Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Feminismen har missat unga killar

En feministisk regering som fokuserar på feminism som fokuserar på kvinnor =

Anonym (Skopan) skrev 2024-01-06 17:49:44 följande:

Du hänvisar ju också till deras "analys" där ingen koppling mellan deras feminism och jämställdhet går att hitta.

Det är bara antaganden både från dig och sossarnas talesperson att feminismen är direkt eller indirekt en orsak till att män tar självmord i högre grad (eller vad det nu månne vara som kan läsas in i uttrycket "drabbas") Det står ingenting om att pengar eller resurser som borde gått till sånt i stället landat i feministernas knä.

Sossarna vill bara skylla deras oengagemang på någon grupp. I det här fallet feministerna som andra naturligtvis tolka till kvinnorna som andra naturligtvis tolkar till att nu ska vi dra in på kvinnors rättigheter. (Exv där element såsom att dejtingmarknaden ska kontrolleras såsom en person nämnt i tråden som ett utslag på trådstart) (eller att män har globalt blivit drabbade av kvinnor så nu måste vi göra något åt saken som ts anger) (eller andra, rent utav hätska uttalanden i tråden)

Ser du den långsiktiga kopplingen här? Det här länge bedrivits en kampanj mot feminism. Feminism är tydligen dåligt. inte för att någon egentligen kan förklara hur män har drabbats av den, mer att en känsla därav ska inträffat. För att i förlängningen handlar det om en kampanj som manar till att kvinnors friheter ska begränsas.

Det är så uppenbart.

• ClumsySmurf
    Gurksoppa skrev 2024-01-08 22:10:29 följande:
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-08 21:47:46 följande:
    Snarare låta jämställdhetsmyndigheten undersöka företeelsen.
    Och exakt vad skulle den göra? Relationer är privata angelägenheter som ingen och återigen ingen har något med att göra. varken staten eller någon annan har med mitt samliv att göra, så länge det är lagligt med samtycke.
    det finns inte heller diskriminering på dejtingmarknaden, det är inte en diskriminieringsgrund att bli ratad. Så exakt vad skulle denna myndighet göra tänker du?

* Diskrimineringslagen reglerar inte heller det som händer mellan privatpersoner, till exempel hur grannar eller släktingar behandlar varandra.*
    https://www.do.se/diskriminering/diskriminering-olika-delar-samhallet/diskriminering-inom-fler-samhallsomraden
    Delmål 4: Jämn fördelning av det obetalda hem- och omsorgsarbetet - Jämställdhetsmyndigheten

Sammantaget är bedömningen att den tid män lägger ner på underhåll och reparationer inte motsvarar den tid kvinnor lägger ner på hushållsarbete. Kvinnor utför alltså mer obetalt hemarbete än män.

Som en åtgärd för att utjämna skillnader mellan kvinnor och män har fokus framför allt legat på föräldraförsäkringen
    jamstalldhetsmyndigheten.se/jamstalldhet-i-sverige/delmal-4-jamn-fordelning-av-det-obetalda-hem-och-omsorgsarbetet/
  • ClumsySmurf
    Gurksoppa skrev 2024-01-08 23:17:44 följande:
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-08 23:14:56 följande:
    Män måste prestera, vara drivande och framgångsrika för att bli valda. För kvinnor räcker det med att ha en fitta mellan benen.
    Det säger väl mer om att män kanske borde rycka upp sig? de kanske skulle tjäna på att tänka på annat än fitta. men vad vet jag.. det verkar verkligen gynna män att lägga så mycket tid på just fitta och drömma om fitta
    du har ju själv länkat till evolutionsbiologin han baserar sitt påstående på
    Särskilt gäller det för arter där hanarna inte har något föräldraansvar
  • ClumsySmurf
    Gurksoppa skrev 2024-01-09 00:01:55 följande:
    Är det så? Eller ditt antagande? Sök lite så hittar du studier på att kvinnor som lever utan barn och män tenderar att leva lyckligare. var är studierna på att kvinnor är mer olyckliga för att de *har för höga krav*? 
    de studierna är lite svåra att hitta, vill du länka?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 14:36:02 följande:
    Kvinnor har sin egen lön nuförtiden, vet inte om du missat detta. Kvinnor är inte beroende av män och deras inkomst. Män har ofta ingen social status eftersom de sällan kan upprätthålla relationer utan vill gärna att kvinnan ska dra i det sociala nätverket i relationen. Vi kan se att kvinnor hellre väljer att vara utan en man än att nöja sig med en man som inte passar in i hennes liv. Om en kvinna är drivande, skaffat en utbildning, god ekonomi osv så är det mer troligt att hon vill ha en likvärdig man. Det finns en studie som visar på att män är rädda och känner mindervärdighetskomplex av högutbildade kvinnor och som har hög lön och väljer oftare bort dessa. Män är rädda för kvinnor som är smartare, har bättre ekonomi osv och väljer därför oftare kvinnor som är lågutbildade med dålig lön. Män vill gärna inte känna sig mindre än vad de är och väljer därför bort rätt många kvinnor för att de vill behålla det traditionella patriarket i förhållandet. Tragiskt men sant. 
    Vill du länka till källa?

