Inlägg från: Jeessiiie |Visa alla inlägg
  • Jeessiiie

Bf September 2024

Hej alla. 

jag har bf 2 september, 
    första barnet, man är såklart orolig För precis allt, 
    jag har både Hashimotos sjukdom och struma, extra kontroller var annan vecka med provtagning, 

men det jag funderar på är hur länge ska man ha ont i magen 🙈 
    har haft kraftig värk typ som mensvärk på vänster sida nästan hela graviditeten. har varit på akuten Där dom säger att det är ligamenten, men man blir så nojig endå. 
    det är bara vänster sida av magen som gör ont, 
    fler som upplevt detta ? 

är i vecka 14 nu 

• Jeessiiie

Var på rutinultraljud igår fredags 12/4. mitt första barn, barnmorskan kollade igenom allt. säger att saker ser bra ut. tills precis innan ultraljudet är klart. då nämner hon att barnet har klumpfot, jag är nog fortfarande chockad över svaret. 
    ska tillbaka på ultraljud på tisdag, hos en läkare denna gång. där blir det inskrivninh till barnortopeden och massa information. 
    någon som har erfarenhet av klumpfot som kan berätta lite! känns som dom närmaste 4-5 åren kommer bli väldigt jobbiga med sjukhusturer varje vecka. Tar nog lite tid att smälta Detta. 

• Jeessiiie

vi har varit på uppföljning. 
    samma kontroll igen fast av en barnläkare denna gång. 
    fick erbjudande om fostervatten prov. som jag avböjde, vill inte att något ska hända. allt såg bra ut förutom den här sena foten (peva) var helt förstörd 2-3 dagar efter uppföljning. men man måste vara pocitiv. så vi hoppas på det bästa. blir inskriven på barn ortopeden redan nu så ska ditt och prata med dom för mer info framöver 

Svar på tråden Bf September 2024