Feminismen har missat unga killar
Varför inte börja redan nu?
Vem ger du den ordern till? Feministerna? sossarna? Varför kan inte du börja?
Hur ser ett jämställt samhälle ut för dig? Gissar att din idé är liknande majoriteten. Lika löner för lika jobb, ingen skillnad på utövande eller risken att bli utsatt för våld, samma sorts sjukvård?
Hur tror du det ska uppnås om man inte observerar skillnader?
Det är inte en vågskål där två olika företeelser tar ut varandra.
Det är ganska stötande att du insinuerar att mäns depressioner och självmordstal ska bero på kvinnor. Hela retoriken verkar mynna ut till att nedspela det dödliga våldet kvinnor faktiskt blir utsatta för.
Din retorik och diskussionsförmåga är så otroligt vass så jag vet inte var jag ska ta vägen. Vi kanske inte "tar det ett varv till då"
när du kan presentera vad feminismen gjort för att drabba pojkar och män så kan vi fortsätta diskutera.
fortfarande noll politiska förslag och beslut som presenterats som gett män sämre rättigheter än kvinnor har.
bara för att ni upprepar samma trötta mantra så är det bevisligen inte sant, annars skulle ni väl överbevisat med fakta.
vad är sämre för män? Och hur är det feminismens fel att det är sämre för män? Vad har feminismen och feminister gjort för att göra det sämre för män? och vad har resten av samhället gjort? är det feminismen som belyst kvinnors problem och initierat åtgärder för dessa? Men mansrörelsen saknat detsamma? varför har mansrörelsen varit passiv? Är det med feminismens fel? Att feminister förvägrat män att driva mansfrågor?
Du håller med med föregående insinuerande inlägg om att kvinnors våldsamheter mot män ska vara orsaken till att män blir deprimerade och tar självmord alltså?
Problemet med hela tråden är att du och dina likar pratar om att S har tappat de unga killarna eftersom S fokuserat för mycket på feminismen, som ett mantra, men ni kan inte specifiera vad S faktiskt menar att konsekvenserna är, vilket Skopan vill ta reda på.
Jag är varken vänster eller feminist. Du verkar inte kapabel att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Världen är inte svart vit.
Jag fattar också att kvinnor orsakar män depressioner och självmord genom deras våldsamheter som du insinuerar. Hänvisar du (kvinnor) till trådar i brösthärdning i stället för denna som du så humoristiskt anger så är det kvinnoförakt. Du sprider kvinnohat iom dessa två uttalanden. Det är bekymmersamt att du och andra inte är kapabla till sakliga diskussioner.