Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Klarar inte av två barn!

Jag har fyra barn, tre av dem har sovit dåligt och varit rätt missnöjda. Två sov helt obeskrivligt uselt.

Det kan ju vara något fysiskt, typ allergi eller reflux men oavsett så måste man hitta strategier för att orka.

Se tiii att inte sova ihop, en bebis får inte hålla två föräldrar vakna samtidigt. Gå i skift eller dela upp det på annat sätt som passar er. Vi valde att jag tog bebisen själv nattetid för att jag ändå ammade men att pappan fick ta mer de dagar han var hemma samt ett större lass med de äldre barnen. 

använd öronproppar om ljudet stör. Jag hade bebisarna mycket i sjal/sele och ibland kan man bara inte göra mer. Öronproppar hjälper en att behålla förståndet. 

sover bebisen i vagn så ta med denne och det äldre syskonet ut ibland så en av er får vila själv hemma men se även till att få egentid med det äldre syskonet. Kan vara så enkelt som att denne får önska och bestämma en middag och följa med och handla och laga mat (som man ju ändå måste göra)

och det går över, nu har jag fyra tonåringar och det känns väldigt avlägset men jag vet hur brutalt värdelöst det är med bebisar som inte sover. Man förstår varför brist på sömn används som tortyr. 

Svar på tråden Klarar inte av två barn!