• Hejkoala

BIM februari 2024

Lägger in mig själv då mensen kom imorse 

BIM-lista februari 2024

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket

3/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
  • Hejkoala
    nellys skrev 2024-01-06 23:46:25 följande:
    Verkligen jättetråkigt, känts så deppigt denna gång 🥺 första barnet gick på tredje försöket för mig, så hade inte väntat mig att det skulle ta längre tid nu, även om jag såklart fattar att det kan vara så... Hur lång tid har det tagit för dig att bli gravid tidigare? Gör du något speciellt för att öka chanserna? Ja hoppas verkligen på oktoberbebis🙏
    Ser vi är några som är på 5:e försöket. Hoppas vår tur kommer så vi får oktoberbebisar 💙
  • Hejkoala
    pippi12345 skrev 2024-01-07 15:47:34 följande:
    Nellys

Varit gravid tre gånger när jag var mellan 18-25 år, en planerad som kom på andra försöket och dom andra två var oplanerade när jag slarvade med skydd och som ledde till abort. Så haft ganska lätt att bli gravid. Fick sedan ett barn för snart två år sedan, när jag var 35 år, som kom till på första försöket. 

Jag ammar henne fortfarande 1-2 ggr per dygn och funderar på om det strular till det lite? det gör ju också att jag inte vågar boosta med bisolvon, d-vitamin eller andra saker. Har istället tänkt försöka bli mer hälsosam frOm nu och sen dra ned på amningen till en gång per dag. Funkar inte det så får jag trappa Ned till varannan dag kanske för att sedan sluta helt om ett par månader. 

hur är det för dig? Eller för er andra som läser i tråden. 

För oss gick det på första försöket med nr1. På 8:e försöket med nr2, dock räknar vi sen x (utomkved) då vi börja försöka igen direkt men de sa typ att jag ej skulle försöka på minst 4 månader men ja vi gjorde de o tur va väl de.
    nu med nummer 3 så är vi på försök nummer fem. 

två år emellan nummer 1 och 2. Sen nu hoppas vi iallafall kanske att få 3 år mellan 2 o 3 om vi hinner innan december.. 
    Jag blir så besviken på min kropp och ledsen varje gång mensen kommer för vi vill så gärna ha ett barn detta året. 
    Vet inte om min kropp fungerar sämre pga endast en äggstock eller pga endometriosen.. 

äter ni något speciellt i kosttillskott? 

vet många skriver bidrottninggelé o rosenrot men jag vet inte om ja vågar prova sånt ..

• Hejkoala
    Anga skrev 2024-01-09 12:34:31 följande:
    Nej, läste precis om den idag faktiskt. Men förstår inte hur man ska ta den? Ska man ta det varje dag eller bara vid ÄL, vet du mer?  // Glad
    Jag kommer börja 2 dagar innan äl , kommer ta tabletterna. 1 morgon och 1 kväll. Sen tar jag det till 2 dagar efter äl. Så tänker 5 dagar totalt (2+äl+2). 

min kompis körde 1+äl+1 och blev gravid efter försökt 3 månader så vill testa :)
  • Hejkoala
    Madicken2023 skrev 2024-01-09 15:55:14 följande:
    Nej, men jag ska testa den nu. Läste att man ska börja på cd1. Men jag tycker det verkar lite väl länge, så tänker börja på måndag, vilket är några dagar innan beräknad ÄL. Tänker också tablett morgon och kväll 😊

Okej håller tummarna för att detta kan funka för oss! 

ja jag tror inte man behöver köra från cd1, känns för länge och vill inte utsätta kroppen för onödigt så jag kör med några dagar , tänker 2 dagar innan. 

kul o se om någon av oss blir gravid av denna metod ????🏼

• Hejkoala

Vilket dag börjar ni ta äl-tester? 

min cykel är 24 dagar och enligt cb ska jag börja dag 6.. dvs idag. Men ?vet? min äl sker mellan dag 9-16 , eller egentligen vet jag inte det men det är då jag fått maximal fertilitet de senaste månaderna. Tänker jag kan ju inte ha äl innan dag 9 för det visar ju varje månad annat med testerna.. 
    hur gör ni ? När börjar ni testa? 

• Hejkoala
    amiilee skrev 2024-01-11 22:50:58 följande:

Fick min mens (💔) idag så hoppar över till denna tråd.

Har testat bisolvonmetoden i tre månader och det har inte hänt något. Tagit från CD1 till pos ÄL-test 1 tablett 3 ggr om dagen. 

Börjar ta ÄL-test typ CD 9 alt 10 beroende på hur mitt sekret ser ut :) 

Vi testade SMEP förra cykeln men det gick ändå inte. Kändes lite stressigt att få ihop det så vi kommer nog köra på varannan dag hädanefter som förr. 

Känns som man testat det mesta nu? nu vill vi ha lite tur också :)

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket

Hej! 

är det bara du eller har din partner även tagit Bisolvon? 

• Hejkoala
    amiilee skrev 2024-01-12 07:13:34 följande:

Endast jag. Ser inte på ett teoretiskt plan varför det skulle hjälpa att mannen tar det? :) 

Läst att det kan tunna ut mannens säd om den är fast så den blir lite tunnare och att simmarna lättare då kommer ?loss?. 

Vi ska testa att bara jag tar det denna gången, går ej det så testar vi att bara han tar det och om det behövs fler att vi båda tar. Verkar vara olika men läst att mannen också kan ta :) 
  • Hejkoala
    Lussebullen88 skrev 2024-01-17 10:18:07 följande:

Då var det över för den här månaden. Nu bara vänta. När börjar ni gravtesta och vilka tester? Eller väntar ni bara in ev. mens?

Vilka cb tester kör du? Rosa eller lila?
Svar på tråden BIM februari 2024