Vi som till slut blev gravida med IVF
Melsson: Ååh jag förstår känslan av att man tycker att man varit gravid i en evighet nu, och då har jag ändå inte varit gravid lika länge som du 😅 Men då verkar du ändå rätt pigg i kroppen om du klarat av skidåkning? Det hade jag varken orkat eller vågat, haha. Men vilket bra tips, toppen att ni hittade en thulevagn till så bra pris begagnat ju! 😃 Jo men senaste veckan har det ändå varit på ungefär samma nivå, ett tag tyckte jag att smärtan av foglossningen trappades upp mer och mer för varje dag, men man vänjer sig nästan, haha.
Ja men precis, många säger ju just så, att det är först när man ser bebisen i verkligheten som man kan bestämma sig helt för namnet. Ska bli spännande att höra vad alla här i gruppen väljer för namn när det blir dags
Alltså man vill ju typ inte klaga för man vet att det finns de som har det värre, och det var ju absolut en mycket jobbigare tillvaro psykiskt att inte bli gravid så jag är ju såååå glad att jag är där jag är nu! Men lite måste man ändå få gnälla när kroppen hittar på en massa nya saker tycker jag 😆 Kramp i vaderna låter ju superjobbigt, och att inte få sova som man ska! Har det hållit i sig eller hur mår du nu?
Det verkar inte gå att skicka bild i meddelande-funktionen (FL har lite att jobba på där) men jag skickar här så får ni se, tack för peppen! 🥰
Awesomeginger: Det kommer att kännas så skönt när KUB är gjort, det är bara en vecka kvar nu eller något va? Åååh förstår att du längtar efter att få berätta för dina föräldrar! Jag kunde inte hålla mig, berättade för föräldrar och syster samma dag som jag plussade 😅
Ååh jag fattar, har också bott i Stockholm och det är såklart superdyrt om man vill ha en större lägenhet, radhus eller villa. Men bebisen kommer ju att få det lika mysigt ändå i eran tvåa med precis de saker den behöver och vill ha 🥰
Grimaserar: Vad roligt med en uppdatering från dig! Fy vad jobbigt med järnbrist, men det verkar tyvärr vara väldigt vanligt under graviditeten och de håller ju koll på det så du behöver nog inte vara orolig Ååh det låter hemskt att vara så där trött och jag förstår verkligen att det får dig att gråta 😔 Har du fått järntabletter eller så? Så härligt med nytt kök, bra jobbat av er! 😃 Som du säger blir det ju toppen att få fokusera nu sista två månaderna på bebisens ankomst, vad ni kan tänkas behöva för grejer och så. Eftersom det är första barnet tycker jag att det är jättesvårt att veta vad man behöver och även hur mycket av allt? T.ex. kläder ? börjar man oftast med storlek 50 eller 56, och hur många plagg behöver man av de storlekarna liksom? Känner mig helt lost 😅
Noelani: Ååh har du också restless legs, så jobbigt det låter att du haft det så pass mycket! Jättebra tips med akupunktur, jag måste kolla upp det! Din kiropraktor låter ju också jättebra, fantastiskt att det hjälpt så mycket för foglossningen! 😃 Men du, vad spännande att det närmar sig nu, att ni snart ska få träffa ert efterlängtade barn! 😍 Låter klokt att pausa från nätet ett tag och fokusera på att vila. Stort lycka till och jag ser också fram emot att få höra din förlossningsberättelse sedan (men ingen stress att komma tillbaka till gruppen såklart, det finns annat som är viktigare och är prio direkt efter förlossningen förstås) Stor kram!
Clemmentina: Tack för peppen fina du, fy vad jag känner mig gnällig med mina symptom men jag vet ju att vi alla har lite olika krämpor nu under graviditeten och det är ju såklart sååå värt det! Sedan jag fick dispens att jobba mer hemifrån tycker jag att det går bättre, men jag ser verkligen fram emot att gå hem månadsskiftet april/maj förmodligen, för lite semester innan BF. Tack för tipset om profylaxkurs, tror att det ska ingå lite i föräldrakursen vi ska gå, annars skulle jag nog också vilja kolla på att gå en sådan kurs Vad skönt att höra att krampen verkar ha lättat, men så himla jobbigt att du inte får sova! Bra att du kan få lite vila på dagarna i alla fall, och nu är det verkligen nära! 👏 Måste nästan kännas lite overkligt, att du snart har din efterlängtade bebis i din famn! Så stort, och fy vad jag längtar efter att få se dig komma in här och skriva att nu har du äntligen blivit mamma! 😍💕 Stort lycka till ifall vi inte hörs mer innan din bebis kommer, så spännande!
/Vickan, vecka 29+5