mindre påtaglig.. 
    bim för denna gången blir 28/2.
    skriver egentligen för lite pepp..har ingen att prata om detta med och för varje försök känns det lite läskigt Eftersom varken jag eller sambon har barn sedan tidigare, jag Har heller aldrig varit gravid tidigare.
    sen en sak till, imorse när vi hade sex fick jag lite ont.. det är första gången det händer vid sex under Äl. Någon annan som varit med om smärta vid sex under Äl?  Har kunnat få ont om vi haft sex nära mensens ankomst, men aldrig såhär tidigt i cykeln. 

• Anonym (Sopp)

Hsim

Jag känner ofta att det ömmar lite vid sex just vid ÄL, känns som jag är kortare på insidan, skumt förklarat kanske. 

lycka till! 

?
    okej, då behöver jag kanske inte vara orolig.. har aldrig varit med om det tidigare så tänkte att jag slänger frågan här.
    just nu nojjar jag över allt, att något skulle kunna vara ett tecken på att vi inte kan få barn på naturlig väg. så onödigt egentligen eftersom vi inte  försökt så länge. Men ändå är jag där i tankarna..

• Anonym (Sopp)

Kan inte någon uppdatera listan och lägg in ni som plussat?
    jag försökte men hittade inte ens listanDrömmer kanske någon annan här kan fixa. 

• Anonym (Sopp)

Grattis till alla plussen! Har läst och gläds med er alla!{#emotions_dlg.flower}

Imorgon har jag BIM. Fick något ryck igår och tog ett test på eftermiddagen. Visade såklart ingenting. Min lutealfas är 12 dagar denna månaden, kan vara därför eller för att vi helt enkelt inte lyckats denna månaden.
    har haft mensvärksliknande känsla idag, ingen mens ännu men däremot mer flytningar.
    har hitills aldrig hunnit testa på bim-dagen för mensen har alltid hunnit före, kanske därför jag tog ett test igår.
    känns lite hopplöst. 
    Behöver skriva av mig lite.. 
    är det någon av er som plussat som varit helt symptomfria innan och haft lite mensvärkliknande känsla innan bim?

Svar på tråden BIM februari 2024