Melsson skrev 2024-03-07 09:13:31 följande:
Ja känns konstigt men ändå så häftigt att du snart är där! Nu börjar man ju faktiskt se slutet av sin graviditet, det har känts så långt bort hela tiden!
Jag har hört bra om kejsarsnitt (iaf planerade snitt) från kompisar som gjort när bebis legat i säte, en av mina närmsta vänner har gjort både vaginalt och KS och föredrog KS. Sen förstår jag att du kanske känner dig "snuvad" på en vaginal förlossning, men så länge den lilla kommer ut och mår bra så tror jag det är allt man bryr sig om <3 Man slipper ju även ev problem där nere med att sy, inkontinens osv osv.. Jag ska föda vaginalt men hade gärna gjort kejsarsnitt haha, men orkar inte bråka med vården för att få det..
Ja den här genen med att ge bebisen bra med näring verkar inte jag fått, min baby får leva på choklad godis och chips, äter dock rätt bra mat så det kanske väger upp haha. Har inte gjort glukosbelastningen än men har legat lite högt i fingret..Ser inte fram mot svälja vätskan :P
Okej då förstår jag, men skönt att lungorna kommer vara såpass utvecklade så att du slipper den! Sjukt att du snart kommer få ett datum!!!!
Clemmentina skrev 2024-03-06 22:25:25 följande:
@melsson Skönt att det är någon mer som inte märkt någon skillnad på brösten. Ska dock testa att börja handmjölka inom kort, Tänker att det inte kan skada. Så spännande med nytt boende!
@awesomeginger Köpt de skönaste gravidbyxorna på HM som jag bor i. Svarta med bra mudd upp till. Jag har varit väldigt illamående i långa perioder. Fick tips av min läkare att testa vitamin B6 och det tycker jag hjälper. Du ska ta mellan 120 och 160 mg per dag. Sen kan läkare skriva ut bra mediciner också.
@quincy Åh vad jobbigt. Håller med om blodprov! Håller tummarna
@Zaro Hoppas glukosbelastningen imorgon går bara bra så du slipper tänka på det. Skönt att du inte blev inlagd.
Du har inte heller märkt något? Tänker du är ju ändå höggravid nu typ? Spännande att du ska testa handmjölka, du får uppdatera hur det går! Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 28+1 idag, hoppas tiden till maj går fort! Men på våren brukar ju veckorna gå snabbare än vad dom gör på vintern:)
Bra mat låter toppen! Men då tittar de alltså på det värdet via fingret innan glukosbelastningen? Inte tänkt på det!
Så skönt att höra om deras erfarenheter, tack! Men de som gjort kejsarsnitt, har ärret läkt snabbt och fint? Har de kunnat bära saker snabbt och börja träna? Lite rädd för att få endometrios där eller en hängig mage eller jättestort ärr om man får tänka så. Och barnen har inte fått astma eller allergier? För vaginalt ska vara bäst för barnen på så sätt att det minskar risken för det och dessutom behöver de mer sällan hjälp med andning. Tror jag läser på för mycket. Såklart gör man det som krävs och det kan ju bli vilket som.
Alltså. Det blir sista gången jag orkar ta det här med lungorna för börjar bli frustrerande med alla frågor. Jag försöker bara acceptera så känns utmattande. Lungorna är kanske komplett trasiga. Kortison hjälper alltså inte. Så de ger inte kortison för att lungorna är utvecklade, utan för att det inte hjälper i vårt fall. Vi får se hur det går helt enkelt.