• J023

Lågt HCG i v. 5?

Mitt hcg värde var 174 IU/l i v. 4+5 (men enligt ÄL bara 4+1). Var och tog uppföljningsprov 2 dagar senare och då var värdet 574 IU/l. Enligt läkaren helt normalt och är nu i v 19. Är ingen expert men om jag jämför med mina prover verkar det ju inte lågt i alla fall.
  • J023

Tack 😊 min (eller natural cycles + äl test) är nog korrekt, men mina värden var ju också jättelåga. Håller tummarna för att det ska gå bra! 🙏

• J023

Ett positivt äl test visar väl bara att du kommer ha ägglossning inom kommande 48 timmar, så åtminstone någon dag senare kan väl ägglossningen ha skett?
    Om ni har gjort vul har du fått bekräftat att det inte är utomkvedshavandeskap i alla fall. 
    Det finns flera gamla trådar här med såna som varit oroliga för lågt hcg. Jag hann själv aldrig bli orolig eftersom läkaren sade mina tester tyder på normal graviditet, och mina värden var ju lägre än dina.
    Vid första vul sade de att det är väldigt svårt att mäta en exakt vecka+dag eftersom fostret är så litet. Mer exakt får man vid senare ultraljud (v 12) och kan då bli flyttad fram- eller bakåt. 

Jag skulle vilja ge dig rådet att försöka slappna av, men vet hur svårt det är. Jag är som sagt i v. 20 och är fortfarande orolig dagligen för ifall jag kommer få se ett levande foster vid nästa ultraljud.

Jag håller verkligen tummarna för dig och uppdatera gärna hur det går 🙏

• J023

Nej så tråkigt att höra. Beklagar 🥺 hoppas det går vägen för er snart ????

• J023

Så tokigt, hjärtan blev frågetecken när jag publicerade svaret. Ska naturligtvis inte vara fyra frågetecken 🤦?♀️

Svar på tråden Lågt HCG i v. 5?