• Mandel

Dejting 2023

Anonym (?) skrev 2023-12-21 12:12:41 följande:
    Om du backa i tiden lite, innan dejtingappar, så lyckades folk hitta varandra då också. Utan att börja prata med någon radom på stan.

Det var krogen så klart men det har du struktit.

Tittar jag på min släkt och vänner så har folk hittat varandra på jobbet, resor, via vänner, hemmafester, på fritidsintresssen. Så börja där!
    Vi blir mer och mer ensamma i detta land och sedan me to så vågar ju folk knappt prata med andra och så detta med att alla blir kränkta för allt gör det ju liksom inte lättare att hitta någon "okänd/utomstående".

Som singel blir jag inte ens medbjuden på tillställningar (oavsett hur många gånger jag bjuder hem andra så blir jag inte tillbakabjuden..) och det vittnar andra singlar jag träffar på om också. Man blir utesluten ur gemenskapen för folk är så insnöade på parmiddagar.
    Jag bytte jobba för att få ett bredare kontaktnät och träffa mer människor, men inget napp alls ens på vän-fronten. Inte ens en AW liksom.
    Jag är aktiv i föreningslivet, men alla andra i alla de aktiviteterna/föreningarna är upptagna redan.

Så det enda alternativet är ju nätdejting, men det är galet energikrävande pga alldeles för mycket tramsande. 
    Jag har lagt ned letandet för jag orkar inte med det. Börjar med och mer landa i att det blir jag och katten resten av livet. Tragiskt men sant. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

Jag tror att man ska undvika att gå fram till helt okända människor på stan och börja prata och sedan föreslå "dejt".
    Det är skillnad om det är i något sammanhang eller att man träffar på varandra ofta i vardagen, då kan det väl vara okej att börja konversera och se hur det landar. 
    Om man ex tycker tjejen i kassan på ICA är trevlig så kan man ju börja småprata/flirta lite när man handlar och forska lite så.

Jag skulle bli väldigt smickrad om någon visade mig intresse.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Dejting 2023