Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Feminismen har missat unga killar

Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-15 23:37:12 följande:
    Normalt sett anmäler man brott på egen hand. Om man ser att det finns ett stort mörkertal på grund av rädsla för att anmäla så finns det ju anledning till att stärka hjälpen, så som de sett gällande kvinnor där endast 5% anmäler sina män gällande våld i nära relationer. Frågan är om män har behovet av hjälp att anmäla brott om de blir utsatta för våld i nära relation av en kvinna eller samkönad eller om de är mer benägna att anmäla själva om de blir utsatta för våld i nära relationer. Det kanske är något för framtida forskning. 
    Varför "framtida forskning"..

Varför inte börja redan nu?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-16 00:26:16 följande:

Vem ger du den ordern till? Feministerna? sossarna? Varför kan inte du börja?

Hur ser ett jämställt samhälle ut för dig? Gissar att din idé är liknande majoriteten. Lika löner för lika jobb, ingen skillnad på utövande eller risken att bli utsatt för våld, samma sorts sjukvård?

Hur tror du det ska uppnås om man inte observerar skillnader?

Okey, då tar vi det ett var till då, det jag redan skrivit till dig..
    Jag tänker inte svar på dina frågor, som du ställer några *(igen), innan du har svarat på min fråga jag har ställt till dig flera gånger nu.

När skall du lära dig skillnaden mellan "skylla på feminismen" och "fokus på feminism"?

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-16 02:45:22 följande:

Det är inte en vågskål där två olika företeelser tar ut varandra.

Det är ganska stötande att du insinuerar att mäns depressioner och självmordstal ska bero på kvinnor. Hela retoriken verkar mynna ut till att nedspela det dödliga våldet kvinnor faktiskt blir utsatta för.

Så var det dags för din sedvanliga extrema fultolkning.

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-16 03:05:18 följande:

Din retorik och diskussionsförmåga är så otroligt vass så jag vet inte var jag ska ta vägen. Vi kanske inte "tar det ett varv till då"

Hur svårt skall det var att svar på frågan.. Du försöker skylla på allt möjligt och göre allt för att ducka frågan. Nu skall du skylla på "vass retorik", bara för att man inte tänker svar på dina frågor längre för ens du har svarat på min.. 🙄

Så tar jag frågan igen.

När skall du lära dig skillnaden mellan "skylla på feminismen" och "fokus på feminism"?

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-16 03:07:57 följande:
    Om du vill säga att mäns depressioner och självmordstal beror på kvinnors våld och är motverkade av feminismen så behöver du presentera bevis för det, annars så är det bara kvinnoförakt. och kvinnohat.
    Så var det dags för ett nytt varv av extrem fultolkning från din sida.

• EnAnonumius
    Gurksoppa skrev 2024-01-16 08:53:36 följande:

när du kan presentera vad feminismen gjort för att drabba pojkar och män så kan vi fortsätta diskutera.

fortfarande noll politiska förslag och beslut som presenterats som gett män sämre rättigheter än kvinnor har.

bara för att ni upprepar samma trötta mantra så är det bevisligen inte sant, annars skulle ni väl överbevisat med fakta.

vad är sämre för män? Och hur är det feminismens fel att det är sämre för män? Vad har feminismen och feminister gjort för att göra det sämre för män? och vad har resten av samhället gjort? är det feminismen som belyst kvinnors problem och initierat åtgärder för dessa? Men mansrörelsen saknat detsamma? varför har mansrörelsen varit passiv? Är det med feminismens fel? Att feminister förvägrat män att driva mansfrågor?

Och ytterligare en till som vägrar hårdnackat att först att det är en skillnad mellan "fokus på feminism"  och "feminismens fel".

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-16 13:42:37 följande:
    Jag förstår varför majoriteten i tråden inte kan presentera något om den relativt enkla men brännande frågan.

