Inlägg från: Tukt |Visa alla inlägg
  • Tukt

Feminismen har missat unga killar

Även demokratins fördelar tycks ju ha missat unga killar. Men vet inte om det är sossarnas fel för det.
    Tänker man inte har speciellt höga förväntningar på unga killar,  om man tror att de själva gör ett val.

• Tukt

Lite konstig urspårning på den här tråden. Sossarna har gjort någon reflektion över deras låga rösttal bland unga män.
    Helt plötsligt dras det in självmordsstatistik och något allmänt politiskt agiterande runt feminism.
    En del kan liksom inte se ordet "feminism" utan att sätta på samma gamla raspiga grammofonskiva.

• Tukt
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 15:58:04 följande:
    Då kanske du kan länka till sossarnas rapport.
    Det är ingen rapport. Det är en notis på Omni med ett citat i. 
  • Tukt
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 16:45:13 följande:
    Försöker du få det att låta som att ts inte alls menar att unga män har blivit lidande på grund av feminism? Din bortförklaring är ju bara barnsligt löjlig.
    Nej, jag tror jag tror Enanominus försöker diskutera själva grundfrågan. Alltså det som trådstarten tog upp.
    Det brukar också bli enklare. Vill man ha mer generella diskussioner runt exempelvis feminism, är det bättre att starta en tråd om det själv.
  • Tukt
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 17:23:22 följande:
    Det är det jag har i fokus. Kan inte se en koppling mellan socialdemokraterna/ feminism och att unga män drabbats. Vissa har tagit upp brottslighet, att unga män uppfostrats till pacifistister invandringen eller unga mäns självmordstal, ganska spretigt som på något sätt ska kopplas samman med feminism. När jag försöker diskutera fallasin så blir reaktionerna direkt fientliga. Antagandet att feminism har något att göra med att unga män automa blir lidande ska tydligen försvaras, inte analyseras.

Läs mina inlägg så ser du att jag inte är intresserad av att diskutera feminism som företeelse. Jag vill diskutera fallasin att feminism är orsaken till att unga män ska bli drabbade.
    Fast om man utgår i från trådstarten så handlar det ju inte om att unga män drabbas. Det handlar ju om att sossarna först nu vaknat upp och insett att deras politik också påverkar hur starkt väljarstöd de har i den aktuella gruppen.
    Bara för att något tangerar ordet "feminism" så behöver man inte ställa alla spakar och knappar på max.
  • Tukt
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 17:57:06 följande:
    Ts säger att fokus på feminism gör att unga män glömts bort. Det framställs som att feminismen per automatik glömmer bort unga män. dvs att dessa saker är motpoler och tar ut varandra.

Sen så tror jag också att sossarna har fått upp ögonen på att uttrycket feminism har en negativ klang. Inte för att feminismen genom sin blotta närvaro automatiskt skapat en sämre tillvaro för unga män, utan bara för att fiska röster. Dvs ett antagande om vad feminism har gjort som drabbat unga män. Inte vad feminism faktiskt gjort.
    Fast det står ju inte i notisen det länkas till. Nu är det förvisso en av Omni rätt rumphuggen skrivelse.Och ett väldigt nedkortat citat.  Men allt utöver det som faktiskt står, är en tolkning.
  • Tukt
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-03 18:13:56 följande:
    Jag har som sagt läst analysen.
    Redan här kan det ju bli lite svårt. Länken går till en notis på Omni. I notisen omnämns en analys, utöver det finns det ett nedklipp citat, förmodligen från en annan mediakanal.
    Så frågan är ju vad som ska diskuteras. Jag har svårt att diskutera något annat än det som står i trådstarten. Tänker ändå att det räcker en bit på vägen.
    Vill man sedan diskutera analysen i sin helhet, är det väl bättre man startar en tråd om just det och länkar till källan.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar