Inlägg från: Anonym (Skopan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skopan)

Feminismen har missat unga killar

Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 17:09:44 följande:
    Politik handlar enligt mig om prioriteringar och jag tolkar det som att sossarna insett att de prioriterat feminismen på bekostnad av unga män.

Om det sedan står i någon rapport eller jag tycker jag är ointressant.
    Du bara tycker det. Inte för att någon form av bevis indikerar något sånt det minsta. Du tycker det baserat på en känsla i stället, precis som sossarnas talesperson.

Alternativt så kan du ju alltid presentera bevis på ditt påstående. Men det kan du naturligtvis inte.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-10 17:58:19 följande:
    Hur hade du tänkt att man skall kunna kommentera analysen, du har ju konsekvent vägrat att länka till den. Så hur skall man kunna kommentera den är du inte delar med dig av den?

Och fortfarande så har jag aldrig hävdat att analysen skulle vara en "vetenskaplig forskning".

Det skulle du sett om du läste vad som faktisk står..
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-10 16:41:09 följande:
    Sossarna påstå att det är deras fokus på feminismen som drabbat unga män. Finns ingen källa överhuvudtaget att så skulle vara fallet. Jag motsätter mig det. Du försvarar det tydligen med tanke på din aggressiva retorik mot mig.
    Så du motsäger dig vad sossarna anser vad problemet ligger för att de tappat väljare bland unga männen.

Varför har du upprepat skrivit i dina poster och anklagat folk att de skyller på feminismen, och att det inte står i analysen att det är feminismens fel?
    Och då är det ju bra att jag aldrig har hävdat detta.
    Och jag kommer aldrig att hävda det heller.

Så varför avslutar du med denna felaktighet där du tydligt insinuerar om att jag skulle ha skyllt på feminismen?

Jag har alltid, och kommer alltid att säga att det är sossarnas fel då de har valt att fokusera på feminismen.

Du fick ju den presenteras av smurfen, eller har du glömt bort det? Du tyckte ju att jag skulle vara tacksam över att den postats. Varför låtsas du?

Menar du verkligen att du håller med mig om att det inte finns något belägg över att sossarnas fokus på feminismen har drabbat unga män? Att sossarnas talesperson och andra här i tråden drar felaktiga slutsatser. Att feminism inte har något att göra med "att unga män drabbats"

Hur ska du ha det? Håller du med mig eller gör du inte det (och då förväntar jag mig att du presenterar någon form av bevis för det, känslor räknas inte in i bevisföring)

• Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-10 19:12:33 följande:

Det finns en studie vid 25:20 som säger att det står "Vårt fokus på feminism har gjort att vi missat killarna"

Det är ju samma sak här. "Fokuset på feminismen" har ingen koppling till deras oengagemang till killar. Det är bara bortförklaringar och ursäkter.

Tar dessa ut varandra? -nej, naturligtvis inte.
  • Anonym (Skopan)

Verkar som att det är lättare att mobbas i stället för att förklara vad det finns för koppling mellan feminister och unga män. Mobbningen ska tydligen föreställas vara svaret på det.

Försvara sossarna genom mobbning.

• Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-10 22:27:10 följande:

Tjänar feminister mer pengar?
    www.gp.se/ledare/gastkolumn/charlatanerna-i-offentlighetens-tjanst.e25044e1-5a1c-4b81-a430-ff1688495e2c

Ytterligare något helt orelaterat till tråden. Eller du kanske ska förklara närmare varför du postar en sån länk? Har de stackars unga männen blivit drabbade även här? Om Nina rung inte föreläst så hade säkert de unga männen inte tagit livet av sig eller varit mer framgångsrika i skolan. Dumma sossefeministerna.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 22:46:03 följande:
    Feministerna backar upp flickor men vem backar upp pojkar?
    Varför ska feministerna göra det? Varför ska oengagemanget skyllas på feministerna? 
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 23:10:09 följande:

Inget fel i att feminister backar flickor. Då faller ännu större ansvar på oss män att backar våra söner vilket jag och min fru gjort med gott resultat.

Självklart tycker lärare bättre om flickor som är lugnare och mer studiemotiverade. Det skall ju vara bekvämt på jobbet.

Vad klagar du på då?
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 23:14:54 följande:
    Det är ju bra att det blir tydligt att feminism precis som namnet antyder handlar om att backa upp flickor och kvinnor.
    Det begriper jag i alla fall. Jag förstår också att det kan existera i symbios med även mäns intressen.

Feminism är däremot inte en motpol till unga mäns väl och ve som den allmänna tonen i tråden anger.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 23:27:08 följande:

Om pojkar och flickor skall konkurrera om jobb på arbetsmarknaden så blir det ju skevt om bara flickor som mognar tidigare och bevisligen klarar skolan bättre skall få uppbackning.

Som man och pappa känner jag ett ansvar för mina pojkar att de skall kunna vara konkurrensmässiga genom att ha peppat och stöttat dem till högre utbildning.

Hur menar du att feministerna har sett till att kvinnor lyckas bättre i skolan?
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 23:31:37 följande:

Du fick ett filmtips av mig. Se filmen och återkom.

Könskriget, 2005

Varför kan du inte svara på det? Nej, jag tänker inte se den. Du kommer med påståenden som är den röda tråden i diskussionen då får du komma med saklig fakta också. Inga debatter, analyser eller könskrigarfilmer. Klar, ren fakta på vad feministerna gjort/ inte gjort för unga män.

Återigen: fokus på feminismen är inte en orsak till att unga män drabbats.

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar