• husdjursdisco

Brio-tågbana uppskattas av flickor?

Har en dotter på 1 år och som rubriken lyder undrar jag om flickor tycker om att leka med Brios-tågbana, då vi överväger att införskaffa en sådan? Någon med erfarenhet, eller tips på annat som ettåringar uppskattar/behöver. Leksaksugn har vi redan.

Tack!

• Svar på tråden Brio-tågbana uppskattas av flickor?
  • Anonym (Tuuuuut)

Ja, min har gjort det i alla fall även om mycket av nöjet har varit att ställa upp de träd och figurer som kom med.

Men 1 år är lite tidigt. Det kräver en del fingerfärdighet att koppla ihop rälsbitarna. 

• husdjursdisco
    Anonym (Tuuuuut) skrev 2023-12-15 13:46:28 följande:

Ja, min har gjort det i alla fall även om mycket av nöjet har varit att ställa upp de träd och figurer som kom med.

Men 1 år är lite tidigt. Det kräver en del fingerfärdighet att koppla ihop rälsbitarna. 

Fattar! När började ditt barn kunna leka med det? Typ 1,5 år eller 2 år?
  • Anonym (Marie)

Vår dotter har lekt med allt från leksakskök och dockor till bilar, Lego och tågbana. Tycker man ska erbjuda olika lekar till sina barn och inte enbart låta flickor leka med dockor och kök? Mina barn har använt brio järnvägen flitigt många år, väl värd sina kronor med andra ord 😊 Däremot leker inte en 1-åring så ?avancerade? lekar. Tror våra barn fick järnvägen mer i 3-års åldern. Som 1 åringar lekte dom mkt i leksakskök, med klossar och att bära runt saker, stopp inomhus ur lådor osv. Brumma med bilar och så. 

• Anonym (Marie)
    Anonym (Marie) skrev 2023-12-15 14:11:57 följande:

Vår dotter har lekt med allt från leksakskök och dockor till bilar, Lego och tågbana. Tycker man ska erbjuda olika lekar till sina barn och inte enbart låta flickor leka med dockor och kök? Mina barn har använt brio järnvägen flitigt många år, väl värd sina kronor med andra ord 😊 Däremot leker inte en 1-åring så ?avancerade? lekar. Tror våra barn fick järnvägen mer i 3-års åldern. Som 1 åringar lekte dom mkt i leksakskök, med klossar och att bära runt saker, stopp inomhus ur lådor osv. Brumma med bilar och så. 

Stoppa i och ur lådor menar jag 😅 
  • husdjursdisco
    Anonym (Marie) skrev 2023-12-15 14:11:57 följande:

Vad roligt! Jag håller med om att erbjuda olika typer av leksaker och just tågbana och lego är ju så kreativt. Men med tanke på vad ni skriver så ska vi nog vänta något år till. Tack för ditt svar!
  • SmulanFnulan

Vilken konstig fråga.. Talar för att ni är extremt låsta i era könsroller i ert hem. Stackars unge.

• Anonym (Tuuuuut)
    husdjursdisco skrev 2023-12-15 14:00:09 följande:
    Fattar! När började ditt barn kunna leka med det? Typ 1,5 år eller 2 år?
    Från 2,5-3 år skulle jag säga. Och börja med en väldigt enkel bana. Att få ihop en större bana av spårbitar med olika former och längder är svårt även för en vuxen. Glad
  • Anonym (Petra)

Mina döttrar har älskat sin tågbana. 

Även bilar med garage o liknande.
  • Spucks

Du fattar väl att barn är individer och inte sitt kön?

• Anonym (Y)

Ja det gör de. Varför tror du att de inte skulle upskatta en tågbana.

Vad annat ska du köpa, kastruller och smink bara för att hon har en snippa?

Svar på tråden Brio-tågbana uppskattas av flickor?