lissan111 skrev 2024-08-19 21:27:11 följande:
Kul att höra hur det går för er Orkidé! Låter ju som att allt rullar på toppenbra ❤️ Jamen precis, han hade ju bråttom ut också 😄 det blev ju lite liknande för oss eftersom jag inte heller hann vara föräldraledig nåt innan vår kille kom på söndagen efter jag jobbat min sista dag 😅
Vi var på tremånadersuppföljning på BVC idag och fick vaccin. Det gick bra men var såklart jobbigt med sprutorna och han har varit så trött och ledsen idag efteråt med lite feber nu, hoppas det känns bättre imorgon ❤️ Viktkurvan har gått brant uppåt från att han var en liten smalfis nere på knappt 2,9 kg i slutet av hans första vecka till knappt 6,9 kg nu idag! 😄 den borde väl börja plana ut nu snart. Nätterna har förresten blivit bättre och han sover som en stock från ca 21-07 varje natt med typ tre korta matningar däremellan. Har kört alltmer med samsovning och amma i sängen sovandes många ggr (på ett sätt som ska vara säkert) och det har ju gjort underverk för nattsömnen, har faktiskt inte alls särskilt mycket sömnbrist nu för tiden! Himla skönt. Nu ska jag bara försöka lyckas få nån lucka nån gång ibland för lite egentid såsom att ta mig till gymmet igen också, ska försöka med bröstpump för att nå detta mål! 😊
Hoppas också allt är bra med er andra! ❤️
Härligt att höra att ni börjar få lite livsrutin och vilken dröm sovschema. Enligt min mor var jag så och går och hoppas på att lill grabben ska ta över det. 😅😅
Själv är jag sjukskriven med två månder kvar, rygg/revben smärta så förvärras av att stå, gå och sitta. Klara ca 2 timmar ur sängen utan smärtan är fruktansvärd och jag måste gå och lägga mig igen.
Så penderar större delen av min tid liggandes upp stoppad med kuddar i soffan och kolla på tv. Så mycket saker jag vill fixa här hemma men kroppen klara de inte.
fysioterapeuten säger att de är ren belastningen smärta så skulle antingen bygga muskler väldigt snabbt eller gå ner och vikt så innan bebis kommer kommer de inte bli bättre.