Inlägg från: Anonym (Hin håle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hin håle)

Rik fattig?

Känns ganska medel.
    Vad har ni för löner?

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (Rita) skrev 2023-12-28 22:34:33 följande:

Vi har inte sparat 30000 i mån utan min man kunde ta 3 st utdelningar när han jobbat dygnet runt åren efter hans pappa dog. Sedan har vi sparat varje månad men inga stora summor o satt på isk. Jag vill absolut inte skryta. Mannen kommer inte kunna jobba så mycket som han gjort o i efterhand när man ser hur det sliter på alla undrar jag om det var värt det. 
    Vi kommer ha låga löner om vi inte pluggar o det vill ingen av oss. Därav min fråga i forumet. Jag har känt att det är mycket pengar men som sagt när jag sett i lönesystemet att många tjänar 20 000 mer än mig i månaden så började jag fundera på om vi egentligen inte sparat så mycket. 
    Jag känner att det är dags att sluta leva snålt o att unna oss mer. När vi hade ett barn o bodde i en tvåa till hon var 3 år sparade vi hela min lön för att lägga in på hus o mannen jobbade som grävmaskinist . I efterhand kan man undra hur om allt sparande kanske varit tråkigt men vi har inte haft längtan efter utlandsresor . Känns viktigare nu att känna trygghet o nu är barnen större o kanske dags för utlandsresor mm 

Vad taxerar ni tillsammans per år då? 
Svar på tråden Rik fattig?