Inlägg från: Anonym (Skopan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skopan)

Feminismen har missat unga killar

Anonym (Anonym) skrev 2024-01-15 02:04:08 följande:
    Ja , som jag sa , tanken var god från början , men sedan med tiden blev det något annat.

Kan du inte se logiken att välmenta saker kan ses som en öppning för människor med onda avsikter?? 

Det är vad jag anser har hänt i detta läget.
    Du är ju helt vansinnig
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-15 14:47:31 följande:

Den feministiska paradoxen:

Män är svin, och kvinnor är lika bra som männen.

Den här typen av inlägg är ju helt ointressanta. Men ändå så ska tydligen den här sortens aggressioner uppfattas som en förklaring på vad sossarnas feminister har gjort politiskt för att drabba unga män.

Det är ju bara hat.
  • Anonym (Skopan)

Sammanfattning av tråden.

Feministerna har en plan att krossa män. feministerna är ansvariga för allt ont, även i länder där feminism inte finns så är det synd om männen. Feministerna är ansvariga för 200miljoner människor. Feministerna ser till att drabba män genom sin förlossningsvård, feministerna skapar incels och vill hålla män undergivna genom metoo för att kontrollera dom. Feministerna vill se till att män ska bli sopåkare.

Har aldrig sett så mycket aggressioner och diverse härskartekniker i en tråd förut. Var är sakligheten?

Som förklaring på en fråga om vad sossarnas feminister politiskt gjort för att drabba unga män. Häxjakten och hatet fortsätter 

• Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-15 16:36:35 följande:
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-15 15:26:49 följande:

Ja här har ni mer att kräkas över..

Jag anser att i ett jämställd samhälle så skall man inte ha en brottsrubricering  som "grov kvinnofridskräkning", det är befängt att ha detta i ett samhälle som skall sträva efter jämställdhet. 

Det räcker med "fridskränkning" och och "grov fridskränkning" även om brottet är riktat mot en kvinna. Man behöver inte punktmarkera i en brottsrubricering att det är en kvinna som blivit utsatt för detta, det g¨år att se på domarna ändå att det är en kvinna då namnet står i domslutet. Alternativt att man kan införa "grov mansfridkräkning".

Skall bli intressant och se hur mycket ni två går i taket för detta synsätt och kommer att vråla ännu mer om att man skall "skaffa sig en grundkurs i feminism" eller vad det nu kommer att bli för svar.
    Handlar det om uttrycket "grov kvinnofridskränkning" för att förklara vad sossarnas feminism har gjort för att drabba unga män? Du har fortfarande inte svarat på frågan att vad sossarnas feminism har gjort för att drabba unga män

att separera brott beroende på kön är inget svar. Det skulle vara skillnad om våld mot män genererar att förövaren går fri, medan förövaren mot kvinnor sätts i fängelse. Men det gör det inte.

Jag tycker inte att man ska behandla människor exakt likadant för att uppnå jämställdhet. Det är ju bara korkat att män ska få förlossningsvård exempelvis. Jämställdhet uppnås genom att man observerar situationer där jämställdhet inte finns. 
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-15 16:59:59 följande:
    Kvinnor och män är samma lika men kvinnor är bättre.
    Enligt alla offerkoftor så är det synd om män för att feministernas marxistiska ideologi vill döda miljontals män. 

Vilken låg nivå. Borde det inte vara betydligt enklare att svara på en förhållandevis enkel fråga i stället för att sprida hat?
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-15 17:11:37 följande:
    Enligt alla offerkoftor så är det synd om män för att feministernas marxistiska ideologi vill döda miljontals män. 

Vilken låg nivå. Borde det inte vara betydligt enklare att svara på en förhållandevis enkel fråga i stället för att sprida hat?
    Tydligen så är det enklare att sprida hat i stället för att svara på en enkel fråga. Det är svårt för då måste ens egen stoiska inställning utmanas.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-15 17:42:41 följande:
    Du har ju inte svarat på min fråga ännu.

När skall du skilja på "feminismens fel" och "fokus på feminism"?

Den frågan har jag ställt till dig flera gånger.. Men du vägra att svara på den.
    Hur svårt skall det vara att svara på en enkel fråga?

Eller är det klassikern.. Ni feminister skall kräva svar på era frågor men samtidigt så skall ni skita i att svara på andras frågor..
    Varför inte bara svara på frågan? Det blir ju löjligt. Du får själv välja om det är fokus på feminismen som (drabbat unga män) eller om det är feminismens fel att (unga män blivit drabbade) och ja, sossarnas politik behöver också vara med.

Hur svårt eller komplicerat är det egentligen? Tydligen extremt svårt. Och det beror naturligtvis på att feminismen INTE har gjort så att unga män har "drabbats" på något negativt sätt.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-15 17:51:18 följande:

Det är DIN sammanfattning av tråden. Men kan du förstå att det finns olika perspektiv? Din sammanfattning och dina perspektiv är bara delvis rätt och det är samma även för mig såklart.

Du sitter inte på rätt åsikter, du har inget facit för hur saker är. Detta är en löpande diskussion med olika perspektiv och erfarenheter som vävs in i tråden.

Jag glömde lägga till i sammanfattningen att nu när sossarna har gjort ett sånt uttal så ska tydligen dejtingen också styras upp för att män ska kunna sexa.

Och ja, det finns så mycket vansinne av det slaget och det jag nämnde tidigare som med diverse hat och härskartekniker ska försvaras. 
  • Anonym (Skopan)
    Tow2Mater skrev 2024-01-15 18:13:52 följande:
    Av t ex en feministisk regering (som vi hade underr en tid) ska man kunna forvänta sig att de även ska lyfta just mansfrågor och mansperspektiv eftersom de som regering ska jobba for alla, inte bara for kvinnor.
    I feminismens namn menar du? Varför skulle de inte kunnat gjort det? Pga feminismen? Jag ser inte en sån koppling. Satsning på mödravård exempelvis tar inte ut satsningar på att förhindra att män tar självmord i högre grad.

De har ingenting med varandra att göra.
  • Anonym (Skopan)
    Tow2Mater skrev 2024-01-15 18:24:14 följande:
    Av en feministisk regering (som vi hade underr en tid) ska man kunna forvänta sig att de även ska lyfta just mansfrågor och mansperspektiv eftersom de som regering ska jobba for alla, inte bara for kvinnor. Har de inte brytt sig om att engagera sig och lyfta fler frågor samtidigt är det ju deras = den feministiska regeringens (som ju består av självdefinierade femisister) fel.

Det är ingen förklaring. Det är fortfarande inte pga den feministiska regeringen att män har högre självmordstal exv. Mäns självmordstal i icke-feministiska Ryssland är ju betydligt högre. Det är enkelt att bara skylla på feminismen så att föreställningen blir att om feminismen försvann så sjunker mäns självmordstal. Och det hoppas jag alla förstår att det är orimligt. Vilket också betyder att det inte finns en koppling mellan mäns självmordstal (i det här exemplet) och feminismens vara eller icke vara. 

Det finns ingen illustrativ vågskål där feminismen ligger i en ände och unga mäns väl ligger i den andra.

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar