EnAnonumius skrev 2024-01-12 09:01:03 följande:
Ingen har sagt i tråden att det skulle vara skadligt för pojkar att (även) satsa på flickors/kvinnor så de får en bar utbildning och mående etc. Vad får du det ifrån? Krävs en hel del fultolkning att komma fram till dessa "retoriska" frågor du ställer här, som är allt annat än tankeväckande utan bara tröttsamma rävsaxfrågor.
Det som sägs är ju att sossarnas fokus på feminismen och kvinnor, har gjort att man ignorerat pojkarnas och deras situation. Pojkarna också likvärdig rätt och behov som oss kvinnor.
Det är ju pojkarna som prestera sämst i skolan, det blir mindre män på universitet, etc etc.
Jag ser ingen anledning att det skulle skada oss kvinnor/flickor, om man lade likvärdig fokus på män/pojkar. Tvärt om, jag tror man skulle kunna lösa många samhällsproblem på detta i slutändan faktiskt.
I skolorna har vi fått en undervisningsform som gynnar flickor i första hand. En undervisning som inte är inkluderande för pojkar. Så varför skulle det vara så fel att utreda om undervisningsform som gör då att skolan bli likvärdig inkluderande för bägge könen? Det skulle ju knappast skada flickorna..
jag försöker förstå de absurda resonemangen. Ingen som hittills kunnat ge konkreta exempel på hur kvinnor särbehandlas positivt jämfört med män, och hur dessa män systematiskt diskrimineras av politiken.
så vad är det för politiska beslut som missgynnar män som grupp? om det nu finns sådant som ni påstår. annars letar ni väl efter halmstrån om ni inte ens kan ge exempel mer än antagandet att
det bara är så.
för att undvika rävsaxfrågor kanske man skulle undvika sätta tränga in sig i ett hörn, men vad vet jag. Är det feministerna som förvägrat en utredning om skolform eller är det totalt ointresse från övriga?