Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Tom kyl... hjälp mig fylla den

Mrskos skrev 2023-12-19 21:29:14 följande:
    Tom kyl... hjälp mig fylla den

Okej... Jag behöver tips och hjälp.

Jag jobbar mycket och vi får mat på jobbet. Jobbar jag dag så äter jag inget sen på kvällen mer än gröt eller flingor.
    Jobbar jag kväll så äter jag inget alls när jag kommit hem.
    Är ledig 1 dag och vecka därefter 2 dagar osv.
    Dem dagar jag är ledig så äter jag ute eller beställer hem. Lagar sällan mat, kanske 2-3 ggr i månaden.
    Men nu till själva grejen.
    Min kyl är tom. Har bara mjölk, fil och ketchup. Ibland ägg.
    Det ser så tomt och tråkigt ut. Skäms när vänner och familj kommer och öppnar kylen. Känner mig fattig när jag öppnar min kyl 
    Jag vill fylla min kyl med sånt som klarar stå länge i kylen! Så bomba med tips tack. Vill ha en välfylld kyl med sånt som håller länge. 
    Har fyllt den med ost, Havremjölk, dressingar, bostongurka, tomat på burk, bönor.
    Är du sällan hemma och lagar mat är det inte kylvaror du ska satsa på, utan torrvaror, konserver och frysvaror.

Även bröd och pålägg kan frysas och ta fram när du behöver.

Champinjoner på burk
    Grönsaker som broccoli, blomkål mm fryst
    Kycklingfiléer frysta
    Köttbullar och hamburgare frysta
    Frysta örtkryddor
    Räkor frysta
    Krossade tomater
    Matolja
    Olivolja
    Soja
    Soppor på burk
    Soppor och såser på pulver
  • Tom Araya
    Mrskos skrev 2023-12-20 01:38:43 följande:

Min frys är full. Det är kylen jag vill ska se välfylld ut, som att någon lever och äter därTungan ute

Ketchup, senap, dressingar och såser, smörgåsgurka, inlagd paprika, sambal olek, chilisås, majonäs, inlagda rödbetor, smokey liquid, smör/margarin (jag kör på flytande)... sedan är det ju färskvaror, men de lär du ju knappt använda... eller?
Svar på tråden Tom kyl... hjälp mig fylla den