Feminismen har missat unga killar
Frågan är om högern har en teori om varför de inte lockar kvinnor?
Frågan är om högern har en teori om varför de inte lockar kvinnor?
Ingen som kan förklara vad citaten betyder?
Hur kan TS tycka de är intressanta om han inte kan förklara vad de betyder rent konkret?
Eller är detta ännu en tråd som vill smutskasta kvinnor och göra män till offer?
Du behöver inte nia mig, det går bra med du.
Sedan avstår jag att svara på din, i mitt tycke, korkade fråga.
Lite konstig urspårning på den här tråden. Sossarna har gjort någon reflektion över deras låga rösttal bland unga män.
Helt plötsligt dras det in självmordsstatistik och något allmänt politiskt agiterande runt feminism.
En del kan liksom inte se ordet "feminism" utan att sätta på samma gamla raspiga grammofonskiva.
Ännu en tråd där du är inne och märker ord och vill styrs samtalet.
Inlägget handlar om att S säger att de genom att fokusera på feminism missat unga mäns utsatta situation.
Fokuset på feminism gör att S inte fokuserat på de problem som unga män upplever. För de unga männen är de viktigaste frågorna migration, lag och ordning.
Det är inte feminismen som orsakat dessa problem, men fokuset på feminism har gjort att S missat andra viktiga frågor, som de unga männens problem.
Undrar vad nuvarande regering missar när de fokuserar på unga killar, gängkriminalitet och hårdare tag.
Rimligt vore att nu när man gjort arbetsmarknaden mer jämställd till kvinnors fördel att man gör dejtingmarknaden mer jämställd till mäns fördel. 😎
Det är uppenbart att det är TVÅ olika scenarion i spel.
1) Partiet sossarna har lagt sina resurser på feminism och då slutat bry sig om killar och män och deras frågor. Om det beror på resursbrist eller om det beror på att det blivit "icke-korrekt" att inom partiet tala om mäns problem är osagt. Jag gissar mest på det sistnämnda.
2) Feminismen i sig utgör ett hinder för att få män att rösta på S. Pekar man ut "patriarkatet" som ett problem så kommer inte det där "patriarkatet" att rösta på dig.
Inget av dessa två scenarion uttalas explicit av S men de går bägge att läsa ut av vad som sägs och skrivs i deras analys.
Punkten 1 kan nog S mycket väl korrigera.
Punkten 2 kommer de däremot aldrig att kunna åtgärda med mindre än att de ger upp feminismen så på det hela taget är det kört för S när det gäller killar och män - eftersom de inte kommer att ge upp feminismen.
Det är ju samma problem högersidan har, fast tvärtom. De attraherar inte kvinnor för att de prioriterar inte de frågor kvinnliga väljare prioriterar.
Och för de som inte förstår så menar jag generellt. Inte alla kvinnor.
I Sverige är det väldigt uppdelat hur män och kvinnor röstar. Därför har båda sidor problem.
Du tror alltså att det är feminismen som stöter bort männen, inte att de gjort för lite för männen?
Ja, men varför gör inte högern detta då? Är de inte intresserade av dessa röster?
Jag tror att högern inte har jämlikhet högt på agendan och det vet kvinnor. Jag tror dessutom männen lämnat S för invandringspolitiken, inte feminismen. För det finns idag inget parti som har konkreta förslag för män i utanförskap. Utan många män tror att allt blir bra när invandrarna försvinner.
Ja, men KD är så små så det blir ju bara marginellt bättre av de kvinnorösterna.
Någon skrev att eftersom så många kvinnor jobbar inom äldrevård, sjukvård, socialtjänsten, skolan osv så ser de hur politiken påverkar dessa områden, och att det skulle vara en orsak till att fler kvinnor röstar S. Jag tror det kan kan vara en av anledningarna.
Men vi får se nästa val, om högern lyckas få med sig fler kvinnor.
Och ändå har de inte lyckats. Varför vänder kvinnorna dem ryggen?
Sedan stämmer det inte att KD och L ligger i topp på dessa frågor. Kolla Novus undersökningar så ser du tydligt att folk tycker S har bäst politik när det gäller skola och omsorg.