Inlägg från: Anonym (Skopan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skopan)

Feminismen har missat unga killar

Kermit1561 skrev 2024-01-03 22:31:14 följande:
    Ja, jag var naiv nog att tro att folk läser Innehållet och inte bara rubriken?
    Jag läser både ditt innehåll och rubrik. Du skyller mäns ohälsa på feminism. Oavsett om ett land har en feministisk regering eller inte så beror tydligen mäns ohälsa på feminismen även där.
  • Anonym (Skopan)

Försöker du bortförklara dina alldeles egna inlägg? Du skriver ju att "feminismen har missat unga killar"

Kermit1561 skrev 2024-01-04 12:15:02 följande:

Du är ju tragisk, du bedriver nån slags anti-anti-feminist korståg och för att få ihop det så har du redan från början fultolkat och byggt strågubbar. Du beter dig minst lika illa som de du bedriver dina korståg mot och bekräftar bara bilden av rabiata feminister. Lycka till med din kamp mot väderkvarnarna? 

Du menar att feminismen på något sätt har automatiskt slagit ut satsningen på unga män
    Kermit1561 skrev 2024-01-03 13:45:11 följande:

Du har fått bra svar, förstår du dem inte får du ställa följdfrågor. 

men här är ett försök till: det inte vad feminismen gjort utan tvärtom att man inte gjort nått för killarna eftersom man fokuserat på feminism och feminismen fokuserar på kvinnor. 

På min fråga: "Berätta hur rent praktiskt. Vad har inte gjorts, som görs i alla andra länder utan feministisk framtoning?"
    Kermit1561 skrev 2024-01-03 22:18:41 följande:
    Poängen är ju att man INTE har gjort mer än i andra länder. Pengarna har gått till att göra det bättre för kvinnor, inte för män.
    Att feminism innebär att man skiter i män på precis samma sätt som i andra länder är ju just vad som är problemet med den..
    Så påstår du att feminism oavsett hur mycket/litet ett land är feministiskt så är det orsaken tio unga mäns lidande då du menar att unga män är "drabbade"

Det som stör mig är fallasin och argumentationsfelet du försöker kabla ut att feminism ska vara orsaken till mäns lidande, på något abstrakt sätt. Även i länder där det inte ens existerar så ska det föreställas vara ondskan no 1. Det är ju rena rama påhitten från ditt håll. Man kan ju bara gissa ang. anledningarna till varför du bedriver en sån hätsk retorik.

• Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 06:03:53 följande:
    Sant.
    Sysslar ni två med mobbning? Det gör mig ledsen faktiskt.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 15:26:09 följande:
    Fultolkninngarna fortsätter från din sida ser jag..

Det är sossarna (bl.a) som har låtit bli att satsa på unga men till förmån att satsa på feminsmen.
    Varför klipper du ut mina inlägg från sammanhanget? Hur kan en rak fråga bli till en "fultolkning"? För att du själv sysslar med fultolkning av mitt inlägg?
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 15:35:13 följande:
    Nä, vi sysslar inte med mobbing. Det vi sysslar med är en reflektion.
    Du fultolkar faktiskt en hel del, vad vi andra skriver.
    Jag fattar vad mobbning är, du berör inte ens ämnet. Dina inlägg verkar mest gå ut på att misskreditera mina reflektioner. Läser du det jag skriver så borde du rimligen först, men du verkar vara inställd på fientlighet.

Ja, du och smurfen gör mig ledsen när ni mobbar. Det är väl syftet också. Kan inte se något annat skäl. Gissar att det underliggande syftet är att tysta mig. Men det kommer inte att hända pga mobbare. Snarare tvärtom.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-04 15:54:16 följande:
    Dålig ursäkt. Om man kan fokusera på flera olika politiska områden samtidigt så kan man fokusera på feminismen och unga män samtidigt.

Socialdemokraterna hade likväl kunnat säga att de tappat fokus på unga män för att de fokuserat för mycket på äldreomsorgen. Hur kan det ena utesluta det andra? Nej, det är en dålig ursäkt. Dessutom pratar inte soc om män i stort utan främst invandrar pojkar och gängkriminaliteten.

Soc borde istället bara erkänna att de har haft en dålig invandrarpolitik men det låter väl bättre att skylla på nåt annat som feminismen för att få sympati från unga män som de nu hoppas ska rösta på dem.
    jag håller med. Ingenstans står det från sossarnas håll att feminismen ska vara orsaken till att män "drabbats" i deras analys. Att då som ts hålla feminismen ansvariga känns orättvist. Då ts skriver att "feminismen har missat unga killar" eller "det inte vad feminismen gjort utan tvärtom att man inte gjort nått för killarna eftersom man fokuserat på feminism och feminismen fokuserar på kvinnor." eller "Pengarna har gått till att göra det bättre för kvinnor, inte för män.
    Att feminism innebär att man skiter i män på precis samma sätt som i andra länder är ju just vad som är problemet med den..
    Som du säger, vad har satsningar på något annat ämne att göra med unga mäns väl och ve? 
    enligt ts så innebär feminism att man skiter i unga män, -precis som i andra länder (oavsett om feminism existerar där eller inte.

Tror faktiskt det handlar om en förväntan i botten att kvinnor ska ta hand om män, och hållas ansvariga för män. Mår en man dåligt så ska kvinnor fixa. 

ts betraktar ju fenomenet globalt och den röda tråden för ts är då att män har fått stå tillbaka för kvinnor, inte att ämnet handlar om feminism ens.
  • Anonym (Skopan)
    Mimosa86 skrev 2024-01-04 16:27:39 följande:

Jag tror den viktigaste frågan är: VEM är redo att göra jobbet?

VARFÖR ska feminister (underförstått kvinnor) driva alla frågor och värna om alla grupper i samhället?

JAG som kvinna och feminist kommer INTE iklä mig rollen som talesperson för män och pojkars problem. Det vore ett direkt fel att tro att jag som kvinna har den förståelse och insynen i mäns psykiska och fysiska hälsa. Jag är inte man. DÄREMOT kommer du (man) som driver mansfrågor att få min fulla support. Uppbackning och ryggdunk och ett -hejja!- eftersom jag som många andra är empatisk lagda människa vill att både män och kvinnor ska må bra. Men DU (man) får faktiskt ta stafettpinnen och driva frågorna. För vi kvinnorna kan fanimej inte förväntas projektleda allt, Vi toppar redan sjukskrivningstatistiken där vi slår knut på oss själva för att räcka till åt alla andra (utom oss själva).

TS, kavla upp skjortärmen och engagera dig i frågan kring mäns hälsa. GÖR istället för att klaga på att inte andra fixar och sopar vägen framför dina fötter. Jag stöttar dig.

Jag förstår inte heller förväntningarna på feminister att fixa mäns bekymmer. Det betyder inte att det är raka motsatser heller.

I icke-feministiska länder verkar dessutom män må sämre (exv Ryssland) så jag förstår inte hur det har blivit en motsats till mäns hälsa eller ve och väl?
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 16:52:05 följande:
    "Jag tror den viktigaste frågan är: VEM är redo att göra jobbet?"

Ja du, socialdemokraterna som frågan gällde är ju ett helt jävla parti så jag tänkte väl att någon politiker i socialdemokraterna kunde göra något, men när socialdemokraterna blev synonymt med feminism som blev synonymt med kvinnor som inte ska behöva göra allt så svaret är nepp gör det själv blir jag nyfiken på om du har missuppfattat vad tråden handlar om.
    Så feminismen inom sossarna har skapat ett problem för män genom att bara vara feminism? På vilket sätt då? eller har förväntan på feminism varit att den skulle utföra saker för män inom feminismens ramar och att den inte utfört det?

ingenstans står det i alla fall att finna att pengar har kapats till mäns ve och väl bara för att feminism existerar. Även om ts påstår det.
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-04 20:40:50 följande:
    Fultolkning så det smäller om det. Feminismen har varit högt på agendan så man har missat killarnas situation. Vill man få killars röster måste man se till att att lyfta killars situation. Obegripligt att du inte fattar det. 

Det stämmer inte. Du hittar på saker. Leta upp analysen för att se vad som står och återkom. Som jag fick göra. 

Feminismen är inte skyldig till att män har "en situation" 

• Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-04 20:30:45 följande:
    Du verkar missat väldigt mycket känns det som, partier driver frågor. Är det tillräckligt många intresserad (oavsett kön) så kommer frågan upp på dagordningen. Partiets egna analys är att feminism har fått för stort utrymme och man har missat killarnas situation. Vill man få killars röster måste man locka med något. Konstigare än så är det inte.  
    Det stämmer inte. Varför hittar du på vad analysen säger?
  • Anonym (Skopan)
    Tow2Mater skrev 2024-01-04 20:42:18 följande:
    Har aldrig sett maken på denna könsuppdelning i samhället i ett land som gjort så stora saker av att vilja framstå som jämställda och könsneutrala.

Vill man engera sig politiskt är ju chansen oerhört liten att man ger sig in i ett parti som inte driver de frågor man är speciellt intresserad med avsikten att själv vilja först börja ta upp dem, och sedan driva dem. Hör du inte hur absurt det låter. Fast det kanske vore något - en grupp SDare skulle kanske vara oerhört välkomna in i Socialdemokraterna och ge S partiet den kompetens de behöver för att kunna driva riktig jämställd politik, där alla räknas, inte bara kvinnorna.

Alla är fria att röst på vad de vill. Något som är klart är däremot att unga män inte har blivit drabbade av feminism. Om du är av en annan åsikt så vill jag gärna höra vad feminister gjort för att orsaka det. 

Det verkar vara förvånansvärt enkelt att bara skylla allehanda saker på andra grupper utan att en egentlig insats görs. nuförtiden.

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar