Rik fattig?
Jag vill inte ha några påhopp. Vill inte reta någon på något sätt. Jag tycker bara att när jag kollar på löner mm runt mig o min man så ligger många på det dubbla.
Min tröst är att vi kämpa i motvind många år o det har slitit på oss men jag hoppas utdelningen kan hjälpa oss till ett bra liv framöver även om våra löner är dåliga.
Vi har gnetat o sparat trots dåliga löner o när jag ser i vårt lönesystem att vissa får nästan 50 procent mer i lön så undrar jag hur mycket alla sparar nuförtiden? Om vi lyckats spara det som jag tycker är en stor summa för mig?
Vi har ett hus som vi betalt tillbaka på som är värderat i 3.7 mil(1.5 milj i lån) , en stuga utan skulder som är värd 3.5 till 4 milj och ca 2.5 milj i isk konton. Har vi en ganska normal summa pengar för att vara 40 år ? Eller kommer vi kunna koppla av o kunna njuta trots ganska låga löner? Hur har ni andra det? För mig är det konstigt om alla som tjänar så pass bra inte lägger undan o har massa sparat jämfört med oss?
Jag har varit stolt o känt att vi nog har mer sparat än flest även om vi har låga löner men börjar fundera på om det är så att de flesta runt 40 har det så.