Zaro skrev 2024-03-12 09:28:33 följande:
Verkligen, ibland känns det tydligt att det är en kroppsdel där inne som rör sig, vilket har jag ingen aning om! Imponerad över vårdpersonalens kunskap, som hittar hjärtat eller huvudet direkt. Haha, jag sa samma sak till min sambo (vi är ett samkönat par, därav donator), annars hade det väl blivit 5-6 kg och snitt eller mätning av bäckenet på det. Å andra sidan läser jag på för mycket, inte så bra i detta sammanhang...
Alla de namnen är vackra och pojknamnen väldigt gulliga! Kommer ni bestämma det definitivt när hon tittat ut tror du? Att du ens jobbar tycker jag är en bedrift, helt förståeligt att inte orka göra det ordentligt och det tycker jag ska vara okej. Du jobbar ju redan med produktionen i magen
Jag jobbar på hemifrån! Vet ju inte datumet eller förlossningssätt ännu, men jobbar på så länge jag kan, skönt att tänka på annat och få undan saker innan förlossningen. Men trist att inte vara på själva jobbet. Eftersom jag har lite blödningar och kortare tapp kan det startas igång spontant före v 34, så jag vill vara hemma för det är nära vårt sjukhus där vi nu ju känner personalen.
För det första så tråkigt att du är inlagd Zaro, tänker så på er <3 Vet du hur länge som ni blir kvar? Är det fram till en eventuell förlossning nu? Hoppas du har bra böcker och filmer/serier osv att roa dig med..... <3
Ja jag försöker klämma ibland men förstår aldrig vad som är vad haha. Åh vad med ett samkönat par, blir motpol här mot dom flesta som lever i heterosexuella förhållanden så spännande att se om man tänker annorlunda framåt (typ dela FL och sånt) eller om det blir ungefär lika :D
Det blir nog att bestämma namn när den lille kommer ut - ni har inte spikat något än?
Orkidé8181 skrev 2024-03-12 11:39:05 följande:
Melsson:
ja verkligen, så skönt att allt funkar 😊
han blir 6 veckor nu på fredag, tiden går så fort! ja men precis, gud vilken koll du har! Jag börjar jobba 50% from 1: a april 😊
det ska nog gå bra, kommer jobba hemifrån och fortsätta helamma så blir kanske någon timme hit och dit på kväll/ helg, men det känns helt ok att göra så 😊
hur mår du?
och min Amningshjärna har såklart ingen koll alls på när du är beräknad 😅🤯
6 veckor redan, gud vad tiden går fort, känns som du nyss födde!
Spännande att du snart börjar jobba - har du ett sånt jobb där du själv kan välja arbetstider fritt? Eller kommer du behöva ta möten osv?
Jag mår bra! Har börjat få lite kramp i vaderna på nätterna + att den lilla verkar gilla att leva om på nätterna med så man har lite svårt att somna. Men annars rent kroppsligt mår jag bra! Jag gick in i v 30 idag så har exakt 10 v kvar
Awesomeginger skrev 2024-03-12 12:20:46 följande:
Allt på ultraljudet såg så bra ut, fick höra de tickade hjärtat och se den lilla. Mest fantastiska jag varit med om börjar gråta och skratta och allt.
Efter måttet så beräknas jag till vecka 7+1 och då bli BF 27/10-24. ❤️❤️❤️
ÅHHH stort grattis till er <3 Vilka fantastiska nyheter! Fick du ett BF datum? :D
Vickan31 skrev 2024-03-12 13:48:30 följande:
Melsson: Ååh vad fint att höra att du känner hennes rörelser så mycket nu <3 Men vad skönt att du ska få byta då, har hört om flera som upplevt att deras barnmorska är lite konservativ eller dömande, så jag hoppas att din nya ska vara toppen! Börjar ni känna er redo för livet som tre? Eller det kanske inte är klart än med alla inköp eftersom ni håller på med flytt, men liksom så redo man nu kan känna sig? Låter superfint att ni ska få bygga upp ett helt nytt hem tillsammans! Ja vi trivs otroligt bra, har bott i huset ungefär ett halvår nu men det kändes hemma från första stund måste jag säga. Mysigt nu med vårt lilla barnrumsprojekt, även om det är sambon som gör det mesta nu när tak och väggar ska målas om därinne Vilka fina namnförslag förresten! 🥰
Ja det är så kul med alla rörelser, du måste ju känna mycket nu också? :D Ja jag hoppas med att den nya blir bra, nästa besök blir med henne! Vi är så fokuserade på flytt och renovering nu att vi nästan glömmer bort att prata om lilltjejen, jag känner mig lite stressad över att inte kunna "boa", men vi har ju det viktigaste som vagn, babyskydd, kläder, säng osv så det kommer lösa sig tänker jag <3 Vi ska på profylaxkurs här i början av april med så då hoppas jag att man blir lite mer taggad att läsa in sig ordentligt på förlossning osv! Känner ni er redo?
Åh så mysigt med barnrum, längtar så mycket efter att fixa det! Gjorde ni något speciellt på väggarna eller bara målade? Har ni några namn ni funderar på?
//Melsson v 29+0