Inlägg från: Anonym (ABC) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ABC)

Feminismen har missat unga killar

Mimosa86 skrev 2024-01-04 20:15:07 följande:
    ALLA kan engagera sig politiskt. Det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Du med. Om du vill få till en förändring, 

Vad är det jag missat? Du menar att det inte finns olika falanger inom ett parti som driver olika sakfrågor och som får mandat genom folkets röster? Ja, kvinnor inom ett party tenderar att driva frågor som värnar kvinnor och barns rättigheter, skola, vård och omsorg. Uppenbart med samenighet med männen inom partiets.. så det är väl inte värre än att en MAN inom partiet lyfter upp mäns ohälsa på agendan och driver frågan? Är tillräckligt många intresserade så får det genomslag (och för män än kvinnor är engagerade politiskt)
    +1
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 21:14:07 följande:
    Förväntar du dig att feministerna ska lösa alla mäns bekymmer? Eller tror du feministerna är orsaken till dom?

Så upplever jag den här tråden iaf. Sen att ts verkar referera till kvinnor generellt i sitt inlägg om att det är så synd om män globalt pga kvinnor. Förstärker min bild av att kvinnor förväntas hållas ansvariga för mäns väl och ve. 
    Håller med dig, det verkar som om det är kvinnors ansvar
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-06 14:45:12 följande:

Du ser det som att feminism ska vara en motpol till jämställdhet. Isf behöver du förklara varför. Du verkar fått för dig saker som inte stämmer.

Ta typexemplet med kvinnors löner kontra män. En sån fråga hamnar både inom feminismen och jämställdhetsfrågor. De slår inte ut varandra.

Det är fullt möjligt och förenligt för ett parti att syssla med feminism/ jämställdhet och andra saker samtidigt. Att sossarna tar upp feminism som en bortförklaring till deras oengagemang är ologiskt och orelaterat till varandra. (Vilket deras analys tyder på också som sagt)

+1
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 21:47:17 följande:
    Så otroligt komiskt.
    Verkligen
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-08 21:53:00 följande:
    Snarare en konsekvens av att det går åt h-vete för många pojkar i skolan. Kan du förklara varför pojkar presterade bättre när det var katederundervisning och mer disciplin i skolan.

Min och många andras teori är att det beror på att flickor mognar fortare än pojkar (ca 2 år) vilket ger  flickorna en fördel i skolan.

Eller har pojkar blivit dummare sedan flum och lärarlösa lektionerskolan infördes?
    Det gjorde pojkarna inte, inte på min tid
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 18:38:01 följande:
    Clumsysmurf, om du läser majoriteten av inläggen i tråden så påstår rätt många rätt många saker utan att länka eller backa upp det dem säger. Det är intressant att du inte efterfrågat länkar av postman eller andra män i tråden utan låter dem påstå saker hejvilt. Så länge som du låter dessa nissar påstå saker hejvilt, så kommer inte jag låta mig bli särbehandlad av dig att tvinga fram länkar för att backa upp det jag säger.
    👍
  • Anonym (ABC)
    EnAnonumius skrev 2024-01-09 19:38:39 följande:
    Men gisses vilka vanföreställningar du skaffar dig om folk bara för att man har meningsskilnad i sak.😏

Får jag prova nu att ha samma vanföreställningar om dig som person bakom datorn nu, med ett litet personpåhopp? Så som du gjorde mot mig? 
    Nej jag tänker inte sjunka ned på din låga nivå där.😏

Ahh en enkel googling säger du...

Du vet, med en enkel googling kan även männen  hitta studier som bekräftar deras påståenden.
    Den smarta vet att allting handlar om vilka sökord man använder på google. 
    Så mad en enkel googling så kan man hitta studier som bekräftar dig, och med en enkel googling så kan man hitta studier som bekräftar eventuelle påståenden som männen sagt.
    Med en enkel googling så kan man hitta studier som ger ingen bekräftelser varken till dig eller männen, som är med i denna tråd, vad de påstår. 
    Dessutom, "med en enkel googling" är ett dåligt svar också ur ett annat perspektiv med. Du vet du kan ju inte ta för givet att folk använder samma sökord som dig för att söka efter dessa studier du påstår finns.

Vet du.. Du skulle faktiskt kunna lära dig av Smurfen. Han är aldrig främmande för att länkhänvisa till olika studier och forskning när han påstår något. Eller skulle det var fel att en kvinna lära sig av en annan person bara för att denne råkar vara en man?  Även om den lärdomen inget har att göra  med "könsstrukturer " , "patriarkat" etc?
    +1
  • Anonym (ABC)
    Gurksoppa skrev 2024-01-12 18:51:46 följande:
    jag försöker förstå de absurda resonemangen. Ingen som hittills kunnat ge konkreta exempel på hur kvinnor särbehandlas positivt jämfört med män, och hur dessa män systematiskt diskrimineras av politiken.

så vad är det för politiska beslut som missgynnar män som grupp? om det nu finns sådant som ni påstår. annars letar ni väl efter halmstrån om ni inte ens kan ge exempel mer än antagandet att det bara är så.

för att undvika rävsaxfrågor kanske man skulle undvika sätta tränga in sig i ett hörn, men vad vet jag. Är det feministerna som förvägrat en utredning om skolform eller är det totalt ointresse från övriga?
    Håller med
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-12 20:55:23 följande:
    Jag förstår inte heller resonemanget. 
    Det gör inte jag heller
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-14 22:24:57 följande:
    Det är det jag pratar om. Feministerna har inte gjort något, varken aktivt eller passivt som skadar unga män på något otydligt sätt.

Så om du nu tycker att feministerna har gjort det så behöver du förklara varför. Vilka saker har dom gjort. Du säger att feministerna inte behandlar könen likvärdigt och tar upp något om en insats om förlossningsvård som förklaring. Vill du att män ska få förlossningsvård? Eller vad handlar det om?
    +1
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-18 14:39:31 följande:

Du håller med med föregående insinuerande inlägg om att kvinnors våldsamheter mot män ska vara orsaken till att män blir deprimerade och tar självmord alltså? 

Herregud vad synd det är om män för att feminismen existerar. Verkligen en häxjakt som bedrivs. Skiljelinjen mellan feminister och kvinnor som tycker saker är väldigt otydligt. Skiljelinjen mellan insatser för att öka jämställdheten mellan män och kvinnor avfärdas som feminism, och borde upphöra, men bara om det råkar gälla kvinnor. (Dvs satsningar om förlossningsvård eller trygghet)

+1
  • Anonym (ABC)
    Gurksoppa skrev 2024-01-21 15:02:33 följande:
    Och på vilket sätt försämrar detta för gruppen män? på vilket sätt gör detta män att prestera sämre i skolan? på vilket sätt gör detta till män till både gärningsman och brottsoffer i större utsträckning? På vilket sätt har detta lett till mäns suicid? förstår inte dessa paralleller. att fokus på feminism leder till detta? Förklara gärna, jag som är så otroligt korkad va? ;)
    +1
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-22 19:57:07 följande:

Vi har redan pratat om denna statistiken och ingen av er tolkar denna rätt. Statistiken handlar inte om misshandel mellan partners utan misshandel i samhället i stort. 30 000 män är anmälda för misshandel jämfört med 8000 kvinnor, således är det män som utsätter kvinnor och män för mest misshandel. 

Från länken: 

Vid misshandel mot kvinnor och flickor såväl som mot män och pojkar 2022 var majoriteten av de misstänkta personerna män (76 % respektive 80 %). Könsfördelningen för de misstänkta varierar dock med kön och ålder på brottsoffret. Andelen misstänkta kvinnor var som störst vid misshandel mot flickor i åldersintervallet 7?17 år (45 %), och som lägst vid misshandel av pojkar i åldersintervallet 15?17 år med en andel på 9 procent.

+1
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar