Inlägg från: Oväntadedrömmen |Visa alla inlägg
  • Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Ticktacksnack skrev 2024-01-27 12:52:34 följande:
    Grattis till dig med! Och grattis till att kunna ha mjukiskläder som är bekväma. Jag kan inte ha mjukiskläder på jobbet och har vanligtvis ofta lite kortare stickade tröjor osv. Nu får jag väl ändra klädstil ett par veckor 😅 vill inte berätta något innan ultraljudet heller. Som är först v14 i graviditeten 
    Jag jobbar som undersköterska, så på jobbet har jag tagit en storlek större på byxorna, men gått ner i längden på dem. Och våra blusar är så rymliga att det går att dölja som tur är. 😊

Nej, här hemma har vi berättat för min tonåring, så han är medveten om varför jag beter mig annorlunda. Men utanför hemmet vill man ju undvika att berätta tills ultraljudet är gjort. Vi har tid 11 mars, känns som en evighet tills dess. 
  • Oväntadedrömmen

Åh hörrni, mitt i gravidhormoner och annat bös har jag nu tackat ja till en ny tjänst. 
    Jag är superglad, men så nervös att behöva berätta om några veckor att jag är gravid. Tänker att jag berättar i vecka 15 ungefär och då har jag kanske hunnit arbeta i en månad bara.

Så dumt att söka jobb i början av en graviditet. Samtidigt är det ett jobb jag verkligen vill ha! 
    Skäms samtidigt som jag är så glad!

• Oväntadedrömmen

Klobibblan: haha. Ja, det är väl bara att köra. Inväntar anställningsavtal så jag kan säga upp mig från jobbet jag haft sedan september bara. 😅

• Oväntadedrömmen

Efter en lång natt på akuten, med smärtor i höger sida mage fick vi se våran böna och hjärtat tickade så fint.

Vi kom dock inte fram till varför jag har ont, jag själv tror att jag känner av njuren, speciellt eftersom leukocyterna var lite förhöjda och en odling beställdes 

Men huvudsaken det lilla strumpluddet mår bra ❤️

• Oväntadedrömmen
    Platysma skrev 2024-02-02 19:32:06 följande:
    Skönt att allt var okej därinne 😊 Hoppas att ni fått sova och ta igen er idag. Har du fått ont plötsligt?
    Jag somnade direkt efter middagen igår. Så känner mig nästan pigg idag. 🙂

Jag hade en smygande molvärk i sidan under dagen som blev värre framåt kvällen.
    Jag känner igen smärtan från när jag var inlagd för en infekterad njurcysta förra året, det är därför jag tror att det är njuren. Jag får försöka dricka mycket vatten och invänta provsvaren från odlingen 🙂
  • Oväntadedrömmen
    Ticktacksnack skrev 2024-02-06 09:37:10 följande:

hur är det för er med
    hunger?
    trötthet?
    illamående?
    molvärk till och från?

// nyfiken

Jag är ofta hungrig, men får avsmak när jag tänker på olika maträtter.  Det får inte smaka för mycket. 
    Jag älskar till exempel mjuk pepparkaka i vanliga fall, men det är för mycket smak så jag blir äcklad istället.

Tröttheten blir bättre. Men jag vet ju inte om det beror på postcovid eller graviditet. Jag var på ultraljud och där kunde de konstatera en duplex graviditet, där en överlevt. Tänker att det kan bidra till min fruktansvärda trötthet också. 
    Jobbar 25% två veckor till, sen ska jag försöka komma upp i 50%.

Illamående har jag knappt kännt av.

Jag har ständigt ont i magen, uppblåst och magknip blandat med mensvärk. 

Själv då?🙂
  • Oväntadedrömmen

Ticktacksnack:
    I början åt jag en ask vindruvor om dagen, nu pendlar det från dag till dag vad jag är attacksugem på. 🙂

Jag fick ultraljud på grund av att jag åkte till akuten med smärta i magen. Vi har vårat tidiga ultraljud I mars 🙂

Ja, det där med glädje alltså. Du är inte ensam! Jag har levt i ett stort svart hål länge nu. Jag är så hormonkäbslig och lider av pmds, så riktigt glad har jag inte varit på över ett år när jag slutade med mina piller. 
    Försöker minnas tillbaka när jag var gravkd sist, men det är ju ändå 16år sedan. Men jag har för mig att jag började bli lite gladare framåt mitten av graviditeten. Men jag kan minnas fel 😅

• Oväntadedrömmen

Smultron1 och kiwikiwi:
    Min förra graviditet blödde jag lite då och då. Tyvärr minns jag inte hur mycket, då det är 16 år sedan. Men jag minns stressen och paniken.
    Håller tummarna för er 🌷

• Oväntadedrömmen

Klobibblan:

jag har valt att sagt ifrån mig blodprovet för kub till och med. Så blir ingen nipt heller. Däremot så får jag göra ultraljudet ändå.  Känns dock som en evighet dit. 3 1/2vecka kvar 
  • Oväntadedrömmen
    Gbgmamma skrev 2024-02-20 06:38:20 följande:

Jag hoppar in här, bf i oktober egentligen men mina två tidigare barn har kommit 2 vs 4 veckor tidigt så jag misstänker att det är en liten septemberbebis. Sen Hoppas man ju såklart att man ska gå iaf 37 fulla veckor. 

Så spännande att ni är många som är vid kub och ultraljudsdags redan.

Någon annan som inte klarar av kaffe nu? 

Jag har typ sedan jag plussade inte gillat kaffe. En del huvudvärk senare så dricker jag inget kaffe alls om dagarna längre. 😅
  • Oväntadedrömmen

Klobibblan: främst känner jag att kub är en "gissningsgrej". Att det ska räkna sannolikheten att det finns kromosomavvkkelser är inte det samma att det är så. Och det känner jag för min egen del att jag kan vara utan. Sen lägger jag även in aspekten av att oavsett är detta barn mitt, som jag skulle älska villkorslöst oavsett diagnos och framtida hjälpbehov. 

Sen har jag stor förståelse till varför man väljer att göra det. Men just för mig, så har det aldrig varit ett lockande alternativ hitills. 🙂 

• Oväntadedrömmen

Ni som har haft ul redan, tecknade ni gravidförsäkring innan?

Jag kom på att jag måste teckna en snabbt nu och betala innan måndagens ul. 🙂

• Oväntadedrömmen
    Platysma skrev 2024-03-07 11:34:34 följande:

Har inte tecknat, såg att länsförsäkringars inte gäller förrän från v 15. Ändå värt att teckna på förhand? 🤔

Ja, har du betalt försäkringen gäller den från vecka 15. Men ser de t.ex ett hjärtfel på ultraljudet så har du ändå en försäkring. 
    Annars kommer hjärtfelet avskrivas från försäkringen. Så lika bra att ha betalat och gjort klart det. 🙃
  • Oväntadedrömmen

Nu har även jag varit på tul.  Allt såg bra ut och datum fick vi 7/9, känns som man kan slappna av och tro på det här lite mer nu.

Ska ringa min nya chef idag. Jag byter ju jobb nästa vecka. Haha. Sån tajming 🤣

Svar på tråden Bf September 2024