Inlägg från: DrömlivetiHD |Visa alla inlägg
  • DrömlivetiHD

Bf September 2024

Oväntadedrömmen skrev 2024-01-02 21:16:03 följande:

Jag är så förvirrad över det hör med bf. Alla sidor säger olika. Har sett allt från 11-16 september. 😅

Men jag tror 11 stämmer bäst eftersom jag inte har standarden 28dagars cykel. 😅

Ja, jag har fått lära mig att inte bry mig supermycket om BF nu i början ändå. Under båda mina graviditeter har dom flyttat min BF på Kub-testet 😅
  • DrömlivetiHD
    Humlisen17 skrev 2024-01-03 10:28:25 följande:

Någon annan som är omföderskan och har extreeemt svullen mage? Det är v 20 storlek på den alltså 😂 ändå bara v 5 än

Haha japp! 3e barnet här och nedersta delen av magen är både uppblåst och hård 😂 Fattar inte hur man ska kunna dölja detta på jobbet. 
  • DrömlivetiHD

Hur mår ni tjejer?

Idag har jag jobbat första dagen efter lite julledighet och har verkligen mått illa heela dagen. Sen jag vaknade. Det blir pyttelite bättre precis när jag ätit men sen kommer det tillbaka med full kraft igen. Känns som jag är magsjuk. Fast det kommer ingen spya i alla fall. Tack och lov. Jag hatar att spy. Alla lukter är så jobbiga. Både starka parfymer på jobbet och matos när jag kom hem. Maken stekte köttbullar till barnen och jag var tvungen att gå därifrån. 🙈

Någon som hittat något som hjälper mot illamåendet? Jag köpte salta kex men det hjälper inte alls. 

På torsdag ska jag på mitt inskrivningssamtal hos BM. 

• DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-01-08 19:05:42 följande:
    Då en del av mitt illamående beror på yrsel (pga lågt blodtryck) kan salt mat hjälpa något, då det höjer bt. Annars är enda gången jag inte mår illa under tiden som jag äter 😆 Var dock hos vc innan idag och fick lergigan comp utskrivet och peppar peppar, vågar inte säga för mycket, men känner mig faktiskt något minsta illamående sen jag tog en sån tablett 😅🙏🏼
    Hur gamla är de andra barnen? 
    Jobbigt med yrsel med! Aha, det kanske jag ska fråga BM om på torsdag också om detta ska hålla i sig.

Dom är 4 och 5,5 år 😊 Hur gamla är dina?
  • DrömlivetiHD
    Klobibblan skrev 2024-01-08 20:50:25 följande:
    Drömlivetihd:
    Jag mår faktiskt inte alls speciellt dåligt! Blir lite illamående på morgonen efter att jag har ätit frukost, men inte alls så farligt. Vågar inte säga för mycket, för har hört många andra som berättat att de mår toppen och sen helt plötsligt kommer illamåendet som ett brev på posten 🙈 är svullen om magen också? Igår påpekade sambon att man började se att jag är gravid (men så är det ju inte, är bara i v. 6 😂). Men ja, svullnaden gör ju att det sticker ut lite.
    Åh skönt! Förra veckan mådde jag betydligt bättre än den här. Njut så länge det varar 🥰

Haha ja, det känner jag igen med. På eftermiddagen kände jag att jeansen började bli obekväma under sista mötet idag. Och nu på kvällen är den svullen och lite hård. Har varit rätt körig i magen med de senaste dagarna. Vet inte om det är en gravidgrej eller inte dock. Men det hjälper ju inte svullnaden direkt..
  • DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-01-09 06:38:03 följande:
    Gör det! Värt att testa, tänker jag ☺️

Mina är snart 11, 7 och 5 år gamla. Känns som att man förhoppningsvis kommer kunna njuta lite mer av den här bebisen (om det nu blir någon) jämfört med trean, då jag hade en 5-åring och en 2-åring när han föddes. Var ganska full rulle då, om man säger så! Tre väldigt olika behov som skulle tillgodoses 🤪 Nu kommer ju barnen vara ganska självgående när minstingen kommer 🥰
    Du vet säkert hur det är som har två täta! 😅
    Ja, även om man njöt av bebistiden då med så gick ju tiden sjukt snabbt! Det var ju fullt ös hela tiden 😅 

Jag hoppas mina två blir lite mer pappiga när bebisen kommer 😅 Just nu är de klistrade på mig och det är helst bara mamma som duger.. 
  • DrömlivetiHD
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-11 18:07:50 följande:

Någon som har börjat cravea något redan?

Jag kan börja gråta av tanken på att äta vindruvor och har den här veckan ätit minst en låda om dagen. 

Haha så roligt!

Jag cravear inget speciellt egentligen men mår så fruktansvärt illa hela tiden att jag märker att jag mest är sugen på kolhydrater. Typ rostat bröd, knäckebröd, skorpor, osv. Köpte baguetter vi ska värma till frukost imorgonbitti 😃
  • DrömlivetiHD

Någon som känner att vi kan hoppa över till en hemlig grupp på FB istället? Svårt att hålla reda på alla här i tråden när vi blir fler och fler 😊

• DrömlivetiHD
    Aero skrev 2024-01-16 07:01:54 följande:

Hej alla! 
    Jag plussade förra veckan och har bf 15 september. 
    Det är vårt första barn och egentligen gick det på första riktiga försöket när Natural cycles visade ägglossning. 

konstigt nog tog jag äl test men fick aldrig något positivt, så var helt säker på att något inte stämde. 

Nu är jag och min sambo glada men också livrädda. 
    Nu börjar ju en helt annan fas i livet liksom. 

Jag har fått en första kallelse till ett digitalt möte med barnmorska, är det någon mer som också fått det? 

Grattis till plusset 👏

Jag har varit på ett fysiskt inskrivningssamtal hos BM men fick också en kallelse till ett digitalt möte om några veckor. Hon sa att det skulle vara mer frågor om alkohol, kost, levnadsvanor osv. Men dom frågorna ställde hon på vårt fysiska möte också. Så jag förstår inte riktigt syftet med det digitala än.. men men. Det märker vi 😅
  • DrömlivetiHD
    Flissannn skrev 2024-01-13 16:30:19 följande:

Är gärna med också. 

någon som mått extremt illa bara på morgonen? Jag har nu 2 morgnar i rad vaknat tidig morgon och behövt gå på toa. Har blivit svimfärdig och känts som jag ska spy men jag är gpb opererad och kan ej kräka så det kommer bara saliv/slem. Ursäkta infon men det behöver komma ut från andra hållet. svettas som bara den samtidigt. Efter 10-15 min mår jag bra igen . Inga känningar under dagen sen. Fler som har det så? 

Usch det låter inte kul! Jag mår också illa men det kommer ingen spya här heller. Känns bara som spyan är mig upp i halsen hela tiden.

Mitt illamående sitter i heela dagen 🤢 Önskar att mitt luktsinne kunde försvinna i några veckor. Alla lukter är hemska. 
Svar på tråden Bf September 2024