Inlägg från: Anonym (Stackars den nya generationen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stackars den nya generationen)

Sunes jul, lämpligt för barn?

Man blir mörkrädd för TS PK-analyser. Men det är väl ditåt vi är påväg tyvärr. En tillrättalagd, anpassad, censurerad, kompensatorisk, initiativlös och troligen även HBTQI+ certifierad uppväxt.

Anonym (rr) skrev 2023-12-23 19:29:40 följande:
    Analysera förlegade stereotyper är inte fel i sig, här har jag dock svårt att se meningen med tråden
    Det jag vänder mig emot är att censurera allt som inte passar inom ramen för politisk korrekthet, moral och värdegrund etc.

Att föra samtal kring olika ämnen och att analysera vad olika personer tycker är bra eller dåligt är konstruktivt. Det är enligt mig inte konstruktivt att plocka bort allt som PK-folk med hybris antyder.
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-12-24 08:57:29 följande:

Sådana fina program görs tyvärr inte längre, synd. 

För gjordes program med självdistans och humor taget ur delar av vår verklighet. Nu görs program utefter hur en del av samhället vill att det ska vara. Det är inte reflektion eller nöje utan inslag av tillrättavisningar om vilket tankesätt och värderingar som är dom korrekta.
    Anonym (M) skrev 2023-12-24 10:50:44 följande:

Men du släpper iväg dem till skolan där de lär sig  prata med brytning å lysnar på tantsnusk, å sjunger rid mig som en dalahäst!

Det är inte bara en musikkultur vi pratar om. Barn sexualiseras med smink, magtröjor och lösnaglar från tidig ålder. Dessutom har många tiktok, där det dansas till fröken snusk texter och där dom gör allt för att få några extra likes.

Jag vet att det inte gäller alla, men många. Känns som att Sunes jul är rimligare enligt mina alldeles för gamla och förlegade ideal.
Svar på tråden Sunes jul, lämpligt för barn?