• Anonym (Nyligen dumpad)

Onanera och lyssna på musik för att komma över en separation?

Tjejen dumpa mig för inte så länge sedan efter ett långt förhållande. 

Jag vet att arbeta, vänner och träning är bra distraktioner från sorgeprocessen, men funkar även onani och att lyssna på musik?

Det finns ingen sexuell attraktion till henne så det handlar inte om att tänka på henne och runka utan mer som en avkoppling för en själv. MEN, antar att man efter utlösning kommer känna skam eller dåligt samvete (helt obefogat). 

Sedan med musik, hjälper det och isf vad för musik?

• Svar på tråden Onanera och lyssna på musik för att komma över en separation?

Ingen som har någon eller några tankar kring detta?

• Anonym (Handtralla)

Nä vet du vad?! Fråga om vilken musik? Det beror väl på vad du gillar. Det var faktiskt en rätt dum fråga. Går onanerandet över styr får du nog söka hjälp. Blir det något slags tvång är det osunt. Kan du inte hitta på andra saker för att bearbeta och gå vidare? 

Anonym (Handtralla) skrev 2023-12-16 07:40:08 följande:

Nä vet du vad?! Fråga om vilken musik? Det beror väl på vad du gillar. Det var faktiskt en rätt dum fråga. Går onanerandet över styr får du nog söka hjälp. Blir det något slags tvång är det osunt. Kan du inte hitta på andra saker för att bearbeta och gå vidare? 

Klart jag hittar på andra saker också. 
  • Anonym (Ck)

Nej det är inte.. Då onani gör var man slö.. Och är det säcka ner dig du vill göra efter uppbrott, eller vill du ut och träffa någon ny så du kan gå vidare ganska snabbt? 

Spara säden och kör nofap istället, så kommer att hitta nästa brud nästan lösa sig av sig självt.

Svar på tråden Onanera och lyssna på musik för att komma över en separation?