Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Förlovningsringar som "present". Rätt?

Är du på riktigt...? De allra flesta tjejer vill välja ring själva!

Inget fel på asken eller att du tänkt fråga henne men alltså, hur säker är du på att hon kommer att gilla de ringar du har köpt...? Kan bli väldigt cringe...

• Anonym (Hmm)
    Swedman skrev 2023-12-29 15:40:51 följande:
    Jag är riktig. Ja, jag hade faktiskt tänkt det också att typ gå ut tillsammans och välja ringar. Det blir ju ingen riktig "grej/händelse" och verbalt fråga henne utan att ge henne nåt i samband med frågan. 
    Orsaken till denna metod är att den funkade otroligt bra tidigare i ett annat liv. 
    Fast det var ju ditt EX. Den här tjejen kan mycket väl tänka annorlunda.
  • Anonym (Hmm)
    Maac skrev 2023-12-29 18:24:24 följande:
    Konstig fråga.

Det är väl jätteromantiskt att fixa allt!?
    Inte ett dugg. Jag skulle garanterat bli fruktansvärt missnöjd med att inte ha fått valt min ring själv. Kul att säga till killen att man gärna gifter sig men ringen får vi byta ut.
  • Anonym (Hmm)
    Swedman skrev 2023-12-29 20:38:18 följande:
    Hon känner mig väl och faktiskt tänkte jag säga att  ringarna är symboliska och att vi går ut och väljer de vi vill ha i guldsmedsaffär dagen efter. Jag tror hon fattar vad jag håller på med. Jag vill ha till en speciell händelse och fråga om hennes hand tycker jag ska innehålla nåt sånt här. Kalla mig tokig men känner jag henne rätt så tar hon det på rätt sätt. Hon är en enkel och lättsam kvinna. 
    Men köp då något superbilligt så länge!
Svar på tråden Förlovningsringar som "present". Rätt?