• Platysma

Bf September 2024

Åhh jag förstår. Tack! Ska betala innan mitt UL vecka 13 🤞

Oväntadedrömmen skrev 2024-03-07 15:23:09 följande:
    Ja, har du betalt försäkringen gäller den från vecka 15. Men ser de t.ex ett hjärtfel på ultraljudet så har du ändå en försäkring. 
    Annars kommer hjärtfelet avskrivas från försäkringen. Så lika bra att ha betalat och gjort klart det. 🙃
  • Platysma

Wow så fin mage! 🥰 Själv ser jag bara ut som en knubbis än så länge 😬 Vilken vecka är du i nu?

Jag har känner mig mindre hopplöst trött, och har slutat må illa varje dag! 🤞 

DrömlivetiHD skrev 2024-03-07 17:30:07 följande:

Hur mår ni mamas? 😊 

Jag mår betydligt bättre nu i trimester 2 🙏 Behöver fortfarande sova lite mer än innan graviditeten dock. Och den senaste veckan har jag börjat få en del växtvärk/drag i ligamenten. 

På måndag ska jag berätta på jobbet då det börjar bli svårt att dölja magen 😊

• Platysma

? En fundering som kanske är för specifik för september-gruppen men jag provar ett långskott? Någon av er som jobbar på en mansdominerad arbetsplats? 

Jag jobbar i ledande roll i mansdominerad industri, och har delat med kollegor i ledningen (alla män) att jag är gravid. De är så otroligt hänsynstagande och ?rädda om mig? att jag är rädd att hamna på avbytarbänken tills jag fött barn? Vet inte hur jag ska hantera det än. Någon med erfarenhet? 🤞

• Platysma
    Idasofia84 skrev 2024-03-15 17:19:48 följande:

Hej alla! 

jag väntar mitt tredje barn med en ny man (mina andra är 14 & 11) med bf 12/9.
    va roligt att hitta en grupp som är i jämn takt med oss! 

vi väntar som bäst på resultat från nipt som vi tog för 10 dagar sen. Är det någon av er som har gjort nipt-test nyligen? Hur länge fick ni vänta? Eller är det rent av någon som väntat längre än oss här kanske? 

Det tog 4 dagar för oss denna gång, men förra gången jag var gravid tog det drygt 10 dagar. Hoppas ni får svar på måndag! 🤞🤞

• Platysma
    Idasofia84 skrev 2024-03-15 18:50:36 följande:

Tack snälla för svar! 

gjorde du via karolinska eller på nåt annat ställe? 

Gjorde privat på vasamamma, vet inte vilket lab de använder men om jag förstod saken rätt så är det inte KS (de testar alla kromosomer istället för endast 13, 18, 21, könskromosomer - sökte något omfattande eftersom jag närmar mig 40 😁). Gör du uppföljande efter KUB-resultat eller på förhand/utan KUB-fynd? 
  • Platysma

Tack snälla för svar! 

Glömde säga! Förra ggn när det gick segt var det via KS. 
  • Platysma

Tack snälla för svar! 

Har ni fått svar? :)
  • Platysma
    Idasofia84 skrev 2024-03-19 13:33:24 följande:

Jag har ff inte fått något svar. Dag 14 idag.. sjuk jävla jobbig väntan. i mitt landsting (Blekinge) blir man erbjuden nipt gratis när man är över 35 (tror jag)? Så jag har egentligen inget mer än min ålder som indikerar att jag skulle behöva ett - men jag tänker på alla de som väntar på svar efter ett dåligt kub-resultat. Förstår inte hur ni pallar? Fruktansvärda dagar när man inte får svar,

Nä men gud vad segt.. Håller tummarna för att det kommer imorrn!

• Platysma

Nu fått svar på KUB med låg sannolikhet. Var kul att kika på lillisen, mycket liv därinne som jag inte känner av ännu. :)

• Platysma
    Idasofia84 skrev 2024-03-22 15:14:35 följande:

Idag kontaktade vi karolinska själva. Det visade sig att de hade skickat svar till min läkare redan i onsdags - men av någon anledning har det stannat där.. Då skrev jag ett väldigt arg meddelande till min bm som ringde upp efter någon timme. Visade sig att läkaren inte jobbat denna veckan (vet inte varför) men att bm själv kontaktat karolinska och fått svaret att vårt NIPT inte gick att analysera. Nu ville hon att jag kom in till läkaren på måndag morgon för ny remiss? men nu är jag ju i vecka 16! Tre veckors väntan till så är jag ju i vecka 19. Är såååå trött på denna resan nu. Någon annan som varit i liknande sits? 

Men gud vilket strul, vad jobbigt för er 😳 Ni kan inte få göra KUB och NIPT för att få något svar snabbare - för ni har gått på endasr NIPT som originalplan om jag förstått rätt? Inga privata alternativ där ni bor annars? 🤞 Håller tummarna för att ni får snabbare och bättre hjälp nu!!
Svar på tråden Bf September 2024