Utge sig för att vara polis
Det här hände i maj i år och jag fick reda på det några månader senare.
Vill inte gå in på för mycket detaljer men vi hade kontakt med socialtjänsten pga konflikter mellan mig och min sambo och även med andra familjemedlemmar. I min familj har det tyvärr länge varit så vissa använder orosanmälningar för att hämnas.
Jag sa nån gång att om det inte blir ett slut kommer jag behöva flytta till en annan stad eller utomlands. Strax efter ansökte jag om pass till barnen inför en planerad resa.
Och i samband med det ringde någon till socialtjänsten, utgav sig för att vara polis och sa att de hade fått in ett tips om att jag skulle flytta utomlands och bland annat sälja min 7-åriga dotter till prostitution.
Det är så sjukt och vidrigt så att jag knappt vill skriva det och socialtjänsten tog såklart inte det på allvar. Först trodde vi att det var nån som hade ringt och sagt det till polisen som sen hade ringt socialtjänsten men polisen hade tydligen inte fått in nått sånt tips alls utan det var alltså nån som hade utgett sig för att vara polis.. och det är ju ett brott.
Jag är ganska säker på vem det är, en släkting som jag knappt har träffat eller pratat med på väldigt många år men som min mamma pratar med ofta .. och som har gjort konstiga och elaka saker förut för att förstöra för mig och andra i min familj, bland annat min pappa.. Och det känns såklart väldigt obehagligt alltihop.. Har funderat på att polisanmäla .
Nån som vet hur det funkar? Hur är det med preskriptionstiden? Är det någon mening att anmäla? Tänker att även om det inte går vidare kanske släktingen blir lite avskräckt om hon får höra att jag har polisanmält. Men är samtidigt rädd för att hon ska hitta på något mer.. Vet inte riktigt vad man gör när det finns någon som använder olika myndigheter för att försöka förstöra .. att hela tiden behöva vara rädd för det är inte roligt.
Hur skulle ni gjort?