Clemmentina skrev 2024-03-07 20:55:05 följande:
@Vickan31 En del märker ingen skillnad förrän bebisen kommer men de flesta kan ju amma ändå. Men jag hade sett fram emot lite större bröst, haha. Skönt att du kan jobba mer hemifrån även om det låter jobbigt med dagliga avstämningar. Man hade ju önskat att de hade lite mer tilltro till en i de lägena. Så var det under pandemin..då hade vi också det. Hoppas de släpper på det framöver! Ta hand om dig! Vi börjar bli mer och mer förberedda. Har köpt/fixat det mesta nu som vi vill innan bebis kommer. Men jag har mycket mer jag vill läsa på om. Har både en bok om amning och Föda utan rädsla liggandes på sängbordet. :)
Clemmentina: Vad härligt att höra att ni börjar känna er förberedda, även om det finns lite mer att läsa på om, ifall man vill Ååh jag har precis beställt Att föda utan rädsla och väntar på leverans! Har du börjat kika någonting i den nu? Ja det känns skönt med lite mer hemmajobb nu även om dagliga möten med just den personen inte känns så bra för hon har uttryckt ett missnöje över att jag inte alltid jobbade hela dagar under tiden vi genomgick IVF och jag kände bara att men snälla någon, vi har ju flex på mitt jobb och annars har jag använt semester vilket är min rätt att ta ut om min chef godkänner det vilket han har gjort varenda gång, men den här kvinnliga chefen/arbetsledaren har ändå irriterat sig på att jag varit borta en del och jag känner bara att hon får nog vänja sig för när jag kommer tillbaka efter föräldraledigheten och barnet börjar på förskola så lär jag vara borta då och då pga vab och andra saker som rör barnet. Jag har ett kontorsjobb, ingenting livsviktigt som jag missar för att jag måste ta ledigt någon timme när jag haft inbokat ultraljud, äggplock, återföring eller annat som hade med IVF-behandling att göra. Förlåt för att jag skriver en halv roman nu, haha, men jag blev lite frustrerad över att hon uttryckte ett missnöje över att jag varit frånvarande när jag ändå valde att vara öppen och berätta exakt orsak till det trots att jag inte var skyldig henne det, och hon inte är min chef som godkänner semester och annan frånvaro ändå så jag tycker att det är lite fult att hon då klagar först inför honom och sedan direkt till mig.
Orkidé8181 skrev 2024-03-08 07:47:21 följande:
Hej allihop,
ang amning? mina bröst ömmade och började växa då mjölken rann till? den Första mjölken är som ni skriver råmjölk, men det är r den ? riktiga ? mjölken rann till som mina bröst växte och ömmade.
jag kunde knappt ta ner armarna pga att jag hade så ont i armhålorna och var helt knölig? tack och lov gick det över efter ett par dagar?
Orkidé8181: Intressant att höra att dina bröst började växa när mjölken rann till! Låter otroligt obekvämt dock att de ömmade så pass mycket, men skönt att det lugnade ner sig efter några dagar. Tänk att eran minsting redan är sex veckor snart, tiden går verkligen fort! Hoppas att ni har det bra och spännande med jobb 1 april Skönt att du har möjlighet att jobba hemifrån!
Melsson skrev 2024-03-08 09:55:33 följande:
Ja det är så häftigt ju längre man kommer att känna rörelserna där inne, hon bökar runt för fullt där inne och är väldigt aktiv <3
Ja jag tycker du mer ska tänka på din systers förlossningar, tänker det ligger närmast till hands att era blir lika <3 Men jättebra att du får prata mer med barnmorskan om oron och så vidare! Jag ska faktiskt byta barnmorska nu i och med att vi flyttar - men det känns OK. Har tyckt att min barnmorska faktiskt varit lite dömande så ska bli skönt att byta :)
Skönt att höra att det finns fler godisråttor här inne så att inte alla äter supernyttigt!
Ja det ska bli så mysigt att få bygga upp ett helt nytt hem tillsammans <3 Känner ni er hemma ordentligt nu i ert nya?
Melsson: Ååh vad fint att höra att du känner hennes rörelser så mycket nu <3 Men vad skönt att du ska få byta då, har hört om flera som upplevt att deras barnmorska är lite konservativ eller dömande, så jag hoppas att din nya ska vara toppen! Börjar ni känna er redo för livet som tre? Eller det kanske inte är klart än med alla inköp eftersom ni håller på med flytt, men liksom så redo man nu kan känna sig? Låter superfint att ni ska få bygga upp ett helt nytt hem tillsammans! Ja vi trivs otroligt bra, har bott i huset ungefär ett halvår nu men det kändes hemma från första stund måste jag säga. Mysigt nu med vårt lilla barnrumsprojekt, även om det är sambon som gör det mesta nu när tak och väggar ska målas om därinne Vilka fina namnförslag förresten! 🥰
Zaro skrev 2024-03-09 09:41:39 följande:
Senaste nytt är att besöket hos överläkaren gick bra, han ligger ned men är ej fixerad, och har gått upp 400 gram på 2 veckor. Barnmorskan tyckte att jag inte skulle handmjölka förrän två veckor innan förlossningen men bad mig kolla med överläkaren som bad mig låta bli helt, vet ej varför. Vi har också önskat bvc nu och tackat ja till en forskningsstudie kring bebisen. Om 2 samt 2,5 veckor ska vi planera en aprilförlossning med två överläkare verkar det som. Det finns en chans att prova vaginal förlossning med extra personal och övervakning men att det kanske slutar med snitt ändå. Har vi tur kanske vi tom slipper neontalen. Så länge han inte vill titta ut tidigare än april känns allt väldigt positivt.
Zaro: Så skönt att höra att besöket hos överläkaren gick bra! Det låter ju toppen med viktökningen och bra att få råd om handmjölkning även om det inte framgick varför överläkaren bad dig att låta bli helt, hade varit intressant att veta varför. Tänk att april snart är här, inte alls långt kvar tills ni får träffa honom! Låter ju jättebra att du har möjlighet att jobba mycket hemifrån och precis som du säger kan det ju vara skönt att skingra tankarna lite med jobb, så kanske tiden går lite snabbare dessutom när man har saker att göra i väntan.
Quincey skrev 2024-03-09 13:28:17 följande:
Hej alla, jag fick tillslut göra UL igår i 6+2 och de kunde inte se en graviditet i magen. Så tyvärr var gravtesterna korrekta när de visade en minskning av hcg i mitt fall. Idag var de nästan helt blanka.
Önskar er alla lycka till med kommande förlossningar! ❤️❤️
Quincey: Åååh kära du, jag vet inte ens vad jag ska säga! Det finns inga ord när något så här smärtsamt händer, och jag är verkligen så ledsen för din skull. Hoppas att du kommer tillbaka till gruppen snart med en ny graviditet som går hela vägen, och så länge hoppas jag att du är omgiven av fina människor som tar hand om dig mitt i det här sorgliga och orättvisa
Noelani skrev 2024-03-11 20:36:17 följande:
Awesomeginger,
Är det IVF-kliniken som gör ultraljudet? Då skulle jag tippa på VUL. Men jag fick göra UL en vecka efter första tidiga ultraljudet - men då på vanlig mödravårdscentral och då var det inte vaginalt längre.. så de handlar nog om vad kliniken har för maskin.. IVF-kliniler har nog ingen nytta av annat än VUL tex..
Zaro,
Låter ju som han växer bra iaf ❤️
Jag är ju i v.33 o vår lilla kille är ännu inte över 2 kg. Håller alla tummar för att han stannar inne länge och kommer ut pigg och frisk 🙏
Noelani: Ååh vecka 33 nu, då är det inte alltför lång tid kvar! Hur mår du nu?
Awesomeginger skrev 2024-03-12 12:20:46 följande:
Allt på ultraljudet såg så bra ut, fick höra de tickade hjärtat och se den lilla. Mest fantastiska jag varit med om börjar gråta och skratta och allt.
Efter måttet så beräknas jag till vecka 7+1 och då bli BF 27/10-24. ❤️❤️❤️
Awesomeginger: STORT grattis till så glada nyheter på ultraljudet! 😍💕 Så många känslor verkligen, jag grät också av lycka på alla våra ultraljud den här graviditeten faktiskt, det är ju så stort! Verkligen glädjande att höra, och de säger ju att om man ser ett hjärta som slår på det tidiga ultraljudet så är oddsen väldigt goda för att allt ska gå bra
/Vickan, vecka 25+5