• ClumsySmurf
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 16:56:35 följande: #343
    Postman skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #340

Vilka är vi Som du hänvisar till. Det finns en studie, det var ett väldigt tunt argument. Du skriver män, jag tror knappast att MÄN är så värst rädda. Tvärt om vill jag påstå och är det är vissa män som backar så har det nog andra orsaker.  

Du verkar indränkt i feministisk falsk propaganda. 

Jaha så studier är inte lägre relevanta för att postman säger det? Snacka om att sitta på en hög häst när du får för dig att du kan invalidera en studie bara för att du inte är glad över resultatet. Dessutom har jag inte nämnt feminism någonstans i mitt inlägg. 
     Det finns en studie (som jag inte vill länka till 🙄) som säger att kvinnor är rädda för självständiga män...
  • ClumsySmurf
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 18:38:01 följande: #345
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #344
     Det finns en studie (som jag inte vill länka till 🙄) som säger att kvinnor är rädda för självständiga män...
    Clumsysmurf, om du läser majoriteten av inläggen i tråden så påstår rätt många rätt många saker utan att länka eller backa upp det dem säger. Det är intressant att du inte efterfrågat länkar av postman eller andra män i tråden utan låter dem påstå saker hejvilt. Så länge som du låter dessa nissar påstå saker hejvilt, så kommer inte jag låta mig bli särbehandlad av dig att tvinga fram länkar för att backa upp det jag säger.
    whatabout männen då...
    nu är jag mycket mer övertygad om den där studien 👍
  • ClumsySmurf
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-10 08:27:10 följande:
    Analysen har länkats i tråden flera gånger av andra användare men för dig har det flugit förbi. Så märkligt! Det är ju rätt mycket som flugit förbi dig, equalisten, så jag är inte förvånad. Kan det vara selektiv inlärning må tro? 
    Ja, det finns väl en anledning till att du inte länkade.
    uppenbart redan i inledningen att analysen inte enbart handlar om invandrar män, men ärlighet varar ju längst.

hur går det med länk till studien?
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-03 15:58:53 följande:
    Har kollat nu och som jag misstänkte handlar det om invandrar pojkar/män som hamnar i kriminalitet för att de saknar framtidstro, inte vanliga svenska pojkar. Att socialdemokraterna uttalar sig om att feminisnens fokus är anledningen till att de inte sett detta är skrattretande. Det handlar i grund och botten om dålig invandrarpolitik. Om socialdemokraterna läst lite om sociologi så har sociologi varit inne på denna fråga länge, att har man dålig invandrarpolitik där föräldrarna inte kommer in i samhället, får ett jobb osv leder detta till att barnen saknar framtidstro och väljer andra vägar för att skaffa pengar dvs kriminella nätverk. Socialdemokraterna hade kunnat skylla på vadsomhelst, äldreomsorg eller för mycket satsning på andra områden som gjort att samhällsutvecklingen flygigt förbi men nädå, de kan inte stå för att de haft en urusel invandrarpolitik utan skyller på att de haft för mycket öga på feminismen. 
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar