Majestic9 skrev 2023-12-21 12:05:16 följande:
För det första har du ingen aning om hur jag har landat i mig själv eller inte. Det har varit en lång resa men hur förhållandet slutade hjälpte till med hur jag gick vidare med mig själv.
Sen kanske det inte är så lätt som att träffa andra genom bekanta och vänner när man inte har en skitstor bekantskapskrets.
Och nej jag ser inte varför det skulle vara sjukt att prata med någon man finner attraktiv på stan bara för att allt har hamnat bakom en skärm ska man alltså dra öronen åt sig så fort någon visar lite intiativ till att prata med någon?
Däremot mena jag på att OM man skulle göra det så KOMMER det att framstå som du säger som att man är ett "creep" och det i sig tycker jag är SJUKT för det distanserar människor från varandra och skapar ett väldigt tråkigt samhälle.
Så summa summarum, hoppa över allt dejtande ändå för det är kvinnornas marknad där man som man har otroligt liten chans att faktiskt finna något vettigt.
Efter sjutton år i relation är man inte redo att kasta sig ut och söka kärleken direkt på det sätt som du har gjort. Du gör dig själv och andra en björntjänst. Att du har släppt relationen är en sak men man måste hitta tillbaka till sin egen identitet, och det tvivlar jag på att du gjort särskilt snabbt, kanske inte ens nu.
Det ÄR sjukt att gå på främlingar och försöka flörta, be om nummer och allt möjligt. Väldigt creepy. Dejting ser inte ut som för 17 år sedan, det är tyvärr bara att konstatera. Världen i stort ser inte ut på samma sätt heller, i samhället och mellan människor.
Summa summarum, ta av dig offerkoftan så kanske du har en bättre chans hos kvinnor. Den där inställningen kommer kvinnor märka lång väg. Om du vill träffa någon så är det bäst irl men det är klart det händer även online, bara du inte tror att det är lösningen utan mer som att köpa en Trisslott - händer det så händer det men oddsen är låga.