Inlägg från: letostancia |Visa alla inlägg
  • letostancia

Bf September 2024

Klobibblan skrev 2024-01-31 17:16:23 följande:

Jag var med om en underlig händelse idag. En kollega la handen på min mage och frågade om jag var gravid. Jag är ju i v. 9 så det syns inte än, mer än att jag är svullen om magen. Jag svarade med att jag nog bara är tjock (jag vill ju inte berätta det än). Men blev lite ställd av det. Om jag hade velat berätta det för mina kollegor så hade jag ju gjort det. Väldigt märkligt..

Hej.jag har varit med om samma sak vid förra graviditet, en kollega frågade "hur mår du...i din tillstånd" jag blev helt ställd, ville också vänta till KUB innan jag berättade på jobbet. Jag tycker det är något man får inte fråga så bara. Inte vem som helst.  
    Nu är jag också i v.9 och har för ett par veckor sedan fått samma fråga,  sa också att jag är bara tjock. 
  • letostancia
    Ticktacksnack skrev 2024-02-06 09:37:10 följande:

hur är det för er med
    hunger?
    trötthet?
    illamående?
    molvärk till och från?

// nyfiken

Hej v. 10 nu och har fortsatt hemsk illamående som finns kvar hela dagen, fram tills jag somnar. Illamående finns kvar även när jag är hungrig. Blir illamående av allt: dofter, även goda dofter, det räcker att tänka på illamående så mår jag illa, när jag borstar tänder... Men jag kräks aldrig. Har inte varit så illamående med mina två. Men illamående ser jag som en god tecken. 
    Hunger... så där. 
    Trötthet, fortfarande väldigt trött särskilt på kvällar men kan ändå aldrig lägga mig och sova mitt på dagen. 
    Molvärk hade jag i början bara.
    Förstoppad är jag nu jämt eller snarare hård i magen. 
    Känner mig ful och värdelösGlad
  • letostancia
    Fjällfärd skrev 2024-02-06 12:22:16 följande:
    Vecka 7 här

Är lite tröttare än vanligt dagtid men sover inte nå mer än jag brukar. Känner mig tvärt om ganska pigg när jag vaknar. Har lite molvärk och ilande i livmodern till och från. Brösten gör inte ont längre men fortfarande stora och mer ömma än vanligt. Har faktiskt lite ont i ryggen vilket jag tror beror på större bröst. Är generellt lite mer hungrig än vanligt, men inget extremt. Inget illamående än så länge, men kan ana en tendens till det ibland. Räknar väl med att det kommer.

I vilken vecka började ni andra må illa?

Vi har fått bokad tid för tidigt ultraljud 15/2 (i vecka 8). Tror också vi kommer kunna slappna av lite mer om allt ser bra ut då. 
    Jag började må illa i v 6 tror jag. 
  • letostancia

Hej alla glada!
    Jag undrar om någon har börjat känna fosterrörelser redan, är idag 14+2 känner inget än. Kanske någon fladder ibland.  Mitt tredje barn men jag minns inget från mina förra graviditeter. När börjar man känna ungefär? 

Svar på tråden Bf September 2024