Därför röstar jag inte på SD.
Är lite mitt i, men allt har blivit så kringkastat. Så många inflektionspunkter har nåtts så mitt synsätt har kastats om.
Innan var jag för att man skulle kunna komma tillbaka i samhället/mindre kraftfulla straff. Idag kan det i bästa fall vara en fd vision. Nu är det hårda straff för att minimera skadan och gärna se över möjligheten att hyra fångplatser utomlands.
Förr...de svaga ska stödjas och det ska gå att leva på lönen samtidigt som företagare ska kunna tjäna pengar. Vi behöver ha ett skyddsnät för de övriga i samhällets skull om inte annat. Idag: Vi måste skruva åt alla system. Vi kan inte betala ut bidrag till Iraks förra försvarsminister m.fl. Helt galet!
Invandringen måste dras ner så att den är hanterbar. Vi borde inför något system för att hantera vad invandrare kan göra för Sverige. Gärna AI-baserat/självinnlärande med logik som har en målbild o hantering av demografi, arbetslöshet mm. Vi kan inte bara låta allt landa som det landar. Som det har vart har alla tillkortakommanden vart Sveriges fel.
Jag har aldrig röstat SD, men känner att det är bra att dom är med och hjälper till att peka om kursen och hjälper till att ta the shame blame litegrann. Samtidigt tycker jag SD med alla vildar har ett dilemma att all sköns losers dyker upp där. Åkesson har som tur var insett att gate keeper funktionen i partiet är viktig. Man kunde önska att dom hade nåt liknande i andra partier också.