Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Feminismen har missat unga killar

Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 21:00:29 följande:

Du behöver förklara den här fultolkningen du och andra mobbar med i tråden. Vad i inlägget du citerade är en fultolkning? 

Det kan du inte svara på naturligtvis. Psykologin i mobbning fungerar på det sättet.

Klart jag kan svara, spelar du ännu mer dum nu. Din fultolkning är återkommande, att det är feminismen fel att killar situation inte har lyfts de senaste 20 åren enligt S analys. Återigen, det S säger är att feminismen har haft för stort utrymme så man har missat killars situation och vill man ha killar/mäns röster måste man också se till att lyfta killarnas situation. Inget konstigt och dramatiskt men du måste ha väldigt svårt att läsa in detta förstår jag nu eftersom du om och om fultolkar.
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 21:08:28 följande:
    är det något du som kvinna är missnöjd över, istället för att förvänta dej att partiet som vill ha din röst ska tänka på det, kavla upp ärmarna, bli politiker och lös det själv.
    eller gäller det bara män?
    Precis, det låter hur jäkla galet som helst. Eller... är du rullstolsbunden, res dig upp i rullstolen, kavla upp ärmarna, bli politiker och löst det själv.
  • Postman
    Anonym (ABC) skrev 2024-01-04 21:17:18 följande:
    Håller med dig, det verkar som om det är kvinnors ansvar
    Så om vi nu skulle få en regering med en stor majoritet kvinnor så kommer de bara stifta lagar och regler som berör kvinnofrågor, är det så vår demokrati ska fungera framöver tycker du? Får vi en mansmajoritet så ska de bara bry sig om mansfrågor, frågan är om du skorpan och mimosa är på riktig.
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 22:30:58 följande:
    Jag tror man behöver vara empatisk lagd för att kunna förstå
    Antagligen. 
  • Postman
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 22:48:01 följande:
    Du fultolkar det jag skriver. Jag skriver att s talesperson har gjort ett antagande. Hänvisar till en samhällsanalys de har gjort där inget sånt står att finna.

Dvs feminismen är inte en orsak, direkt eller indirekt till att män blir "drabbade"

Förstår du nu?

Nej men fokuset på feminismen i partiet har gjort att man har tappat killarnas situation, nu vill S ha killarnas röster och då måste de visa att de är ett parti för killar också. Lättplätt. 

Bra om de satsar på killarna, det behövs verkligen. 👏🏻👏🏻

• Postman
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 23:42:52 följande:
    Jag tror absolut att det är möjligt för ett parti att profilera sig utan att ställa grupp mot grupp och skapa motsatser "Alla ska med" är inte en stark profil.

ta den här grejen där feminister ställs som en motsats till mäns väl. Helt onödigt och ologiskt. De had ju kunna säga att de ska bedriva en satsning på unga män i stället. Alternativt förklara varför feminismen har drabbat unga män.

men nej.
    Feminism har fått oproportionerligt stort utrymme, ska S vara ett parti för båda könen så kan man inte bara se till ett kön. Idag arbetar inte S ur ett jämställt perspektiv, bra att de nu har insett denna galenskap. 👏🏻👏🏻
  • Postman
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 23:58:56 följande:
    Det är ju det jag pratar om. Feminism vara eller icke vara har ingenting med satsning på unga män att göra. Varför är inte sossarna kapabla att göra två saker samtidigt? Dom kan ju tydligen hålla på med miljöfrågor, arbetsmarknaden eller annat samtidigt. Feminism använder de i sammanhanget som en förklaring på deras tydligen ickeengagemang för unga män.

Satsa på unga män, men blanda inte in feminism i sammanhanget som en slags ondskefull motpol. Dessa tar inte ut varandra. Analysen pekar inte heller på det.
    Uppenbarligen har S svårt att hålla flera saker igång samtidigt. Uppenbarligen så tycker de också själva att feminismen har fått för stort utrymme och vill ge annat utrymme istället. Inget konstigt alls. 
  • Postman
    AlbertSchweinstein skrev 2024-01-05 00:00:33 följande:
    Tror du på det där själv? S bryr sig bara om en sak: makt. Hos unga killar har de bara 12,5 procent, medan totalt har de nästan 40 procent. Det här uttalandet är samma sorts röstfiske som när de försöker smöra för muslimer.
    Oja visst är det makt som S är ute efter i grunden. Det är ju det alla ideologier vill ha, makten att styra andra. Men man kan förstås inte säga det rakt ut utan måste locka med lite godis så folk blir lite bländande. 
  • Postman
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-06 13:40:46 följande:

Vilken blaska. kvinnor röstar på vänstern för att de drar i frågor som är viktiga för dem, dvs jämställdhet, äldreomsorg, skola osv. Män röstar på högern eftersom högerpartierna är mer konservativa, vill behålla det gamla, fokuserar på lag och ordning och invandrarpolitik. 

Högern har ett stort problem med att få kvinnor att rösta på dem eftersom de inte driver jämställdhetsfrågor. 

Och jag skulle säga att vänstern har ett stort problem med att få män att rösta på dem eftersom vänstern inte driver jämställdhetsfrågor.
  • Postman
    Anonym (A) skrev 2024-01-06 13:55:07 följande:
    Gör högern det då?
    I alla fall mer än vänstern, vänstern är uttalade feminister, man kan inte vara ett feministiskt parti och sen i nästa andetag säga att man arbetar för jämställdhet. För mig i alla fall så innebär det att de bara driver kvinnofrågor ur ett kvinnoperspektiv, det är inte jämställdhet för mig och inte ett parti för alla.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar