Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

En sista gång

Säg NEJ!! Du ska inte vara någon slags sexuell tröstfunktion för honom, det blir bara ett sexuellt utnyttjande från hans sida.

Hotellet? NEJ. Prata om barnen? NEJ. Det för ni i så fall hos Familjerätten, om de fortfarande är omyndiga, annars bara NEJ. Ligga?? Absolut NEJ!!

Han får sköta sina avslut och sin terapi på egen hand!

• Anonym (Nej)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 10:00:08 följande:

Dessutom så har vi barnen varannan vecka men med mitt jobb så behöver jag ibland hjälp med att mitt ex har dem extra och då ställer han alltid upp lika så om barnen ska till sina aktiviteter och jag inte kan köra så gör han det. 

Ja men vad bra, men du är inte skyldig att ligga med honom för det.
  • Anonym (Nej)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 10:42:22 följande:
    På vilket sätt tror du att det kan vara farligt att träffa honom?
    Personen kanske menar rent mentalt. Du dras in i hans drama igen och riskerar att fastna och få stora problem i ditt eget liv, även känslomässigt. Låt honom sköta sina egna problem!
  • Anonym (Nej)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 11:33:34 följande:
    Jag har inget behov av att ligga med honom. Vill att vi ska ha en bra kontakt och relation för barnen och det vet jag att han också vill. Vi har suttit på familjerådgivningen några gånger men det har egentligen inte hjälpt. 
    Att han skulle vara ett hot och livsfarligt monster som en annan skrev. Det vet jag att han inte är och han har aldrig skadat mig på något sätt trotts att det var jag som ville skiljas. 
    Det är inte lätt. 
    Han säger att han har svårt att ses och komma vidare om vi inte ses på det sättet han föreslagit. Han tar fullt ansvar för barnen när är hos honom och ställer upp när jag inte kan ha dem på grund av jobb. Så han är en fantastisk pappa.  
    Men när det kommer till mig och honom så håller han sig så långt borta som möjligt från mig för att han säger att det gör för ont och klarar inte det om han som han uttrycker sig får ett fint avslut. 
    Inse detta: han måste inte alls träffa dig för att kunna gå vidare, särskilt inte på det sätt som han föreslår.

Om ni ska ha en bra kontakt så är hans förslag verkligen idiotiskt! Hur sjutton tänker han om han tror att ni ska ligga...? Nej, det är 100 % egoism och utnyttjande som jag ser det. Han får bearbeta sina saker med sin terapeut istället.
  • Anonym (Nej)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 15:01:59 följande:
    Bra fråga,
    Tror att han gör mycket för barnen. 
    Vad han gör för mig vet jag inte. 
    Det är han som ordnar med barnens aktiviteter och är mest aktiv där. 
    Han och jag har i dagsläget minimal kontakt, endast via mail. Trist men så är det. Han säger att det blir för jobbigt för honom att ha mer kontakt om han inte får träffa mig så som  han har föreslagit. Om han vill ha mig tillbaka? Det är jag ganska säker på att han inte vill och jag vill inte heller gå tillbaka till det vi hade. 
    Han har aldrig bett mig om hjälp när det kommer till barnen utan det enda han bett mig om är det här.
    Det där är BARA manipulation!
  • Anonym (Nej)
    Anonym (M) skrev 2023-12-16 18:09:11 följande:
    Det är det väl om man inte är intresserad. TS riskerar massa känslomässigt krångel dessutom, varför ska hon riskera deras upplägg som funkar bra som det är nu.

Sex kan TS få på annat håll garanterat, om hon vill.
    Och sedan får man komma ihåg att han utgår från 100 % egoism här. Han vill ligga helt enkelt. Om han vill gå vidare som han påstår så behöver han inte försöka med känslomässig manipulation genom att ta henne till det där särskilda hotellet och han behöver verkligen inte ligga med henne! Han vill utnyttja ts, pure and simple.
Svar på tråden En sista gång