För att det finns inget svar, feminismen är inte ansvariga/ skyldiga varken passivt eller aktivt för att män har det dåligt på något sätt.
    Och KAN du citera den som har hävdat att det är feminismen som är ansvarig?
    För det är märkligt att du påstår saker som folk aldrig skrivit.

Kan det ha med att göra att du fultolkar andras inlägg?

ELLER

Kan det ha med att du vägra att acceptera att det är en signifikante skillnad mellan "FOKUS på feminism" och "det är feminismens fel"?

ELLER 

Är det en kombination av båda, att du  fultolkar och vägrar att förstå att det är skillnad mellan "FOKUS på feminism" och "feminismens fel"?

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-16 20:00:47 följande:
    Det här skriver du för att du inte kan svara på frågan vad feministerna egentligen gjort/ inte gjort som drabbat män på något sätt.
    Enkelt förstår du...

Bara för att du har allvarliga problem med att skilja på "fokus på feminism" och "feminismens fel", så måste inte andra göra detta sedu.

Apropå att inte svara på frågor.. Du kräver ju av andra att de skall svara på dina frågor..
    När skall du svara på andras frågor. Det vägrar du att göra..

Ganska så ful debatteknik av dig att begära av andra att de skall svara på dina frågor, e men du duckar helt själv att svara på frågor.

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-18 14:39:31 följande:

Du håller med med föregående insinuerande inlägg om att kvinnors våldsamheter mot män ska vara orsaken till att män blir deprimerade och tar självmord alltså? 

Din debatteknik kan delas in i en tre rätters middagsbjudning där du bjuder på

Förrätt: 
    Fultolkning

Middag:
    Tillskriva folk åsikter

Efterrätt:
    Lägga or i mun på folk

Dryck (till samtliga tre rätter):
    Vägrar att förstå skillnaden mellan "skylla på feminism" och "fokus på feminism"...

• EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-18 20:03:40 följande:

Problemet med hela tråden är att du och dina likar pratar om att S har tappat de unga killarna eftersom S fokuserat för mycket på feminismen, som ett mantra, men ni kan inte specifiera vad S faktiskt menar att konsekvenserna är, vilket Skopan vill ta reda på.

Säger du det?

Förutom då att Skopan bör lära sig skillnaden mellan "skylla på feminismen" och "fokus på feminismen", så skall du lära dig att skilja på "budskap" och "budbäraren". 

Det är ju Sossarnas sak att förklara varför de har fokuserat på feminismen OCH även konsekvenserna av detta.  Men jag vet att det är direkt överkurs för dig att förstå detta.

Jo en sak till. Det har givits vissa förklaringar i tråden, om du bekvämar dig med att läsa ordentligt, på vad konsekvenserna har blivit på S fokus. Men det har ni hårdnackat undvikit och sitter och  ni lägger tid och energi på
    trycka ner åsikter i halsen på folk, åsikter folk inte har och även lägga or i munnen.

Även om trådstarten kanske är lite tunn, så är det aldrig en ursäkt och aldrig en förklaring att Skopan skall sitta och anklaga folk för att de skyller på Feminismen ( isig) som hen gör, när folk faktiskt säger "mycket fokus på feminism".

Varken du eller Skopan verka ju fatta att det är en signifikans skillnad mellan detta.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-19 00:48:31 följande:
    Jag är inte lika säker som du. Begränsningar av människors friheter går snabbt. Tycker många i tråden ska fundera över vad som diskuteras egentligen. Afghanistan 1970
    Ja då kan du ju börja med att förstå och inse att det är fel av dig och hoppa på folk och anklaga dem för att skylla på feminismen,  när det skriver fokus på feminismen.

• EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-19 00:43:08 följande:
    Propagandan mot feminism här i tråden är lika stark som gamla gubbar som propagerar om att unga kvinnor skulle vara attraherade av mycket äldre män I andra trådar. Det är väl ändå tur att samhället har en stark feminism som kämpar för kvinnors rättigheter, utan för den sakens skull tar ifrån mäns rättigheter. Vad nissarna säger i denna tråden är i grund och botten oviktigt :) feminismen är här för att stanna! 
    Jaha så var det dags igen..

