Inlägg från: Anonym (Skopan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skopan)

Feminismen har missat unga killar

Anonym (Mm) skrev 2024-01-13 20:39:05 följande:
    Du tänker att vänsterflummarna, wokefolket, pk-isterna och feministerna inte delar in sig i vi och dom? Bara SD?
    Alla partier polariserar hejvilt också. Tror däremot att om inte sd funnits som parti så hade det genererat en mindre gruppering av människor. Sd har s a s lagt tonen. Sossarna försöker härmas iom trådstart för att det är populistiskt.
  • Anonym (Skopan)
    Gurksoppa skrev 2024-01-13 20:54:45 följande:
    Också rätt talande att du har noll belägg för dina påståenden att feminismen försämrat för män och gjort män underlägsna kvinnor. Fortfarande x antal svar senare har du presenterat noll och inga alls sådana förslag. Men det är lätt att ropa varg och påstå och sprida uppenbara lögner och fake news. Hur känns det? 
    Jag tycker det är anmärkningsvärt att börja argumentera för något när denne saknar belägg för det. 
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-13 21:28:15 följande:
    Alla partier polariserar hejvilt också. Tror däremot att om inte sd funnits som parti så hade det genererat en mindre gruppering av människor. Sd har s a s lagt tonen. Sossarna försöker härmas iom trådstart för att det är populistiskt.
    "Om alla invandrare försvann ur landet så blir allt bra" "om feministerna upphör med sin feminism så blir allt bra"

-känns argumentet igen? Handlar mindre om att arbeta för sakliga saker utan i stället få folk att hitta fiender, bidrar till splittring av väljarna, men enar gruppen väljare som stödjer. Finns inga som försvarar sitt parti lika blint som sd väljarna, ingen kritik, bara försvar, sd är offer i alla lägen mot allmänmedia, vänsterfeministerna, wok människor, pk-maffian osv.

Har egentligen inget emot att de plockar billiga poäng, är däremot emot manipulationen. Sverige vinner inte på polariseringen.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-13 21:46:49 följande:
    Du reflekterar aldrig över att det är helt orimligt att ta en persons åsikter om att kvinnor ska regleras. Att sedan ta detta på allvar, vilket ingen annan gör, och fastna i denna fråga i evigheters evigheter?
    I den här tråden så tycker någon att dejting ska regleras. Jag tycker såna åsikter är orimliga samt borde tas på allvar.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-13 22:47:04 följande:

@Gurksoppa
    Det har redan påvisats i tråden att jämställdhetsarbetet i Sverige helt är fokuserat på att hjälpa kvinnor.

I vilken grad det beror på feminismen eller inte kan man diskutera. Det är dock inte det minsta förvånande att män vänder ryggen till de partierna som mest högljutt särbehandlar kvinnor positivt.

Vad är det män behöver hjälp med? Är det mäns ökande brottslighet, våld? Betyg? Vad har feminismen gjort eller inte gjort för att se till att det inte sker? Det är den brännande frågan. Vad är det som gör feministerna till de skyldiga? Att männen är (infoga valfri sak här)
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-13 23:45:42 följande:
    Ja, kvinnor och män är likvärdiga och det är just därför jag säger att man ska bedriva jämställdhetspolitiken könsneutralt. Inte som nu när alla kvinnoproblem ses som problem och man gör riktade insatser för, samtidigt som mansproblem sopas under mattan.
    Hur har feministerna sett till att sopa mansproblem under mattan? Återigen.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-14 06:42:29 följande:
    Ointressant att diskutera vad feministerna gjort och inte gjort. Det viktiga är att förändra det och se till så att jämställdhetspolitiken behandlar könen likvärdigt.

Feminism i sig behandlar inte könen likvärdigt. Så om man är ett parti med massa feminism så behövs motsvarande inslag för män för att det ska bli likvärdigt. Det har inte S eller de andra partierna. Därav blir det inte likvärdigt. 
    Det är det jag pratar om. Feministerna har inte gjort något, varken aktivt eller passivt som skadar unga män på något otydligt sätt.

Så om du nu tycker att feministerna har gjort det så behöver du förklara varför. Vilka saker har dom gjort. Du säger att feministerna inte behandlar könen likvärdigt och tar upp något om en insats om förlossningsvård som förklaring. Vill du att män ska få förlossningsvård? Eller vad handlar det om?
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-01-14 23:09:51 följande:
    Inte alls, jag tar mina påståenden för sanning tills motsatsen är bevisad! Jag kan ha fel som alla andra , men då behöver jag se något konkret som tyder på detta innan jag ändrar mig. 
    Jag skulle vilja se bevis på ditt påstående att feministerna vill hålla män osäkra och undergivna i syfte att kontrollera dom. 
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-01-14 23:58:16 följande:
    Det finns så många scenarion där jag ser allt detta att jag slutat lägga märke till varje fall för sig. Vi har mer eller mindre fått en hel värld och ett helt samhälle uppbyggd på den ideologin. Så frågan är vart man skall börja snarare..

Men oftast börjar sånt här elände med något bra - för att sedan spåra ur. Och där är #Metoo ett bra exempel.
    Då borde du väl kunna presentera bevis för din konspirationsteori att feministerna skapade metoo för att hålla män osäkra och undergivna i syfte att kontrollera dom.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-01-15 01:04:14 följande:
    Jag tror inte du läste ut mitt inlägg som det var tänkt. Ingen fara , jag misstolkar också saker emellanåt som alla andra.

Vi tar det från början.

Metoo skapades för att uppmärksamma sexuella övergrepp och ofredanden mot kvinnor i det stora hela. Detta var oerhört bra då det behövde uppmärksammas! 

Men över tid gick det från att faktiskt ha varit något jättebra till att helt spåra ur och mynna ut i en manshatskampanj. Förstår du nu? 
    Anonym (Anonym) skrev 2024-01-14 22:15:29 följande:

Ja, för det är väl det feminister helst vill? 

Man vill hålla män osäkra och undergivna så dem blir lätta att kontrollera som man vill. Och då passar det ju bra att se till att det finns så många incels som möjligt , för dem är ju de lättaste offren. 

Tror även starkt att feminister är missnöjda med något i sitt eget liv , och istället för att ta tag i det som inte är bra mobbar man någon istället. Detta är ju inget nytt tillvägagångssätt bland människor. 

Anonym (Anonym) skrev 2024-01-14 23:58:16 följande:
    Det finns så många scenarion där jag ser allt detta att jag slutat lägga märke till varje fall för sig. Vi har mer eller mindre fått en hel värld och ett helt samhälle uppbyggd på den ideologin. Så frågan är vart man skall börja snarare..

Men oftast börjar sånt här elände med något bra - för att sedan spåra ur. Och där är #Metoo ett bra exempel.
    Av dina inlägg så anser du att feministerna vill hålla män osäkra och undergivna i syfte att kontrollera män. Feministerna skapar incels för de är lätta att kontrollera. Du tycker metoo är en feministisk konspiration för att se till att det händer. Det är ingen misstolkning. Du skriver det här.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar