Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?

Peterheter skrev 2023-12-15 11:22:53 följande:
    Har det undgått dig att hannar av alla arter inom däggdjur slåss med varandra till döden för att få en hona? Det i sig är inte konstigt alls.

Då så, det är inget konstigt, eftersom även djuren gör så. Då behöver vi ju inte bli upprörda över det. 

Ni män får fortsätta slåss om kvinnorna. Det är ju så naturen är och inget dom kan ändras. Lägg energi på det istället för att gnälla om hur synd det är om er. 

• Anonym (A)
    Peterheter skrev 2023-12-15 11:28:11 följande:
    Men varför ska man då inte få anmärka på fula kvinnor som är gamla och tjocka? Det ska väl vara lika åt båda håll?
    Fast det görs ju?
  • Anonym (A)
    Peterheter skrev 2023-12-15 11:48:31 följande:
    Om det görs får kvinnorna alltid gråta ut i media och så pratar journalisterna om skadliga skönhetsnormer, och hur dessa måste bekämpas. Det roliga är att de som pratas mest om jämställdhet är de som applicerar det minst i verkligheten.

Alltid? 

Det gnälls mkt på kvinnor här på FL, du och KD bidrar en hel del. Inte fan skrivs det något om det i media. 

• Anonym (A)
    Peterheter skrev 2023-12-15 11:56:36 följande:
    Nu pratar jag på samhällsnivå, inte på detta skitforum. Och du vet mycket väl vad jag menar. Det finns mängder med exempel på hur media lyfter fram skadliga skönhetsnormer, men aldrig någonsin motsatsen.

Du tycker inte att det är bra att prata om skadliga skönhetsnormer? Att varna för bluffkliniker? 

Vad är motsatsen till skadliga skönhetsnorner? Icke skadliga skönhetsnormer? Det förekommer ju lika mycket minst. 

• Anonym (A)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-15 12:18:31 följande:
    Ett av standardsvaren män får är "gå till gymmet".
    I samma andetag så säger kvinnor att utseendet inte är viktigast för att hon ska känna attraktion för mannen.
    Och sen i nästa stund hör man henne säga nåt om mäns utseende och kroppar. Hmm... du sa ju nyss att utseendet inte var så viktigt...  // Obestämd

Varför tror du att kvinnor är seriöst intresserade för att de kommenterar en mans kropp? Självklart kan man tycka en man är snygg, men ändå välja en partner pga hans insida, 

Om jag går förbi ett snyggt hus kan jag kommentera det. Det innebär inte att jag vill köpa det, men skulle jag vilja det så är det ju inte utsidan som är avgörande utan insidan. 

• Anonym (A)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-15 12:37:39 följande:
    Har jag sagt det? Nej, det har jag inte. Men jag hört många kvinnor kommentera mäns kroppar. Om det är positivt så är det för att hon tycker han är snygg, några tänker på sex. Om det är negativt så är det för att hon vill förlöjliga honom. 

Varför drar du då upp att de säger att de väljer män pga insidan? Finns ju ingen motsättning. 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Varför är det OK för kvinnor att hata på män, men inte tvärtom?