• Anonym (Ros)

Lämna sovande barn nattetid

Har en bekant som säger att hen brukar lämna sina barn, 11 o 9 år, ensamma ett par timmar på natten för att tex åka iväg o träffa en kk. Hen lämnar dem alltså när de somnat, o de brukar sldrig vakna på natten.

Men man kan ju aldrig veta säkert, nåt kan ju faktiskt hända.....eller är jag överdriven?

Hur tänker ni?

• Svar på tråden Lämna sovande barn nattetid
  • Anonym (Åh no)

Håller med alla ovan som säger att det är OANSVARIG av mamman att lämna barnen själva utan vetskap om det. 

F-n vad arg jag blir på dessa självcentrerade vuxna.

Tänk OM som någon nämnde,att det tex börjar att brinna i huset eller något annat otäckt.

Vet andra föräldrar som gör likadant?.och det visar sig på flera sätt vad sådana här handlingar mot barnen gör med barnen i långa loppet?för oftast är det inom fler områden som dessa föräldrar brister i sitt föräldraansvar.

• Goneril

Inte överdriven oro alls, obegripligt att man lämnar barn på det sättet. Märkligt att tro att man kan leva singelliv fullt ut när man har barn! Den perioden i livet har man lämnat, träffa killar får hon vänta med tills barnen blir större.                                                                                                                                                                     Det behöver inte inträffa något dramatiskt; det kan  räcka med att något av barnen vaknar och upptäcker att mamma är borta och de inte vet var hon är. Hur oroliga blir de inte då? 

• Anonym (Penelope)

Nej, jag skulle inte göra det.

Men jag antar att det är bättre än en bekant till mig som tar hem sina Tinder-killar när barnen är hemma och har sex osv medan de sover. Ibland t om två stycken på samma gång. Det tycker jag är riskfyllt.

• Anonym (Människor)

Vissa har lustmord sex.Sover barnen den tiden så ser jag inte det som ett stort problem?

• Anonym (Människor)
    Anonym (Människor) skrev 2023-12-28 19:31:51 följande:

Vissa har lustmord sex.Sover barnen den tiden så ser jag inte det som ett stort problem?

Lust!
  • Anonym (Ros)
    Anonym (Penelope) skrev 2023-12-28 19:08:54 följande:

Nej, jag skulle inte göra det.

Men jag antar att det är bättre än en bekant till mig som tar hem sina Tinder-killar när barnen är hemma och har sex osv medan de sover. Ibland t om två stycken på samma gång. Det tycker jag är riskfyllt.

Beroende på hur man bor är väl ändå det att föredra?  Ensamstående med barn måste ju kunna ha ett sexliv oxå
  • Anonym (A)
    Anonym (Ros) skrev 2023-12-28 21:58:57 följande:
    Beroende på hur man bor är väl ändå det att föredra?  Ensamstående med barn måste ju kunna ha ett sexliv oxå
    Ensamstående med barn kanske inte bör ligga runt utan ha en fast partner eller älskare att ligga med? Man har faktiskt ett större ansvar som föräldern vem man tar med till sitt hem
  • Anonym (Människor)
    Anonym (A) skrev 2023-12-28 22:13:02 följande:
    Ensamstående med barn kanske inte bör ligga runt utan ha en fast partner eller älskare att ligga med? Man har faktiskt ett större ansvar som föräldern vem man tar med till sitt hem
    Vem säger att man måste ha sex i sitt hem?Självklart har ensamstående samma sexlust som du och ja.
  • Anonym (Ros)
    Anonym (Människor) skrev 2023-12-28 19:31:51 följande:

Inte ett problem att åka iväg?
  • Anonym (Nej)

Inte ok. tånk om nåt händer! eller om de vaknar mitt i natten? nej absolut inte 

Svar på tråden Lämna sovande barn nattetid