BIM februari 2024
BIM-lista februari 20241/2 nellys, andra barnet, femte försöket
2/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
Lägger in mig på listan då jag fick mens idag.....
Jag ammar henne fortfarande 1-2 ggr per dygn och funderar på om det strular till det lite? det gör ju också att jag inte vågar boosta med bisolvon, d-vitamin eller andra saker. Har istället tänkt försöka bli mer hälsosam frOm nu och sen dra ned på amningen till en gång per dag. Funkar inte det så får jag trappa Ned till varannan dag kanske för att sedan sluta helt om ett par månader.
hur är det för dig? Eller för er andra som läser i tråden.
För oss gick det på första försöket med nr1. På 8:e försöket med nr2, dock räknar vi sen x (utomkved) då vi börja försöka igen direkt men de sa typ att jag ej skulle försöka på minst 4 månader men ja vi gjorde de o tur va väl de.
nu med nummer 3 så är vi på försök nummer fem.
två år emellan nummer 1 och 2. Sen nu hoppas vi iallafall kanske att få 3 år mellan 2 o 3 om vi hinner innan december..
Jag blir så besviken på min kropp och ledsen varje gång mensen kommer för vi vill så gärna ha ett barn detta året.
Vet inte om min kropp fungerar sämre pga endast en äggstock eller pga endometriosen..
äter ni något speciellt i kosttillskott?
vet många skriver bidrottninggelé o rosenrot men jag vet inte om ja vågar prova sånt ..
Kör också typ efter smep denna gång. Fattar inte heller varför man ska ha sex fem dagar efter utslag på ägglossningstickan? 🙈 kanske för att vara på säkra sidan utifall äl visade sig vara senare? så Trött på sex just nu haha
Det blev inget sex mer efter dom där tre dagarna i sträck, så har väl inte helt hållt oss till smep-metoden. Men hoppas det ska räcka ändå! Jag funderar på att bara släppa testandet ett tag och prova någon månad utan stress och press (om det ens är möjligt?). Är ju fortfarande normalt att det tar tid, och jag har haft en fruktansvärt stressig höst och inte mått så bra, vilket jag hoppas är på väg att vända nu. Men man vill ju så gärna... Har köpt testa tidigt test nu iaf så ska väl ta ett test i helgen tror jag. Nästa cykel får bli hets-fri haha.
Nellys: (vet ej hur man "taggar" ett inlägg som du gör med mitt..?) Nej har inte testat mer, BIM är på måndag, om jag räknat rätt. Så är bara på bim-4. Vågar inte ta det digitala ännu. Det har 99 % säkerhet först från bim-2. Men jag har varit gravid 5 gånger i mitt liv och känner mig redan gravid, men är rädd att få texten "Inte gravid". Börjar nog hellre blöda först. Haft missfall förr.
Tog ett testa tidigt imorse, BIM -4, det var negativt. Ska ta ett imorgon igen men räknar med negativt. Men alltså jag orkar inte att det inte går månad efter månad. Jag vet att många har försökt längre än mig, men jag (och såklart ni också många med mig) trodde det skulle komma en bebis redan 2023. Var övertygad om att jag minst skulle vara gravid vid nyår. Och nu är det snart februari. Har skitjobbigt i min jobbsituation som också ändrats och påverkats pga att jag inte blivit gravid än. Orkar inte mer 😭 men ska som sagt ta test imorgon bitti, sen är det bara att vänta in sista dagarna på mensen och se om den kommer...
Jag förstår din känsla.
jämfört med andra är våra åtta månaders försök inte länge. Men för mig/oss är det det. Åtta besvikelser. Vi trodde att jag med lite tur kunde vänta oss ett syskon till våren, särskilt med tanke på att det gått lätt innan. Men tyvärr?. Jag trodde också att innan nyår är jag definitivt gravid. SÅ lång tid kan det inte ta. Men jo.
härom dagen skickades formulär för semesteransökningarna på jobbet ut inför sommaren. Det var jag helt övertygad om att jag inte skulle behöva tänka på. Men jo. 😭.
så otroligt jobbigt. Så frustrerande.
och denna två veckors-väntan varje månad. Är. Hemsk.
Jag fick mens igår kväll 😓 två dagar tidigt... Var först som en brunaktig flytning och var säker på att det var en nidblödning, det hade jag nämligen vid min första graviditet. Så fick såklart upp hoppet. Men nej, imorse kom det ordentligt flöde och är ingen tvekan om att mensen är här. Jag har nästa BIM 27/2 så jag stannar kvar i tråden.
Har beslutat mig för att sluta med kaffe också. Dricker 1-2 koppar/dag. Beställt Chicca roast som substitut och hoppas det funkar. Vet att det är tveksamt med kaffe och hur det påverkar, men en del verkar ju väldigt övertygade om att det är negativt för fertiliteten, och jag drack inget kaffe inför första barnet (dock en och annan energidryck iofs), nu är jag inbiten kaffedrickare haha. Men nej, vill känna att jag gör allt så imorse var sista koppen.
Denna månaden hoppar jag över ägglossningstester och vi kör på varannan dag hela cykeln så får vi se hur det går. Alla de andra månader har jag tagit äl test och vi har gjort det varje dag men nu provar vi varannan och ser hur det går
Jag ska ta ett testa tidigt test imorgon! Bim-4 då, står på testet att det ska vara väldigt säkert då ändå! Sen kan det ju visa falskt negativt såklart. Men vi får se. Känner lite lätt mensvärk, känt mig sjukt känslig senaste dagarna. Men är ju så man kan känna innan mens haha så är nog inga tecken egentligen. Men man hoppas ju. Uppdaterar imorgon hur det gick!
Och grattis till alla plus! ❤️