Inlägg från: olof 45 |Visa alla inlägg
  • olof 45

Tom kyl... hjälp mig fylla den

Dryck? Några rader cola, några flaskor vitt vin? En snygg karaff med kranvatten i (vissa gillar att dricka kylskåpskallt.) Finns fina karaffer med 'våtdräkt' till som ger lite färg i kylskåpet, typ från Eva Solo eller Sagoform.

Vi har två kylskåp, så de fyller lite olika funktion. I ena ställer vi saker som inte används så ofta och håller länge, i andra det som roteras igenom var och varannan dag.

I kylskåp ett har vi just läskedrycker och vin, samt syltar, inlagd sill (håller för evigt), potatis (i en pappåse), foder till när man gör sås, dressing med lång hållbarhet, senaper, kryddpåsar (förvaras bäst kallt), choklad (vit och mörk bakchoklad mest), vaniljstång, lite annat smått och gott. som soltorkad tomat på burk, inlagd gurka, inlagda rödbetor. 

Kika lite på hyllorna i affären och läs utgångsdatumen. Glasflaskor är trevligare än konserver. Go all in - eller kör på ett tema, typ gurka:smörgåsgurka, saltgurka, ghurkins (små mini-gurkor) och gurk-relish (bostan-gurka?). :) 

• olof 45
    klyban skrev 2023-12-20 14:21:56 följande:

Får nog säga MAX en flaska vitt vin, sen börjar det se tokigt ut.
    En sak om man ska bjuda på vitt vin eller bubbel, då kan man ju lassa in ett helt gäng och om man är många.

Vi har alltid två, av samma sort. Vi dricker bara när vi har sällskap, och gillar itne att behöva byta vin mitt i maten, om det skulle vara bra åtgång...

Två vin och en skumpa kylskåpskallt måste väl vara ok?
Svar på tråden Tom kyl... hjälp mig fylla den