• Platysma

Bf September 2024

Igår morse vaknade jag och blödde kanske en espressokopp med färskt blod. Aldrig blött under graviditet förut så kändes inget vidare. Gynakuten bad mig komma in för kontroll, och lillkompisen sprattlade på obrytt därinne. Hade lite hög snabbsänka men de kunde inte hitta blödningskällan eftersom jag slutat blöda vid undersökningen. Hoppas hoppas att allt är okej därinne. 🤞 I v14 nu och efter bra KUB o NIPT hade jag nog lite räknat hem detta? 🥹

• Platysma
    Idasofia84 skrev 2024-03-25 09:33:39 följande:

Vi har varit hos läkaren, igen, idag och nu blir det fostervattensprov nästa här. Hoppas på att väntan blir kort och att allt ser bra ut. 

Nu tänkte jag sålänge om någon här inne var bra på det här 

med att avgöra kön på ultraljud om ni ville gissa? Lite kul ska vi väl ändå ha? 

Skönt ändå att ni får ett ?slutgiltigt svar direkt? på det sättet tänker jag, har ni fått en tid för provet? 

• Platysma
    Idasofia84 skrev 2024-03-25 09:38:51 följande:

Fy va otäckt! Förstår att du blir nervös!!! Med min andra grabb fick jag en blödning i v.15 - han är
    elva nu och hur frisk som helst. Min syster fick också en rejäl blödning nu sista graviditeten, jag tror i vecka 16, och det är också en helt frisk grabb. summan är att det ofta inte betyder nånting - det är ju massa saker som ska växa och töjas och få plats på samma lilla yta. Tror det kommer gå kanon! ❤️

Jo, mest troligt är det väl just så - en random blödning som inte resulterar i något tråkigt. Men svårt att släppa än så länge i alla fall, hoppas att det är lugnt någon vecka nu så kanske det känns bättre igen.. 🤞 Nu skulle jag bara vilja göra ultraljud 24/7 - hur nu det skulle hjälpa 😅
  • Platysma

Mina blödningar har fortsatt, men nu senaste dagarna bara bruna blödningar/flytningar som lätt mens typ. BM var inte särskilt orolig och de hade heller inga läkartider nu i veckan, så jag gick på ett privat UL för att få känna lite lugn och ro nu under påskhelgen. 

Hon sprattlade runt där inne till synes obrydd om ?mina problem?. Ultraljudsteknikern hittade vad som såg ut att vara blödningskällan, ett litet hematom utanför fostersäcken som inte såg ut som nåt stort problem. Annars såg allt bra ut. 🤞

• Platysma

Kom hit för att fråga samma sak! 😊

BaraVara55 skrev 2024-04-02 21:48:43 följande:

Hur går det för dig @Idasofia84? Har du fått svar? :) 

• Platysma

Hur har ni det allihopa? Ni som har BF i början av september har snart RUL va? 😊

Jag räknar ner till v 22. Fortsätter blöda men bebisen verkar må fint, vore så skönt att vara kopplad till förlossningen istället för att ränna på gynakuten stup i kvarten. 😅

• Platysma
    Jeessiiie skrev 2024-04-13 11:08:02 följande:

Var på rutinultraljud igår fredags 12/4. mitt första barn, barnmorskan kollade igenom allt. säger att saker ser bra ut. tills precis innan ultraljudet är klart. då nämner hon att barnet har klumpfot, jag är nog fortfarande chockad över svaret. 
    ska tillbaka på ultraljud på tisdag, hos en läkare denna gång. där blir det inskrivninh till barnortopeden och massa information. 
    någon som har erfarenhet av klumpfot som kan berätta lite! känns som dom närmaste 4-5 åren kommer bli väldigt jobbiga med sjukhusturer varje vecka. Tar nog lite tid att smälta Detta. 

Åh, förstår att det var ett svårt besked att få. Känns som att vi alla går och väntar på RUL för att bara få höra att allt är bra - och skulle nog inte känna mig rustad att höra något annat heller.. Har ni varit på uppföljningsultealjud nu? Fått mer info? Hur känns det? Ta hand om er!
  • Platysma
    Eurotamandua skrev 2024-04-07 22:57:17 följande:

Platys­ma, 

Var på RUL i fredags men bäbisen ville verkligen inte vända på sig rätt. Vi kämpade på i nästan en timme, med 15 minuters promenad ifall det skulme hjälpa. Men icke, envis en. 😊
    Det som gick att se såg bra ut. Nytt försök på tisdag! Hoppas att få veta kön då också. 🙂

Men visst är det en lång väntan innan man får se bäbien och att allt ska vara bra

Hoppas ni fick till bättre samarbete på tisdagen? 😀

• Platysma
    BaraVara55 skrev 2024-05-08 23:29:49 följande:
    Åh vad härligt med RUL ❤️

Min nära vän är bara två veckor tidigare än mig och jag är lite småavundsjuk på hennes fina kula. Hon är också ganska kort så vi gissade på att de kan vara en faktor. 
    Jag ser mer ut som att jag är svullen än gravid haha. Känns mer som att man ser att jag är gravid på sätter jag går på då jag har foglossning.

Men skönt att du kan vara så aktiv och att ni båda mår bra 😊
    Jag är också lång, och ser mest ut som att jag haft viktuppgång som satt sig på magen lite.. 🥲 Önskar att jag såg tveklöst gravid ut eftersom jag har mycket foglossning, sammandragningar och diverseproblem som alltså mest får mig att se lite plågad och trasig ut i frånvaro av uppenbar orsak (kula) 😀
  • Platysma
    BaraVara55 skrev 2024-05-06 20:44:43 följande:

Finns de en fb grupp? Isf är jag också gärna med :) 

Ska vi skapa en annars?!
  • Platysma
    Blond tjej skrev 2024-08-07 19:55:49 följande:

Hej.
    En till septembermamma  som har beräknad BF 6/9👶
    Det blev lite långt mellan min barn för jag har en dotter som är 9 år  

Kul! Tog också lite återhämtningstid mellan, min dotter är 6 år 😁 Vad tycker nioåringen om kommande småsyskon?

• Platysma
    Blond tjej skrev 2024-08-11 19:38:41 följande:
    Hi hi barnet var inte helt planerat där av den långa tiden mellan barnen.
    Hon tycker att det ska bli kul att få ett småsyskon men vi får se vad hon säger när jag kommer hem från neo 
    Vi hade inte planerat så noga heller. Men hon är välkommen i alla fall. :) 

Grattis! Hur mår ni? Hur kom förkossningen igång o vilken vecka+dag var du i?
Svar på tråden Bf September 2024