Ingen i denna tråden har hävdat att rättigheter tas i från männen för att kvinnor har samma rättigheter och skyldigheter.

Hoppas i framtiden att feminismen får mindre  fokus, och att man satsar likvärdigt på bägge könen..
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-19 20:57:27 följande:

Jag är varken vänster eller feminist. Du verkar inte kapabel att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Världen är inte svart vit.

Jag fattar också att kvinnor orsakar män depressioner och självmord genom deras våldsamheter som du insinuerar. Hänvisar du (kvinnor) till trådar i brösthärdning i stället för denna som du så humoristiskt anger så är det kvinnoförakt. Du sprider kvinnohat iom dessa två uttalanden. Det är bekymmersamt att du och andra inte är kapabla till sakliga diskussioner. 

Det kommer från rätt käft förstår jag?

Vad är din saklighet när du sätter i system att fultolkar, anklaga andra för att "skylla på feminismen" när de egentligen skriver "fokus på feminism".

När skall du lära dig att skilja på "skylla på feminism" och ""fokus på feminism"?

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-19 21:32:11 följande:
    Det är sorgligt. Skulle gärna vilja diskutera min frågeställning utan andras förutfattade meningar/ hat/ mobbning/ härskartekniker.
    Om du vill diskutera DIN frågeställning så starta då för fasiken en egen tråd i stället för att kapa andras trådar.

• EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2024-01-19 20:31:24 följande:
    Jag tycker att (vänster)feministerna i tråden har lyckats förklara varför det ska ligga mer fokus på kvinnor, kompensation för förr, arvsynd, lönegapet, varför könen ska vara olika under lagen osv vilket skulle kunna bekräfta min hypotes, ju mer fokus på vänsterfeminism ju mer fokus blir det på att gynna kvinnor och se män som ett problem.

att envisas med S missat unga män inte skulle ha något med feminism att göra kan tolkas som att de är bra på att ha två motsägelsefulla tankar i huvudet samtidigt, utan att få ont i hjärnan.
    Eller hur?

Klassisk taktik från (vänster) feministerna, att dra upp gamla meriter och använda dem emot folk. De vill inte inse att det skett mycket framsteg, utan vill heller stanna kvar i det förflutna...

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-19 21:32:11 följande:
    Det är sorgligt. Skulle gärna vilja diskutera min frågeställning utan andras förutfattade meningar/ hat/ mobbning/ härskartekniker.
    Tycker knappast att du skall pladdra om att andra använder härskartekniker. Du har gjort dig skyldig själv till att använda dem.

Du satt och hänvisade till en analys som du hade läst. När det frågades om du kunde länka till analysen så hette det från din sida "googla själv".

Det är en sätt att utöva härskartekniken: "Underhållande av information".
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-20 04:37:16 följande:
    Begriper du ens vad det är du håller med om?
    Ja.. Din poäng är?

Appropå begripa..

När skall du begripa skillnaden mellan "fokus på feminism" och "skylla på feminism"?

Du upprepat anklagar ju andra debattörer i denna tråden för att "skylla på feminismen" fast man inte gör det.

Så när skall du begripa skillnaden?

Och när skall du BEGRIPA att bara för att man trycker det är fel det sossarna har gjort är inte samma sak som att man skiter i kvinnofrågor per se, som du också anklagar folk för.
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-20 04:34:18 följande:
    Har du ens förstått "min" frågeställning? Den är anknuten till trådstarten i allra högsta grad, till skillnad från dina trådförstörande inlägg.

Ja jag har förstått frågeställningen. Och nej den är inte i analog med TS.
    Då din huvudsakliga frågeställning frågar om varför "man skyller på feminismen"..
    Till och med TS själv har ju sagt till dig, men det skiter du i. Man kan ju undra varför du skiter i att lyssna på TS själv.
    Anser du att du har tolkningsföreträde över TS och vad TS själv förtydligar vad han menar? 
    Är det därför du anser att din OT frågeställning, är i analogt med TS?

TS handla om sossarnas utlåtande om att de har haft för mycket "fokus på feminismen".

Bara för att du vägra att begripa att det är en signifikant skillnad mellan "fokus på" och "skylla på", så gör inte din frågeställning "mer  anknuten till TS" för den saken skull..

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-20 12:40:24 följande:
    Sen så finner jag det oerhört tragiskt/ komiskt att du själv besvarat ett inlägg tidigare där någon faktiskt skriver att "allt är feminismens fel" för att inte tala om alla andra hatiska inläggg som du tydligen filtrerar bort/ accepterar då det enbart existerar två sidor för dig.
    Vad får du det ifrån att Smurfen hade skrivit att "allt var feminismens" fel? Jag satt och läste om inlägget och nej de hade inte Smurfen inte gjort alls.

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-20 12:30:56 följande:
    Är du på riktig? Det är inte någon skillnad mellan fokus på feminism eller direkt eller indirekt skylla på feminism som orsak till unga mäns situation. Det säger sig självt och du upprepar det hela tiden i stället för att besvara frågan om vad feminister gjort som har drabbat män, vilket är helt i linje med trådstart. Det du sysslar med kan jämföras med trakasserier, och nu projicerar du dessutom.

Hur ska du ha det? Vill du göra en saklig diskussion så borde det naturliga vara att tackla min frågeställning, eller hur? Jag vet inte vad du tror dig uträtta egentligen. Du har en aversion mot feminism tydligen, en känsla att feminismen ligger bakom något som drabbat unga män, därför vägrar du konsekvent att besvara frågeställningen, eftersom du inte har ett svar.

Jag antar att du kommer att fortsätta med "när ska du lära dig skillnaden mellan... i stället för att konstatera ett inlägg med substans återigen.
    Wow, så du fick tummen ur arslet och svara på frågan.

"Fokus på feminism" och "skylla på feminism" är två helt olika saker.  Att du vill ha det till samma sak är dina problem, ta inte ut det på andra och försök att tvinga dem att anse det också.

"Skylla på" och "fokus på" är två helt olika saker.  D.vs "skylla på X" och "fokus på X" är rent språkligt semantiskt olika innebörder.
    (Special instruktioner till Skopan X kan vara vad som helst, men du kan ju sänka feminism om det vill detta)

Här har du mer special instruktioner. Ingen påstår att det är feminismens fel heller att sossarna har valt att ha fokus på feminismen. Det är också något du har anklagat andra för att påstå. Fast de aldrig gjort det.

Fast du kanske är en sådan person som anser att
    äpplen och plommon är samma frukt?

Jag kan svara på din frågeställning. Men jag tänker inte gå OT för tråden. Så om du startar en tråd  med din frågeställning så kan jag svar på den där.  Glöm inte att skriva under nicket "Anonym (Skopan)", i så fall.

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-20 13:19:12 följande:
    Nej, det har jag inte påstått. Varför hittar du på att jag angett smurfen? Du får väl visa endast för att ta reda på vad du själv skriver och vem du besvarar. 
    Då var det dags igen.
    Det är du som påstår att jag har hållit med någon i något.
    Då ligger bevisbördan hos dig. Det är inte min sak att gå dina ärenden för att bevis dig rätt" bara för att du påstår en sak om mig.
    Men vill du fortsätta att anse att jag skall göra ditt jobb, så kommer jag att framöver att skriva av det som en direkt lögn från din sida i fortsättning.
    Varför?
    För med tanke på att du har satt i system att läsa inläggen i raka motsats vad som faktiskt skriver så tvivlar jag skarpt på dina ord här.

Att jag skrev Smurfen var enkelt se du.. Det var han som senast skrev om (vänster feminismen) och jag höll med honom i det han skrev.

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar