Inlägg från: Ticktacksnack |Visa alla inlägg
  • Ticktacksnack

Bf September 2024

Hej

jag hoppar in i tråden. Plussade för drygt en vecka sedan med 1-2 v gravid. Om jag räknat rätt är BF 21-25 september någonstans. jag har dock svårt att ta in det, otroligt orolig för missfall och ska på UL först i slutet av mars? kan inte glädjas liksom för är mest orolig.

är dessutom så sjukt svullen, kan inte ha mina kläder knappt , alltså det sitter så tight att jag inte kan andas.. någon mer???

• Ticktacksnack
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-26 17:50:33 följande:
    Hej och grattis.
    Jodå, här är en till som inte kan ha på sig sina kläder. Nu har jag turen att använda mjukisbyxor väldigt ofta, så de kan jag ha. Sen använder jag min sambos tjocktröjor. 
    Ser ut som en luffa känns det som. Haha 
    Grattis till dig med! Och grattis till att kunna ha mjukiskläder som är bekväma. Jag kan inte ha mjukiskläder på jobbet och har vanligtvis ofta lite kortare stickade tröjor osv. Nu får jag väl ändra klädstil ett par veckor 😅 vill inte berätta något innan ultraljudet heller. Som är först v14 i graviditeten 
  • Ticktacksnack
    Kiwikiwi skrev 2024-01-28 12:21:19 följande:
    Tips att boka in tidigt ultraljud om du har råd, jag gick i veckan 8 med mitt första barn och ska gå i veckan 7 i denna graviditet 😊
    Ååh jag skulle vilja det men verkar tyvärr inte finnas någon privat som gör tidiga ultraljud i rimligt närområde.. sen kan man ju ändå inte påverka oavsett tidigt ultraljud eller inte. Men extremt jobbigt att oroa sig.. men är väl bara att avvakta till ultraljudet i vecka 14 för mig 
  • Ticktacksnack
    Oväntadedrömmen skrev 2024-02-06 09:50:37 följande:
    Jag är ofta hungrig, men får avsmak när jag tänker på olika maträtter.  Det får inte smaka för mycket. 
    Jag älskar till exempel mjuk pepparkaka i vanliga fall, men det är för mycket smak så jag blir äcklad istället.

Tröttheten blir bättre. Men jag vet ju inte om det beror på postcovid eller graviditet. Jag var på ultraljud och där kunde de konstatera en duplex graviditet, där en överlevt. Tänker att det kan bidra till min fruktansvärda trötthet också. 
    Jobbar 25% två veckor till, sen ska jag försöka komma upp i 50%.

Illamående har jag knappt kännt av.

Jag har ständigt ont i magen, uppblåst och magknip blandat med mensvärk. 

Själv då?🙂

Känner igen mig vad gäller suget efter mat och snöar också lätt in på saker, äter typ samma hela tiden , mackor med smör eller mjukost. vad skönt att du ändå fått ett ultraljud och en eventuell förklaring. Vilken vecka är du i? 

jag mår bara lite illa mest på morgonen är inte sugen på frukost och svårt att få i mig något. har molvärk till och från, ont i brösten. Generellt svårt att känna glädje just nu, mest oro. känns som det är först efter ultraljudet det kommer sjunka in och man kan slappna av och vara glad över graviditeten.

• Ticktacksnack

du är inte ensam i din oro, samma här. Jag har också molvärk emellanåt, kommer och går. Kan vara ganska intensiv värk men försvinner efter några minuter men det stressar mig. Har dock förstått att det är vanligt men ändå 

• Ticktacksnack

har varit på ultraljud och det såg bra ut med organ, mått, nackspalt osv. Är dock fortfarande väldigt orolig fram till blodprovssvaren kommit men håller alla tummar och tår att det ser bra ut

• Ticktacksnack
    Idasofia84 skrev 2024-03-19 13:34:15 följande:

är det nipt du också väntar på ticktacksnack? Hur länge har du väntat? 

Nej inte nipt. Blodproven till KUB men får nog svar i veckan. 
Svar på tråden Bf September 2024