Melsson skrev 2024-03-12 08:41:09 följande:
Helt galet att dom börjar bli så stora där inne! Ja jag blir också förvirrad när man kollar i sin app och sen när man kommer till barnmorskan haha. Ja vad skönt i ditt fall att han är lite större (det hade man kanske inte tyckt om du skulle gå hela vägen hehe).
I appen står det 1,4 kg men vet inte hur bra det stämmer! Vår lilla har inget namn än, men vi funderar på Vera, Esther, Fredrika eller Evelyn. Jag tyckte killnamn var lättare då hade det blivit en Knut eller Ture! Har ni/du bestämt namn? Såg att du skrev donator så kanske missat om du gör resan själv? Ja nu börjar det närma sig, man börjar ha nedräkning på jobbet (och jag är SÅ omotiverad till att jobba, gör helt ärligt inte världens bästa jobb atm haha), du har ju bara några få v kvar helt galet!! Ska du gå hem något innan snittet eller jobbar du på in i det sista?
Verkligen, ibland känns det tydligt att det är en kroppsdel där inne som rör sig, vilket har jag ingen aning om! Imponerad över vårdpersonalens kunskap, som hittar hjärtat eller huvudet direkt. Haha, jag sa samma sak till min sambo (vi är ett samkönat par, därav donator), annars hade det väl blivit 5-6 kg och snitt eller mätning av bäckenet på det. Å andra sidan läser jag på för mycket, inte så bra i detta sammanhang...
Alla de namnen är vackra och pojknamnen väldigt gulliga! Kommer ni bestämma det definitivt när hon tittat ut tror du? Att du ens jobbar tycker jag är en bedrift, helt förståeligt att inte orka göra det ordentligt och det tycker jag ska vara okej. Du jobbar ju redan med produktionen i magen
Jag jobbar på hemifrån! Vet ju inte datumet eller förlossningssätt ännu, men jobbar på så länge jag kan, skönt att tänka på annat och få undan saker innan förlossningen. Men trist att inte vara på själva jobbet. Eftersom jag har lite blödningar och kortare tapp kan det startas igång spontant före v 34, så jag vill vara hemma för det är nära vårt sjukhus där vi nu ju känner personalen.